ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

افزایش آمار مهاجرانی که شغل‌شان در کانادا، مرتبط با تحصیلات و مهارت‌هایشان است!

شغل در کانادا، مرتبط با تحصیلات و مهارت‌ها

بر اساس گزارش جدیدی که توسط Statistics Canada (StatsCan) منتشر شده، مهارت یا تحصیلاتِ بیش از میزان لازم که به آن «بیش‌تحصیلی» (Overqualification) هم گفته می‌شود، در میان مهاجران در کانادا رو به کاهش است!

در بسیاری از مواقع، سطحِ تحصیلات و مهارت‌ها و یا سابقه‌ی کاریِ مهاجرانی در کانادا استخدام می‌شوند، بسیار بالاتر از سطح مورد نیاز برای موقعیت شغلی یا کاری‌ست که به دست می‌آورند.

آمار تطابق بین کار و تحصیلات میان مهاجران در حال حاضر به چه صورت است؟

طبق گزارش StatsCan که در تاریخ ۲۲ مِی منتشر شد، آمار مهاجرانی که با حداقل مدرک لیسانس مشغول به کارهایی شده‌اند که «مرتبط و منطبق با تحصیلات و مهارت‌هایشان بوده»، به میزان ۴.۴ درصد افزایش پیدا کرده است. این افزایش در قیاس با سرشماریِ پیشین در همین مورد بوده که در سال ۲۰۱۶ انجام شده بود.

جالب است بدانید این گزارش حاکی از کاهش درصد مهاجرانی‌ست که طی همین دوره، سطح تحصیلات‌شان بیش از میزان لازم بوده است. بر اساس داده‌های به دست آمده از سرشماریِ سال ۲۰۱۶، سطحِ تحصیلاتِ ۳۱.۱ درصد از مهاجران جدید بالاتر از تحصیلات لازم برای شغلی بود که در آن مشغول به کار شده بودند. این آمار در سرشماری سال ۲۰۲۱، به ۲۶.۷ درصد کاهش پیدا کرده بود.

آمارِ موارد بیش‌تحصیلی در کانادا در سال‌های گذشته به چه صورت بوده است؟

مسئله‌ی مهارت یا تحصیلاتِ بیش از میزان لازم، یکی از مشکلات قدیمی در میان مهاجران در کانادا محسوب می‌شود.

داده‌های StatsCan از سال ۲۰۰۱ حاکی از نوسان‌های زیاد در آمارِ «عدم‌تطابق میان تحصیلات و شغل مهاجران» است. مثلا در سال ۲۰۰۱، این مسئله در مورد ۲۷.۷ درصد مهاجران صدق می‌کرد.

نوسان‌های عنوان شده در بالا را در بازه‌های پنج‌ساله در جدول زیر می‌بینید:

سالنرخ عدم‌تطابق میان تحصیلات و شغل مهاجران
۲۰۰۶۳۲.۹%
۲۰۱۱۲۷.۸%
۲۰۱۶۳۱.۱%
۲۰۲۱۲۶.۷%

جدول بالا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، نرخ عدم‌تطابق میان تحصیلات و شغل مهاجران به پایین‌ترین میزان خود در ۲۰ سال اخیر رسیده است!
سایر اطلاعات و داده‌های مرتبط نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، شاهد بالاترین درصدِ تطابق میان تحصیلات و شغلِ مهاجران در کانادا (%۴۴) طی دو دهه‌ی اخیر هستیم.

جدول زیر نشان‌دهنده‌ی درصد مهاجرانی‌ست که در بازه‌ی ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ در کانادا مشغول به کار بوده و تحصیلات‌شان‌ مرتبط با شغل‌شان بوده است:

سالنرخ عدم‌تطابق میان تحصیلات و شغل مهاجران
۲۰۱۶۴۰.۰%
۲۰۱۱۴۳.۷%
۲۰۰۶۴۳.۷%
۲۰۰۱۴۸.۰%

چگونه می‌توانیم مسئله‌ی کاریابی و بیش‌تحصیلی خود در کانادا را حل کنیم؟

کسانی که قصد مهاجرت به کانادا (و همین‌طور مهاجران تازه‌وارد)، می‌توانند مسائل ناشی از داشتن مهارت‌ها و تحصیلاتِ بیش از میزان لازم را از طریق برنامه‌های بریجینگ (Bridging Programs) حل کنند.

برنامه‎‌ی بریجینگ که توسط دولت‌های استانی و منطقه‌ای مدیریت شده و هزینه‌های آن نیز توسط همین نهادها تامین می‌شود، برای کمک به مهاجران تازه‌وارد جهت تبدیلِ مدارک تحصیلی و یا سابقه‌ی کاری بین‌المللی خود به مدارکِ معادل در کانادا طراحی شده است.

البته توجه داشته باشید که این برنامه‌ها شامل تمامی صنایع و حوزه‌های کاری نمی‌شود.

این برنامه‌ با کمک کردن به مهاجران جهت دست‌یابی به مدارک، صلاحیت‌ها و سوابق مورد نیاز، به آن‌ها کمک می‌کند در همان موقعیتی مشغول به کار شوند که مرتبط با تحصیلات و مهارت‌های آن‌هاست. این یعنی مهاجران این امکان را دارند که در همان صنعت یا حوزه‌ای در کانادا شروع به کار کنند که در کشور خود در آن‌ مشغول به کار بوده‌اند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها