Search
Close this search box.

شغل کابینت سازی در کانادا؛ از شرایط تا درآمد

همه چیز درباره شغل کابینت سازی در کانادا

اگر یک کابینت‌ساز ماهر هستید و قصد مهاجرت به کانادا از طریق این حرفه را دارید، جای درستی آماده‌اید! کابینت سازی در کانادا یکی از مشاغل پرتقاضا و نسبتاً پردرآمد محسوب می‌شود. در‌حال‌حاضر، مهاجرت به کانادا به‌عنوان کابینت‌ساز تحت کد NOC 72311 برای ایرانیان امکان‌پذیر است.

همین حالا هزاران کابینت‌ساز از ملیت‌های مختلف در کانادا زندگی می‌کنند. خبر خوب این است که کانادا به کابینت‌سازان بیشتری نیاز دارد. اما اگر شما نیز به فکر مهاجرت از طریق شغل کابینت سازی در کانادا هستید،‌ احتمالا سوال‌های زیادی در ذهنتان دارید. برای مثال:

  • اینکه درآمد کابینت سازی در کانادا چقدر است؟‌
  • تقاضای شغلی کابینت‌سازی در استان‌های مختلف کانادا چگونه است؟‌
  • شرایط، مدارک لازم و روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق حرفه‌ کابینت‌سازی چه هستند؟

در این مقاله پاسخ همه سوال‌های خود را دریافت خواهید کرد. اطلاعات این مطلب مانند یک چراغ راه برای روشن کردن مسیر مهاجرت به کانادا از طریق حرفه کابینت‌سازی خواهد بود!

فهرست مطالب

شرایط لازم برای مهاجرت کابینت ساز به کانادا

  • معمولا به اتمام دوره متوسطه و مدرک دیپلم نیاز است.
  • گذراندن دوره کارآموزی ۴ ساله در کانادا یا ترکیبی از ۴ سال سابقه کار در این زمینه و گذراندن برخی از دوره‌های کابینت‌سازی در کالج یا دبیرستان مورد نیاز است.
  •  اخذ گواهینامه فنی حرفه‌ای از استان‌های کانادا الزامی نیست اما به رشد شغلی مهاجران کمک می‌کند.
  • برای اقدام از طریق برنامه فدرال اسکیل ورکر و دریافت امتیاز سن در این زیر‌مجموعه، سن متقاضی نباید بالای ۴۵ سال باشد.
  • برای اقدام از طریق برنامه فدرال اسکیل ترید به جاب آفر (حداقل یکساله) و حداقل دو سال سابقه کار مرتبط نیاز خواهید داشت.
  • علاوه‌بر‌این،‌ باید مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید.

شرایط شروع کار کابینت سازی در کانادا

محسن در کانادا به عنوان کابینت‌ساز مشغول به کار است. توضیحات او درباره الزامات شروع کار، میزان درآمد کابینت‌ساز و نحوه گسترش کسب‌وکار را از دست ندهید. 

مزایا و معایب کار در حرفه کابینت‌ سازی در کانادا

مزایا معایب
فعالیت در فضای کارگاهی و تمیز
بازار کار رقابتی و پر تقاضا
پتانسیل درآمد مناسب
نیاز به گذراندن دوره‌های فنی در کانادا
تقاضای همیشگی برای کابینت‌سازی
نیاز به تخصص بالا در زمینه کار با مصنوعات چوبی
عدم نیاز به تحصیلات دانشگاهی سطح بالا
نیاز به دانستن زبان برای توسعه بازار کار
امکان راه‌اندازی بیزینس شخصی

روش‌های مهاجرت به کانادا به‌عنوان کابینت‌ساز

برای مهاجرت کابینت ساز به کانادا روش‌ها و مسیرهای مهاجرتی متعددی وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:‌

  • مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا
  • مهاجرت از طریق برنامه‌های نامزدی استانی کانادا (PNP)
  • ویزای کار از طریق جاب آفر

هر کدام از این مسیرهای مهاجرتی،‌ شرایط و الزامات خاص خود را دارند که قبل از مهاجرت به کانادا باید رعایت شوند.

۱. مهاجرت کابینت‌ساز به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری کانادا سه برنامه مهاجرتی شامل برنامه فدرال اسکیل ورکر، فدرال اسکیل ترید و برنامه تجربه کانادایی دارد. از آنجایی که شغل کابینت سازی در کانادا با کد NOC 72311 در زیرگروه مشاغل TEER 2 قرار دارد، شما می‌توانید از برنامه‌های فدرال اسکیل ورکر و فدرال اسکیل ترید برای مهاجرت به‌عنوان کابینت‌ساز اقدام کنید.

  • فدرال اسکیل ورکر:‌ فدرال اسکیل ورکر یک برنامه مهاجرتی برای افرادی که است که قصد دارند از طریق تخصص شغلی خود اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

در روش مهاجرت اسکیل ورکر یا همان نیروی کار ماهر، متقاضی بر‌اساس فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، مهارت زبان، سوابق کاری و چند عامل دیگر امتیاز CRS دریافت می‌کند، سپس دولت کانادا برای افرادی با بالاترین امتیاز، دعوتنامه اقامت دائم ارسال خواهد کرد.

  • فدرال اسکیل ترید: فدرال اسکیل ترید یک برنامه مهاجرتی برای متقاضیانی است که در مشاغل مورد‌نیاز فنی حرفه‌ای کانادا سابقه کار دارند. برای شرکت در این برنامه باید از یک کارفرمای کانادایی جاب‌ آفر داشته باشید.

علاوه‌بر‌‌این، برای مهاجرت به‌عنوان کابینت‌ساز از طریق این برنامه، باید شرایط دیگری مانند حداقل دو سال سابقه کار مرتبط، سطح زبان مناسب، تمکن مالی، گواهی احراز صلاحیت و سایر شرایط لازم را داشته باشید.

۲. مهاجرت کابینت‌ساز به کانادا از طریق برنامه‌های نامزدی استانی

کابینت‌سازان ماهر و نیمه‌ماهر می‌توانند از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا (PNP) به کانادا مهاجرت کنند. برای اینکه بتوانید کاندید یک استان شوید، باید شرایط مورد نیاز برنامه مهاجرتی آن استان را داشته باشید. برای اکثر مسیرهای مهاجرتی PNP، به یک جاب آفر معتبر نیاز خواهید داشت. البته برخی برنامه‌های استانی مثل برنامه Skilled Trades استان انتاریو نیازی به جاب آفر نیز ندارند.

هر ۱۱ استان کانادا شرایط PNP خاص خود را دارند. برای مثال،‌ ممکن است یک استان فقط متقاضیانی که سابقه کار کابینت‌سازی دارند را هدف بگیرد (مثل استان انتاریو) و استان دیگر به کابینت‌ساز نیازی نداشته باشد. توجه داشته باشید که نامزدی موفقیت‌آمیز از یک استان، باعث می‌شود که در منطقه‌ای که شما را نامزد کرده است، اقامت دائم دریافت کنید.

۳. ویزای کار از طریق جاب آفر

جاب آفر (Job Offer) یک پیشنهاد شغلی است که می‌توانید از طرف یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید. جاب آفر کانادا باید تاییدیه LMIA را گرفته یا معاف از LMIA باشد. با دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی و داشتن سایر شرایط مانند مدرک زبان و تمکن مالی کافی، می‌توانید برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کنید.

داشتن جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی همچنین امتیاز شما را در سیستم اکسپرس اینتری افزایش داده و شانستان را برای دریافت اقامت دائم این کشور بالاتر می‌برد.

اکثر مشاغل کابینت‌سازی در کانادا به‌صورت آنلاین در سایت‌های کاریابی معتبر آگهی می‌شوند. برخی از این سایت‌ها عبارت‌اند از:

  • سایت کاریابی Indeed
  • وبسایت WorkBC
  • سایت glassdoor.ca
  • سایت لینکدین
  • سایت ca.jooble.org
  • سایت jobbank.gc.ca

برای یافتن پیشنهاد شغلی برای کار کابینت‌سازی در کانادا،‌ پیشنهاد می‌کنیم ابتدا یک رزومه و کاور لتر قوی با‌ توجه به قواعد نگارشی کانادا تهیه کرده و بعد در این سایت‌های کاریابی ثبت‌نام کنید.

البته همیشه همه کارها در سایت‌های کاریابی آگهی نمی‌شوند؛ بنابراین اگر کسی را در کانادا دارید، به او بسپارید که برای موقعیت‌های شغلی مناسب شما را معرفی کند.

آگهی استخدام کابینت ساز در کانادا
چند نمونه آگهی استخدام کابینت‌ساز در کانادا به همراه درآمد

برای کارفرمایان کانادایی در حوزه کابینت‌سازی (در مصاحبه کاری) چه چیزی اهمیت دارد؟‌

  • صداقت (اگر چیزی را بلد نیستید، آن را صادقانه عنوان کنید. به عقیده رضا،‌ صداقت مهم‌ترین فاکتوری است که کارفرمایان به آن اهمیت می‌دهند.)
  • امنیت کار (استفاده از ماسک‌های ایمنی، لباس کار و سایر تجهیزات در حین کار در کانادا الزامی است و اهمیت بالایی دارد.)
  • کیفیت کار
  • سرعت کار (سرعت اهمیت کمتری از کیفیت دارد. در کانادا نباید کیفیت را فدای سرعت کنید.)

شرایط راه‌اندازی کارگاه و بیزینس کابینت‌ سازی در کانادا

اگر قصد راه‌اندازی کسب و‌کار شخصی و یک کارگاه کابینت سازی در کانادا را دارید، این امکان وجود دارد که از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا به این کشور مهاجرت کنید. برای تاسیس و راه‌اندازی بیزینس کابینت‌ سازی در کانادا می‌توان از طریق روش‌های مهاجرتی زیر اقدام کرد:‌

۱. مهاجرت از طریق ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای کارآفرینی استان‌های کانادا نیز به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد و توان راه‌اندازی یک تجارت در یکی از استان‌های کانادا را داشته باشند. همه استان‌های کانادا با داشتن برنامه‌های کارآفرینی مختلف، هر ساله کارآفرینان متعددی را جذب خود می‌کنند. برای اقدام از این روش باید قوانین سرمایه‌گذاری استان مورد‌نظر خود را مطالعه کرده و با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید.

خرید بیزینس در کانادا نیز یکی از روش‌های دریافت ویزای کار و در نهایت اقامت دائم کاناداست. برای خرید بیزینس کابینت‌سازی می‌توانید از طریق سایت‌هایی مانند canada.businessesforsale.com اقدام کنید.

نمونه آگهی خرید بیزینس کابینت‌سازی در نورث ونکوور

ویزای انتقال درون شرکتی ICT نیز یکی از راه‌های دریافت ویزای کار و در نهایت اقامت دائم کاناداست. اگر فردی در ایران شرکتی داشته باشد که در حوزه تولید و ساخت کابینت فعالیت کند، این فرد می‌تواند با ثبت شعبه‌ای از شرکت خود در کانادا، نسبت به انتقال نیروی متخصص یا مدیر ارشدش به کانادا اقدام کند. این انتقال نیرو با هدف گسترش حوزه فعالیت بیزینس ایران به کانادا صورت می‌گیرد.

در نهایت، شما باید برای انتخاب بهترین روش سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق راه‌اندازی کابینت‌سازی در کانادا،‌ با وکیل مهاجرتی خود مشورت کنید.

مهم‌ترین فاکتور در این روش‌ها، داشتن حداقل سرمایه مورد‌نیاز و تهیه یک طرح تجاری حرفه‌ای یا همان بیزینس پلن است.

هزینه راه‌اندازی کارگاه کابینت‌ سازی در کانادا چقدر است؟

هزینه راه‌اندازی یک کارگاه کابینت‌سازی از طریق هر یک از روش‌های بالا به هدف شما، نحوه پیشبرد کارها و البته استان مورد‌نظر بستگی دارد. برای مثال، شما می‌توانید فقط با خرید یک‌سری وسایل کوچک دستی، در حوزه نصب و راه‌اندازی کابینت فعالیت کنید. 

اما برای راه‌اندازی یک کارگاه در کانادا باید علاوه‌بر هزینه‌های ثبت شرکت و اجاره ملک، هزینه‌های خرید تجهیزات و لوازم کابینت‌ سازی را نیز پرداخت کنید. برای مثال، یک میز برش در کانادا بین ۱۰ تا ۳۰‌ هزار دلار قیمت دارد. دستگاه PVC نیز حدودا ۳۰ تا ۷۰‌ هزار دلار خواهد بود. به‌طور‌کلی، برای راه‌اندازی یک بیزینس کابینت‌سازی در کانادا به حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰‌ هزار دلار سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت.

ایستگاه تجربه؛ کیس‌استادی و تجربه کابینت‌سازان موفق در کانادا

تجربه رضا از کار کابینت‌سازی در کانادا

رضا، ۴۲ ساله با تحصیلات گرافیک و حدود ۱۵ سال سابقه کار کابینت‌سازی در ایران، پس از ازدواج به‌عنوان همراه همسرش به شهر مونترال کانادا مهاجرت کرد. او اکنون در شهر ونکوور کانادا به کار کابینت‌سازی مشغول است. 

«بعد از ازدواج، به همراه همسرم به مونترال و سپس تورنتو مهاجرت کردیم. الان هم در شهر ونکوور کابینت‌سازی می‌کنم. به‌طور‌کلی،‌ برای کسانی که قصد دارند در صنعت چوب کانادا کار کنند،‌ فرصت‌ پیشرفت خوبی در کانادا وجود دارد.

من در سه شهر بزرگ کانادا کار کابینت‌ سازی کردم. خوشبختانه با توجه به کاتالوگ‌ها و نمونه کارهای ایرانم، بدون گذراندن هیچ دوره‌ای توانستم به استخدام یک شرکت کانادایی دربیایم. با توجه به اینکه زبان رسمی در مونترال فرانسوی است،‌ اگر فرانسوی بلد نباشید، برای استخدام در این شهر با مشکل مواجه می‌شوید.

کار کابینت در کانادا با ایران کاملا متفاوت است. متریال، تکنیک‌ها و حتی شیوه اندازه‌گیری در کانادا با ایران تفاوت دارد و باید از اول این موارد را بیاموزید.

اولین پیشنهاد من به مهاجران این است که سیستم اندازه‌گیری بر‌اساس اینچ را بیاموزند و سانتی‌متر را کاملا کنار بگذارند.

دومین پیشنهاد من این است که ابتدا حتما به استخدام یک کمپانی در بیایید تا کار به شیوه کانادایی را یاد بگیرید. بعد از حداقل دو سال کار در کانادا می‌توانید به فکر راه‌اندازی کارگاه شخصی خودتان باشید.

به نظر من یک کابینت‌ساز با سابقه کار در ایران می‌تواند بین ۲۲ تا ۲۵ دلار در ساعت در کانادا درآمد داشته باشد. اگر سابقه کار شما در کانادا بالا برود حتی شاید تا ساعتی ۴۵ دلار هم حقوق بگیرید. افرادی که بیزینس شخصی دارند نیز می‌توانند برای ساخت و نصب کابینت در یک آشپزخانه کوچک بین ۱۵ تا ۲۰‌هزار دلار درآمد داشته باشند که از این مبلغ حدود ۳۵ تا ۴۵٪ سود خالص خواهد بود.»

چراغ راه

به عقیده رضا، بهتر است حتی کابینت‌سازان حرفه‌ای و افرادی که سال‌ها در ایران کار کابینت کرده‌اند نیز پیش از راه‌اندازی کارگاه شخصی، ابتدا در یک کمپانی کانادایی مشغول به کار شوند. رضا اعتقاد دارد که شرایط کار کابینت‌ سازی در کانادا از زمین تا آسمان با ایران متفاوت است. شروع فعالیت در یک کمپانی کانادایی، باعث می‌شود که زودتر با فرآیند‌ها، تجهیزات و روش‌های کانادایی آشنا شوید. ضمن اینکه معمولا خود شرکت‌های کانادایی دوره‌های آموزش حین کار را برای کارکنان خود تدارک می‌بینند.

تجربه سارا از کار کابینت‌ سازی در تورنتو

سارا با سابقه حدود ۴ سال نجاری و داشتن یک کارگاه نجاری در شهر چالوس ایران،‌ از طریق اخذ پذیرش از کالج جورج براون تورنتو، به این شهر مهاجرت کرده است. وی پس از گذراندن دوره ۲ ساله Carpentry & Renovation در این کالج،‌ به عنوان کابینت‌ساز در تورنتو کار می‌کند.

«دنیای نجاری و کار با چوب در کانادا کاملا با ایران متفاوت است. در ایران،‌ من روی خود چوب کار می‌کردم و لوازمی مانند میز و صندلی سفارشی می‌ساختم. اما در کانادا کسی روی چوب کار نمی‌کند! چرا که مردم لوازم چوبی و میز و صندلی مورد‌نیاز خود را از برندهای بزرگ مانند ikea می‌خرند نه از کارگاه‌ها!

بنابراین اینجا کابینت‌سازی با مصنوعات چوبی مانند MDF رونق دارد. هم‌اکنون پس از فارغ‌التحصیلی به‌صورت تمام‌وقت کابینت‌ساز هستم و درآمد نسبتا خوبی دارم. شغل کابینت‌سازی در کانادا به دو صورت است: یا در کارگاه کابینت می‌سازید؛ یا نصاب کابینت در ساختمان هستید که اولی راحت‌تر است.

پیشنهاد من به شما این است که دست به آچار باشید! همچنین پیش از مهاجرت، زبان خود را تقویت کنید و مهارت‌‌های فنی خود را افزایش دهید. البته یادتان باشد؛ هر چه که در ایران بلد باشید برای ایران است و اینجا باید از ابتدا استانداردهای کانادایی را یاد بگیرید.»

تقاضای کار کابینت‌‌ سازی در کانادا؛ بازار کار و فرصت‌های شغلی

  • میزان استخدام در کار کابینت‌سازی در کانادا در سال ۲۰۲۱: ۳۶۰۰ نفر
  • میانگین سن کابینت‌سازان در کانادا: ۴۳ سال
  • میانگین سن بازنشستگی: ۶۴ سال

هنگام بررسی شرایط کار در کانادا در حرفه کابینت‌سازی، یکی از سوال‌های اصلی این است که آیا می‌توانم به‌عنوان کابینت‌ساز در کانادا کار پیدا کنم؟

بله شما می‌توانید! هم‌اکنون فرصت‌های شغلی متعددی در حوزه کابینت‌سازی در هر ۱۱ استان کانادا وجود دارند.

البته تقاضا برای نیروی کار ماهر در استان‌های مختلف با هم متفاوت است. طبق آمارهای رسمی دولت کانادا، تقاضا برای شغل کابینت‌سازی در کانادا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به‌میزان قابل‌توجهی از عرضه در این گروه شغلی فراتر رفته است.

برای یک دوره ۱۰ ساله (از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱) پیش‌بینی‌ شده است که حدود ۱,۳۰۰ فرصت شغلی جدید در این زمینه ایجاد شوند. در‌حالی‌که انتظار می‌رود حدود ۳,۸۰۰ فرد جویای کار برای پر کردن این مشاغل در دسترس باشند.

اما کدام استان‌ها تقاضای شغلی بیشتری برای کابینت‌سازی دارند؟

استان‌های کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و آلبرتا بیشترین تقاضا را برای کار کابینت سازی در کانادا دارند. در‌حالی‌که، تقاضا برای این شغل در نیوفاندلند کمتر از سایر استان‌هاست.

درآمد کابینت سازی در کانادا چقدر است؟

طبق پژوهش سایت معتبر Talent.com در سال ۲۰۲۳، متوسط درآمد کابینت سازی در کانادا ۴۸,۷۵۰ دلار در سال یا ۲۵ دلار در ساعت است. کابینت‌سازان تازه‌کار و کم‌تجربه می‌توانند سالانه ۳۹,۹۹۷ دلار و کارگران با‌تجربه و حرفه‌ای می‌توانند تا ۵۸,۵۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشند.

  • کمترین مقدار درآمد ساعتی: ۱۶.۵۰ دلار
  • بیشترین مقدار درآمد ساعتی: ۳۰ تا ۴۰ دلار

میانگین دستمزد ساعتی کابینت‌ سازی در کانادا بر‌اساس استان

  • استان بریتیش کلمبیا: ۲۴ دلار
  • استان آلبرتا: ۲۳.۵۰ دلار
  • استان انتاریو: ۲۳ دلار
  • استان مانیتوبا: ۲۱.۵۰ دلار
  • استان کبک: ۲۰.۳۵ دلار
  • استان نیوبرانزویک: ۱۹.۷۵ دلار

طبق نمودار بالا، درآمد کابینت‌سازان در کشور کانادا در استان بریتیش کلمبیا از سایر استان‌ها بالاتر است.

شرح شغل کابینت‌ سازی در کانادا؛ کابینت‌سازان چه وظایفی دارند؟

کابینت‌سازان از انواع چوب و مصنوعات چوبی برای ساخت و تعمیر کابینت‌های آشپزخانه، مبلمان و محصولات مرتبط استفاده می‌کنند. این افراد توسط شرکت‌های تولیدی یا تعمیر کابینت و مبلمان، شرکت‌های ساختمانی و پیمان‌کاران کابینت‌سازی استخدام می‌شوند یا ممکن است خود‌اشتغال باشند.

برخی از وظایف کابینت‌سازان در کانادا به شرح زیر است:‌

  • مطالعه و بررسی مشخصات، نقشه‌ها و طرح‌ محصولاتی که قرار است تولید شوند.
  • اندازه‌گیری و علامت‌گذاری قطعات چوبی یا MDF برای برش توسط دستگاه.
  • کار با ماشین‌آلات نجاری و کابینت‌سازی مانند دستگاه‌های برش، اره برقی و سایر ابزارهای دستی.
  • برش و اتصال قطعات چوبی با انواع پیچ،‌ میخ، گیره و چسب مخصوص
  • سمباده‌زنی و اتصال روکش یا پولیش محصول
  • نصب کابینت به دیوار
  • تعمیر کابینت و انواع مبلمان
  • تخمین هزینه‌ها و نوع مواد مصرفی

مراحل مهاجرت به کانادا به‌عنوان کابینت‌ساز

۱. تخمین امتیاز CRS

ابتدا امتیاز CRS خود را در سیستم اکسپرس اینتری تخمین بزنید. این کار به انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی کمک می‌کند.

مسیر مهاجرتی مناسب خود را با کمک یک وکیل مهاجرتی خبره انتخابی کنید.

پس از انتخاب مسیر درست، مدارک موردنیاز برای آن مسیر را آماده کنید.

حالا نوبت اقدام است. به کمک یک وکیل مهاجرتی خبره برای مهاجرت به کانادا از طریق مسیر انتخابی اقدام کنید.

تبریک می‌گوییم! ویزای شما آمده است. چمدانتان را ببندید و برای یک پرواز طولانی به مقصد کانادا آماده شوید!

مهاجرت کابینت‌ساز به کانادا با ویزا موندیال

در این مقاله از سیر تا پیاز شغل کابینت سازی در کانادا را بررسی کردیم. اگر شما نیز یک کابینت‌ساز ماهر هستید و قصد مهاجرت به کانادا از طریق این حرفه را دارید،‌ پیشنهاد می‌کنیم همین حالا از کارشناسان ما در ویزا موندیال وقت مشاوره دریافت کنید.

کارشناسان ویزا موندیال با بررسی کامل شرایط کاری،‌ مالی، تحصیلی و سایر جوانب پرونده، بهترین مسیر مهاجرتی را برای شما انتخاب کرده و بر‌اساس آن اقدام می‌کنند. ما حتی پس از مهاجرت نیز در کنارتان خواهیم بود.

در پایان، اگر در رابطه با کار کابینت‌ سازی در کانادا و شرایط مهاجرت از طریق این شغل سوالی دارید، سوالتان را در انتهای همین مقاله در قالب کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بله؛ پیش‌بینی شده است که از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۱ حدود ۱۳۰۰ فرصت شغلی جدید کابینت‌سازی در کانادا ایجاد شوند. کابینت‌سازی در برخی از استان‌های کانادا بازار کار مناسبی دارد.

متوسط حقوق کابینت‌ساز در کانادا ۴۸,۷۵۰ دلار در سال یا ۲۵ دلار در ساعت است. 

ابتدا باید مسیر مهاجرتی مناسب شرایط خود را پیدا کنید. مهاجرت کابینت‌ساز به کانادا از روش‌های مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری، نامزدی استانی و دریافت جاب آفر امکان‌پذیر است.

تقاضا برای شغل کابینت‌سازی در استان‌های کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا و آلبرتا بیش از سایر استان‌هاست. در‌حالی‌که درآمد کابینت‌سازان در استان‌های بریتیش‌ کلمبیا، آلبرتا و انتاریو بالاتر است.

باید یک برنامه آموزشی نظری و عملی (حین‌کار) را بگذرانید. این برنامه حدودا ۴ سال است که ۷۲۸۰ ساعت آن آموزش حین کار و ۷۲۰ ساعت آن آموزش در آموزشگاه است.

یک کابینت‌ساز در استان بریتیش کلمبیا به‌طور میانگین ۲۴ دلار در ساعت درآمد دارد. 

ناک شغلی کابینت‌ سازی در کانادا NOC 72311 است.

امکان اخذ اقامت دائم کانادا برای کابینت‌سازان با جاب آفر یا بدون جاب آفر وجود دارد.

برای اشتغال در صنعت کابینت‌سازی کانادا معمولا باید دوره متوسطه را گذرانده باشید.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

من امیرعباس هستم. اینجا در ویزا موندیال به‌عنوان کارشناس محتوا فعالیت می‌کنم. در سال ۹۷ مدرک کارشناسی‌ارشد خودم رو در رشته مدیریت بازاریابی گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی گرفتم و بیش از ۵ ساله که در حوزه بازاریابی محتوایی کار می‌کنم. با ترکیب دانش خودم در حوزه‌های گردشگری و مهاجرت و تخصصم در حوزه محتوا، تلاش می‌کنم تا اطلاعاتی موثق و کاربردی درباره مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار بدم.

راستی تو روزهای تعطیل می‌تونید من رو تو کوه، جنگل، کویر، لب دریا و کلا توی طبیعت پیدا کنید.

مرتضی هماپور

مقالات وبسایت ویزا موندیال توسط مشاور رسمی مهاجرت کانادا (RCIC)، مرتضی هماپور، بررسی و تایید می‌شوند. ما همواره در تلاشیم تا اطلاعاتی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد در زمینه مهاجرت را در اختیار شما قرار دهیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها