England Flag
Search
Search
Close this search box.

افرادی که با ویزای کاری در کانادا هستند، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی تحصیل کنند

در ۲۷ ژوئن ۲۲۳ شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا خبر از تمهیدات موقتی جدیدی داد که به نیروی کار موقت خارجی که ویزای کاری کانادا دارند امکان ثبت نام در دوره‌های دانشگاهی بدون محدودیت زمانی و بدون نیاز به ویزای تحصیلی کانادا یا استادی پرمیت می‌دهد.

از طریق این تمهیدات، اداره مهاجرت کانادا اذعان دارد که نیروی کار خارجی در انواع دوره‌های تحصیلی که اجازه ثبت نام در آنها را دارند با موانعی روبرو هستند.

قبل از این تغییر، نیروی کار خارجی می‌توانستند حین کار تحصیل کنند اما فقط در رشته‌ها و دوره‌هایی که ۶ ماه یا کمتر به طول می‌انجامیدند. اگر می‌خواستند در دوره‌ای تحصیلی با طول مدت بیش‌تر از ۶ماه ثبت نام کنند می‌بایست برای استادی پرمیت جداگانه اپلای می‌کردند. این امر مانعی را برای نیروی کار خارجی که می‌خواستند تحصیلات خود را ارتقا دهند و آموزش بیشتری ببینند مخصوصاً آنها که می‌بایست مدارک خارجی خود را از طریق این دوره‌ها اعتبارسنجی می‌کردند به وجود آورده بود.

این تمهیدات جدید موقتی ۳ سال قابل اجراست. نیروی کار خارجی خواهند توانست با داشتن ورک پرمیت معتبر، به صورت تمام وقت و یا پاره وقت و بدون محدودیت در طول دوره، تحصیل کنند.

این تمهیدات موقت در مورد افرادی که ورک پرمیت معتبر دارند و یا در مورد تمدید ورک پرمیت آنها تصمیم قطعی گرفته نشده از روز ۲۷ ژوئن ۲۰۲۳ قابل اجراست. اما اگر نیروی کار خارجی بخواهند به مدتی بیشتر از اعتبار ورک پرمیت خود تحصیل را ادامه دهد باید برای استادی پرمیت اپلای کند.

این تمهیدات به نیروی کار خارجی کمک خواهد کرد تا چشم انداز کاریابی خود را بهبود ببخشند. همچنین فرصت‌های بیشتری را برای گذار به اقامت دائم برای آنها فراهم خواهد کرد چرا که با ارتقای سطح تحصیلات و یا کسب تجربه و سابقه کار در کانادا امتیاز CRS آنها برای اکسپرس اینتری افزایش می‌یابد.

شان فریزر گفته است “با اجرای این سیاست، امیدواریم این امکان را به اتباع خارجی بدهیم تا مهارت‌های خود را برای رسیدن به اهداف شغلی و دستیابی به رؤیاهایشان بهبود ببخشند و در عین حال بتوانیم منبعی از استعدادهای بالقوه را برای بازار کار آینده فراهم آوریم. با حذف موانع ارتقای مهارت‌ها، در را به روی پزشکان و پرستاران خارجی دوره دیده باز می‌کنیم تا آنها بتوانند در مراقبت از عزیزان ما به ما کمک کنند و از سیستم خدمات درمانی و سلامت ما پشتیبانی کنند. ما همچنین مسیری را برای کارگران ساختمانی فراهم می‌کنیم تا آنها بتوانند در شغل خود موفق شوند و خانه‌های جدیدی بسازند. این تمهیدات مهاجرتی به کارفرمایان، نیروی کار، و اقتصاد ما کمک می‌کند تا کمبود نیروی کار را بر طرف کنیم.”

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال