England Flag
Search
Search
Close this search box.

قوانین جدید معادل سازی مدرک تحصیلی در کانادا

معادل یابی مدرک تحصیلی

اکثر افرادی که برای دانشگاه های کانادا اپلای می کنند باید مدرکی ارائه کنند که تایید کند مدارک تحصیلی خارجی شان معادل مدارک کانادایی است. به این مدرک ارزیابی مدارک تحصیلی یاEducational Credential Assessment یا به اختصار ECA می گویند. یکی از ارائه دهندگان این مدرک که توسط اداره مهاجرت کانادا مجوز دریافت کرده است WES نام دارد که اخیرا اعلام کرده متقاضیان مهاجرت تنها باید آخرین مدرک تحصیلی خود را معادل یابی کنند.

این سازمان متقاضیان را از ارائه هر مدرکی غیر از آخرین مدرک تحصیلی منع می کند چرا که باعث کاهش سرعت رسیدگی می شود. علاوه بر این مدارک تحصیلی اخذ شده در کانادا نیازی به معادل یابی ندارند. از ماه نوامبر 2020 افرادی که دکتری دارند نیازی به ارائه مدارک لیسانس یا فوق لیسانس خود جهت معادل یابی ندارند. این در مورد افرادی که فوق لیسانس یا لیسانس دارند صدق می کند.   

اما شرایط برای افرادی که در کشوری فرانسه زبان تحصیلات دانشگاهی داشته اند متفاوت است و نیز هستند افرادی که می بایست مدارک بیشتری ارائه کنند. اما اگر آخرین مدارک تحصیلی شان  DEUG, DUT یا Licence است نیازی نیست Diplôme du Bac یا BEP ارئه کنند. افرادی که مدارک زیر را دارند نیازی نیست DEUG, DUT یا Licence خود را برای ارزیابی و معادل یابی تحویل دهند:

    Maîtrise, Master, Diplôme d’Ingénieur;

    Diplôme de Grandes Écoles;

    DEA;

    Diplôme d’État de Docteur en Médicine; یا

    Diplôme d’Etat de Docteur en Pharmacie.

افرادی که  Diplôme de Docteur دارند نیازی نیست مدارک زیر را تحویل دهند:

    Maîtrise, Master, Diplôme d’Ingénieur,

    Diplôme de Grandes Écoles;

    DEA;

    Diplôme d’Etat de Docteur en Médecine; یا

    Diplôme d’Etat de Docteur en Pharmacie.

برای مدارکی که به زبان فرانسه ارائه می شوند نیازی به ترجمه وجود ندارد. اکثر مدارکی که به سایر زبان ها ارائه شده اند باید ترجمه شوند البته بسته به نوع مدرک ممکن است استثناهایی هم وجود داشته باشد که WES بیان کرده است. برخی متقاضیان هندی نیز می بایست علاوه بر آخرین مدرک تحصیلی مدارک دیگری ارائه کنند.

متقاضیان هندی که فوق لیسانس یا مدرک تحصیلات تکمیلی خود را برای ارزیابی ارائه می کنند می بایست لیسانس خود را هم ارائه کنند. البته باز هم استثناهایی وجود دارد: افرادی که فوق لیسانس آموزش، فوق لیسانس مهندسی، فوق لیسانس فلسفه یا فوق لیسانس تکنولوژی دارند. همچنین افرادی که دکتری دارند نیازی به ارائه مدارک لیسانس و فوق لیسانس جهت ارزیابی ندارند.

ارزیابی مدارک تحصیلی برای اکسپرس انتری

افرادی که از طریق سیستم اکسپرس انتری تقاضای اقامت دائم ارائه می کنند باید مدارک تحصیلی خود را معادل یابی یا ارزیابی کرده باشند و مدرک ECA ارائه کنند. افرادی که تحصیلات خود را خارج از کانادا انجام داده اند به دو دلیل مهم نیاز به ارزیابی مدارک خود دارند: برای اینکه به عنوان متقاضی اصلیFederal Skilled Workers Program  واجد شرایط باشند و یا به خاطر تحصیلاتی که خارج از کانادا داشته اند امتیاز بیشتر دریافت کنند.

آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری که با همسر خود درخواست می دهند در صورتی که همسرشان هم برای تحصیلات خارجی خود ECA داشته باشد امتیاز اضافی دریافت می کنند. البته تنها در صورتی امتیاز دریافت می کند که در گزارش آمده باشد که تحصیلات خارجی معادل دیپلم دبیرستان یا مدرک دانشگاهی کانادایی است.گفتنی است در مورد متقاضیان مهاجرت، هنگامی که متقاضی پروفایل اکسپرس خود را ارائه کرده یا تقاضای اقامت دائم می دهد، قدمت ECA نباید بیشتر از پنج سال باشد.   

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
2 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها