England Flag
Search
Search
Close this search box.

پرسش و پاسخ و بررسی اخبار مهاجرتی کانادا | هفته سوم نوامبر ۲۰۲۰

مهاجرت به کانادا

امکان اینکه دیپلم کانادایی در کشور ایران صادر شود وجود ندارد اما امکان اینکه دروسی از این دوره را در کشور دیگر خواند و در آزمون دیپلم کانادایی شرکت کنید وجود دارد .این دروس به صورت آنلاین هم ارائه می شود و شما بعد از گذراندن این دروس می توانید در آزمون استانی برای گرفتن دیپلم شرکت کنید ولی این نکته را باید مورد توجه قرار داد که برای ورود به کالج و دانشگاه های کانادایی نیازی به گرفتن دیپلم کانادایی نمی‌باشد و با هر دیپلمی در کشور های دیگر می توان برای ورود به دانشگاه و کالج های کانادا اقدام کرد.

این مورد اگر در پورتال شما ذکر شده باشد مورد بررسی قرار می گیرد و  اگر ذکر نشده باشد مورد بررسی قرار نمیگیرد .هنگام گرفتن ویزای کار یا ویزای دانشجویی تست پزشکی گرفته نمیشود اما برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم از شما تست مدیکال گرفته میشود که این تست شامل تست خون نمیباشد بلکه به صورت x-ray است که  تمامی بیماری ها در آن نشان داده نمیشود اما اگر در این تست بیماریهایی خاص داشته باشید شما  medical inadmissibility  میگیرید و واجد شرایط برای اقامت دایم کانادا نمی‌شوید .چون هزینه درمان این بیماری ها بالا است (بیشتر از ۱۰۰۰ دلار در سال ) .بهتر است این موارد بیماری در فرم ذکر شده باشد.

ضرورت حضور شما را دانشگاه به شما اعلام می کند.

UBC    دانشگاه بریتیش کلمبیا از دانشگاه های بسیار خوب کانادا است. اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در این دانشگاه کار مشکلی نیست درصورتی که معدل دیپلم شما بالا باشد. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش این دانشگاه کمی مشکل تر است بدلیل  اینکه این دانشگاه RESEARCH BASE  است و شما باید در زمینه علمی تحقیق کرده باشید تا بتوانید پذیرش این دانشگاه را بگیرید.

پاسخ این سوال نسبی  است و آمار ارقام دقیقی نمی‌توان داد. این دانشگاه در ونکوور آیلند است که ۲ ساعت با ونکوور فاصله دارد که باید از ونکوور سوار فری (کشتی) شد و با کشتی به آنجا رفت. این شهر شهری بسیار آرام و زیبا کنار اقیانوس است و از لحاظ طبیعت بسیار زیبا است. از لحاظ تنوع شغل‌‍، تنوع کمتری نسبت به سایر شهر ها دارد چون جمعیت کمتری دارد. ولی هزینه های زندگی و هزینه اجاره در حدود نصف هزینه های اجاره و زندگی در سایر شهر ها است. ولی این دانشگاه جزو دانشگاههای خوب است، اگر بتوانید در مکانهای ساکت زندگی کنید.

بله، در این زمینه محدودیتی وجود ندارد .وقتی وارد کانادا میشوید ، می توانید DLI  دانشگاه را به DLI  کالج و بالعکس تغییر دهید.

زمانیکه شما APPROVE خود را به صورت آنلاین گرفته اید، توصیه نمیشود که درخواست دیفر دهید و زمانیکه شما درخواست را می دهید باید دلیل مشخص و محکمی داشته باشید (مثلا دلایل پزشکی).

خیر ، ابتدا شما باید یک دوره UNDER GRADUATE یا لیسانس مرتبط را بگذرانید سپس امتحان ورودی برای این رشته را داده و اگر قبول شدید وارد مقطع دندان پزشکی می شوید.
اطلاعات بیشتر درخصوص تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا

شما می توانید نصف دوره خود را به صورت آنلاین بگذرانید و اگر شرایط کرونا به همین صورت پیش برود میتوان کل دوره را به صورت آنلاین بخوانید و سپس ویزای کار بگیرید.

بهتر است که این مبلغ برداشته نشود هرچند که در صورت پیگیری سفارت بعید است بانک های ایران جوابگو باشند.

در تمام حالتها می شود طوری برنامه ریزی کرد زوج هر دو باهم ویزا گرفته و وارد کانادا شوید. اگر دوره خود را به صورت آنلاین می گذرانید می توانید در این مدت که آنلاین تحصیل می‌کنید برای همسر خود درخواست ویزا دهید. یا اینکه همسرتان جاب آفر گرفته که بتواند وارد کانادا شود. در کل در مورد ورود همزمان به کانادا با همسرتان مشکلی وجود ندارد.

اداره مهاجرت معمولا درگیر تعداد جواز نمیشود. اینکه به گونه منطقی این مورد را نشان دهید که پدر شما درگیر این کار هستند و کار انجام میدهند کافیست.

خیر، اگر دانشگاه شما جزو لیست COVID SAFE نباشد ، اپرووال شما احتمالا آنلاین خواهد بود و اگر جزو این لیست باشد اپرووال شما احتمالا حضوری خواهد بود. ولی تاثیری در رد یا قبولی ویزای شما ندارد.

تورنتو دارای موقعیت شغلی بهتری نسبت به مونترال است به دلیل اینکه در تورنتو مردم بیشتری زندگی می کنند که زبان انگلیسی صحبت می کند در مونترال اگر زبان فرانسوی بلد نباشید برای گرفتن مشاغل متوسط رو به بالا به مشکل برخورد خواهید کرد مگر اینکه در حوزه کاری باشید که زبان اهمیت چندان نداشته باشد مانند حوزه کاری کامپیوتر.

این مسئله نسبی است بعضی افراد تمایل به کار جنرال ندارند ومی خواهند کار تخصصی خود را پیدا کنند و بعضی افراد میخواهند سابقه کار کانادایی داشته باشند بنابراین ابتدا کار جنرال کرده و کم کم وارد بازار کار یا مارکت کانادا می شوند.

هر دو گروه موفق هستند و این بستگی به شما دارد که چه می خواهید و دنبال چه هستید و مقدار تخصص در شغلتان چگونه است. این موضوع در کل به فاکتور های گوناگونی بستگی دارد. بطور مثال اگر شما در کشور خود حسابدار هستید در کانادا اگر مدرک CPA نداشته باشید ،نمیتوانید کار حسابداری کنید و به عنوان مثال میتوانید به عنوان BOOK KEEPER یا ثبت اسناد کار کنید.

بله پیش نیاز های زبان را در همان  دانشگاه می توان پاس کرد و بعد وارد کورس اصلی شد .

در زمانی که کورس های زبان را می گذرانید اجازه کار ندارید پس پیشنهاد می شود که قبل از ورود به کانادا سطح زبان را ارتقا بدهید .

پیشنهاد این است که پروسه ی ویزا شروع شود و در این زمان سطح زبان را ارتقا بدهیم . این قضیه برای دوستانی که کالج را انتخاب میکنند سخت تر است .چون هم هزینه کلاس های زبان وجود دارد و هم هزینه ی زندگی و هم اینکه امکان کار کردن وجود ندارد . با زبان قوی تر کار های خیلی بهتر میتوان پیدا کرد .پس در نتیجه در بحث زبان باید بسیار جدی باشیم.

در کل پروسه ی مهاجرت یک دوره گذراست ولی بحث زبان در مهاجرت یک بحث کاملا جدی و مهم است و همیشه همراه فرد خواهد بود. با زبان بهتر مسلما کار بهتری پیدا می شود.

۲ ماه فرصت داریم. زمان رسیدگی آفیسر پرونده مهم نیست. البته اگر حتی ۶۰ روز هم گذشته باشد باز هم می‌توان برای ارجاع پرونده به دادگاه اقدام نمود.

گپ تحصیلی در دکتری مهم نیست ولی سوابق تحقیقات شما بسیار مهم می باشد.

فرمول خاصی ندارد ولی عموما ۳ ماه برای پذیرش و ۳ ماه برای ویزا زمان لازم است.

بله این امکان وجود دارد.

برای افراد زیر ۱۸ سال برای یکی از والدین می توان درخواست داد ولی برای افراد بالای ۱۸ سال بهتر است که همزمان درخواست ندهیم .

بله این امکان وجود ولی اگر قصد گرفتن ویزا داریم بهتر است که در مقاطع دیگر اقدام کنیم .

خیر این امکان وجود ندارد ولی در رشته های مدیریت این امکان وجود دارد.

با توجه به آمار گرفته شده از اداره مهاجرت کانادا شانس ویزا در شهرهای کوچکتر کمتر از شهرهای بزرگ کانادا بوده است. درصد موفقیت در شهرهای بزرگ مثل تورنتو یا ونکوور بیشتر بوده است .

بله تاثیر مثبت دارد چون نشان می دهد که قصد شما از مهاجرت درس خواندن است .

قوانین معمولا در حال تغییر هستند ولی معمولا ۲ بار اجازه ورود به ایران وجود دارد .

پاسخ به این سوال منفی است. دانشگاهایی که مدرک دولینگو را می پذیرند  نیاز به ارائه مدرک دیگری برای زبان ندارند.

به این صورت خواهد بود که به صورت قانونی تا ۱۵۰ روز می توانید مرخصی زایمان طی دوره تحصیلی بگیرید و همچنین هزینه ای برای افراد دانشجو نخواهد داشت و به صورت رایگان انجام می شود.

الزاما خیر ولی چون داشتن پذیرش و بورسیه از دانشگاه های خوب نشان دهنده انگیزه بالای فرد به ادامه تحصیل است می توان تاثیر مثبتی داشته باشد و شانس متقاضی را برای ویزا بالا ببرد.

 به علت دشوار بودن پروسه  ویزا به زودی احتمال برداشتن پروسه دو مرحله ای و تک مرحله ای شدن آن زیاد است .

جواب اعتراض به خود سفارت اصلا تایم لاین دقیقی ندارد و گاهی زود و گاهی خیلی دیر میاد.

یک تا دو هفته.

ما نامه دفاعیه را برای تک تک موکلین قرار می دهیم. یک نامه دفاعیه کامل و جامع براساس قانون برای موکلین می نویسیم که نوشتن آن زمانبر هست و این موضوع یک تا دو هفته زمان برای نوشتن سابمیشن نیاز دارد.اکثر دیگر وکلا به خاطر سخت بودن این کار و پر هزینه بودنش، این کار را انجام نمی دهند .

استادی پلن هم توسط خود ما نوشته می شود.

زبان شما را به یک دنیای جدید متصل می کند. اگر قصد دارید تورنتو و ونکوور یا یک شهر انگلیسی زبان زندگی کنید زبان فرانسه نباید اولویت شما باشد اما اگر می خواهید در کبک زندگی کنید حتما باید زبان فرانسه بلد باشید.

بله.

بله صد در صد و بدون شک تمام پرونده هایی که در ویزا موندیال هستند از جمله سرمایه گذاری  استارتاپ و اسکیل ورکر و دانشجویی کاملا براساس قوانین برنامه ریزی می شوند و توسط یک تیم با تجربه پیگیری می شوند .

ایده را نمی شود خرید بلکه  باید در برنامه استارتاپ وارد یک تیم و جزیی از تیم استارتاپی شوید و اگر مشکوک باشید ریجکت خواهید شد.

برای استارتاپ پروژه های خوبی داریم ….

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها