Search
Close this search box.

کانادا اجازه کار تمام‌وقت برای دانشجویان خارجی را تمدید می‌کند؛ همزمان تمکن مالی افزایش می‌یابد

در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ دولت کانادا مجموعه‌ای از تدابیر خود را معرفی کرد که بر وضعیت دانشجویان در کانادا تاثیر خواهد گذاشت.

همین‌طور که به پایان سال می‌رسیم، به سررسید اجازه کار دانشجویی بیش از ۲۰ ساعت در هفته برای دانشجویان بین‌المللی نیز نزدیک می‌شویم. وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که این فرصت، برای دانشجویان بین‌المللی تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ تمدید خواهد شد.

همزمان با بیان این خبر وزیر مهاجرت، مارک میلر، اظهار داشت که در سال ۲۰۲۴ تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا، از ۱۰,۰۰۰ دلار کانادا به ۲۰,۰۰۰ دلار کانادا برای هر متقاضی افزایش خواهد یافت.

در اطلاعیه اداره مهاجرت کانادا اظهار شده: 

«تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی در کانادا از اوائل دهه ۲۰۰۰ تغییری نکرده است؛ زمانی که برای هر متقاضی رقم ۱۰,۰۰۰ تعیین شد. به این ترتیب تمکن مالی ویزای تحصیلی با هزینه‌‌های زندگی در کانادا سازگار نیست. در نتیجه دانشجویان تنها برای این که یاد بگیرند بودجه آن‌ها کافی نیست به کانادا می‌آیند.»

اداره مهاجرت کانادا تغییرات را در توییتی تشریح کرد و اشاره کرد که آستانه هزینه زندگی هر سال تغییر خواهد کرد که مطابق با سایر برنامه‌های مهاجرتی کانادا است.

تحصیل آنلاین همچنان برای دریافت PGWP معتبر است

آقای میلر علاوه بر اظهاراتش درباره کار در کانادا اعلام کرد، قانون تحصیل آنلاین برای دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP) تمدید خواهد شد.

این قانون به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌داد زمانی را که برای تحصیل به‌صورت آنلاین صرف کرده‌اند، به عنوان یکی از پیش‌نیازهای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) حساب کنند. البته مادامی که طول دوره تحصیل آنلاین، کمتر از نیمی از کل دوره تحصیل افراد را تشکیل دهد.

این قانون برای دانشجویانی خواهد بود که دوره تحصیل در کانادا را قبل از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۴ آغاز می‌کنند. در روز ۱ سپتامبر و بعد از آن این امکان وجود نخواهد داشت. در اظهارات آقای میلر تاکید شده است که اغلب دانشجویان بین‌المللی در کانادا به‌صورت حضوری مشغول به تحصیل هستند.

شانس آخر برای تمدید مجوز کار PGWP

به عنوان یک قانون اختصاصی در دوران همه‌گیری، اداره مهاجرت کانادا به دارندگان PGWP که مجوز کار آن‌ها منقضی شده بود، اجازه داد تا مدت اقامتشان در کانادا ۱۸ ماه افزایش یابد.

کانادا بار دیگر اجازه می‌دهد دارندگان PGWP که مجوز آن‌ها در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ یا قبل از آن منقضی می‌شود، برای افزایش مدت اقامت خود درخواست دهند. با این همه، این آخرین باری است که این فرصت تمدید می‌شود. 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها