England Flag
Search
Search
Close this search box.

۷ دلیل برای اینکه در ایتالیا تحصیل نکنید

تحصیل در آلمان یا ایتالیا

هفت دلیل برای اینکه چرا نباید در ایتالیا درس بخوانید!

اگر شما هم واقعاً می‌توانستید مثل لیز گیلبرت در سفرنامه‌اش با نام Eat, Pray, Love در سال 2006 برای کشف خودتان و نیز شناسایی همه‌ی جاذبه‌های هنری و آشپزی کشور‌های دیگر به مسافرت‌های تأثیرگذار به نقاط مختلف جهان بروید، ممکن بود بخواهید که ایتالیا را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنید. یا نه؛ شاید هم ممکن بود به دلیل اماکن زیبای تاریخی، خوشمزه‌ترین غذاهای معروف دنیا و آموزش و پرورش برتر، تحصیل در ایتالیا را مدنظر قرار دهید. پس هفت دلیل را بخوانید که باید به‌واسطه‌ی آن‌ها و البته با اندکی چاشنی طنز رؤیای تحصیل در ایتالیا را فراموش کنید!

البته فراموش نکنیم که دانشگاه های معروفی مثل دانشگاه میلان، دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه فوسکاری ونیز و سایر دانشگاه ها برای افراد مصم و با اراده، همیشه دلایل جذاب و محکمی برای درس خواندن در کشور ایتالیا هستند.

۱. در ریسک دو زبانه شدن هستید!

چندزبانه

هم‌زمان که باید از عهده‌ی یافتن منابع درسی انگلیسی‌زبان در دانشگاه‌های ایتالیا برآیید، دانشگاه محل تحصیلتان هم در یادگیری زبان ایتالیایی و وفق دادنتان با محیط جدیدی که به آن وارد شدید، کمکتان می‌کند. مثلاً دانشگاه ویتا سالوت سان رافائل، هم‌زمان با ارائه‌ی کلاس‌های انگلیسی در دو سطح، ارائه‌ی  کلاس‌های زبان ایتالیایی را نیز در دستور کار قرار می‌دهد تا شما بتوانید زبان محلی را سلیس‌تر صحبت کنید. چقدر پر زحمت و خسته‌کننده!

۲. بیش از اندازه استخدام پذیر شده اید!

مصاحبه شغلی

تحصیل در یک دانشگاه معتبر ایتالیایی احتمال جذب شما را از سوی مؤسسات و نهادهای برتر در ایتالیا و البته در کشور خودتان افزایش خواهد داد. اگر هوشمندانه عمل کنید، مدرک تحصیلی‌تان در خارج از کشور، می‌تواند یک شاخص تعیین‌کننده از نگاه مدیران منابع انسانی برای تمایز رزومه‌ی شما از میان سایر متقاضیان استخدام باشد. هم‌زمان که مهارت‌های ارزشمند قابل‌انتقال را می‌آموزید، صبورتر شده و نسبت به مسائل فرهنگی آگاهی بیشتری پیدا می‌کنید.

۳.مکان‌های تاریخی بسیار زیادی در ایتالیا وجود دارند.

Colosseum-min

ایتالیا با داشتن 51 مکان تاریخی جهان که از سوی سازمان یونسکو به رسمیت شناخته‌شده‌اند، کشوری بسیار زیباست. ایتالیا دارای نقاط دیدنی بسیار زیادی است؛ از سواحل مدیترانه‌ای آمالفی گرفته تا کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه که نقاشی معروف شام آخر، اثر نقاش معروف یعنی لئوناردو داوینچی در آنجاست و بسیاری از جاهای دیگر، از جاذبه‌های دیدنی ایتالیا هستند و این شاید برای کسی که آنجا قصد درس خواندن دارد، نوعی بدشانسی باشد!

۴. تعداد فالوئرهای اینستاگرام اذیتتان خواهند کرد!

شما احتمالاً فردی مهربان هستید و به روحیه و سلامتی دوستان و فالوئرهایتان واقعاً اهمیت می‌دهید. اما باور کنید که قرارگیری در معرض  بمباران پست‌های جدید از سوی دوستانتان در اینستاگرام که دائماً عکس‌هایی از ایام تحصیلتان در زیر آفتاب یا زیر سایه‌ی کاج‌های ایتالیایی و یا تصاویری از وعده‌های غذایی خوشمزه را ارسال می‌کنند، آن‌قدرها هم جالب نیست. با این روند، از زیبایی و شادی، لذت چندانی نخواهید برد!

۵. ذائقه‌ی شما برای کنار آمدن با بهترین غذاهای دنیا آمادگی لازم را ندارد!

غذای ایتالیایی

ایتالیایی‌ها نسبت به خیلی از مردمان دیگر، بهتر زندگی می‌کنند اما قطعاً نه به این دلیل که به قهوه‌ی صبحانه‌ی شان تکه‌ای بستنی اضافه می‌کنند؛ چیزی که خودشان به آن آفوگاتو می‌گویند! اگر در گوگل سرچ کنید که چرا غذاهای ایتالیایی این‌قدر خوب و خوشمزه هستند، به تقریباً 25 میلیون صفحه هدایت می‌شوید. این یعنی هیچ‌کس جواب این سؤال را نمی‌داند و بحث‌های مجادله‌ای در مورد این موضوع شکل می‌گیرد؛ چیزی که قطعاً شما به آن علاقه‌ای ندارید.

۶. در زمینه‌ی مُد و هنر پیشرو خواهید شد؛ غیر از این تحمل نمی‌شود!

این امر که بیشتر ایتالیایی‌ها دوست دارند زیبا به نظر برسند، واقعیتی است که جهان نیز آن را پذیرفته؛ بنابراین تعجبی ندارد که صنعت مُد ایتالیا و البته دانشگاه‌های آن از این حیث بسیار مشهور باشند. برندهای ایتالیایی نظیر روبرتو کاوالی یا پرادا خواهان این هستند که بر حوزه‌ی مُد و فشن سلطه داشته باشند. خیابانQuardrilatero della moda  یا “چهارگوشه‌ی مُد” در میلان که محل تجمیع برترین برندهای ایتالیایی و اروپایی است و نیز دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل عموماً به‌عنوان پایتخت‌های مُد در جهان شناخته می‌شوند.

۷.تحصیلات برتر و پشتیبانی حرفه‌ای خواهید داشت و این ممکنه ویژگی‌های فردی شما باشه!

۲۸ دانشگاه ایتالیایی در فهرست رنکینگ دانشگاه‌های جهانی از سوی QS حضور دارند و معنایش این است که ایتالیا قطعاً کاری را درست انجام می‌دهد که دانشگاه‌هایش چنین کیفیتی دارند. مثلاً دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل یکی از دانشگاه‌های ایتالیایی است که در سال ۲۰۱۶ از سوی رده‌بندی QS به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های رشته‌ی پزشکی در جهان شناخته شده است. جایگاه و موضع شما در برابر این دانشگاه‌های معروف، مطلبی مهم است!

البته در کنار این دلایل جالب که گاهی هم ممکن است جنبه ی طنز به خود بگیرند، دلایل تحصیل در ایتالیا را نیز نمی توان نادیده گرفت. در واقع اگر از زاویه ی دیگری نگاه کنیم، ایتالیا می تواند مکان بسیار مناسبی برای تحصیل باشد.

مقایسه تحصیل در ایتالیا و تحصیل در آلمان

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها