England Flag
Search
Search
Close this search box.

مقایسه ی تحصیل در دو کشور آلمان و ایتالیا

تحصیل در آلمان یا ایتالیا

تحصیل در آلمان یا ایتالیا؟ بهترین انتخاب خود برای اخذ یک مدرک بین المللی را انجام دهید.

هنگام انتخاب مکان نهایی برای تحصیل در خارج از کشور، نمی توانید 100% مطمئن باشید که انتخاب درستی کرده اید. برای اطمینان از این انتخاب، باید اطلاعات زیادی جمع آوری نمایید، مزایا و معایب را بسنجید و تصمیم نهایی را بگیرید. اغلب اوقات مجبور خواهید بود برای جمع آوری همه ی جزئیات چندین وب سایت مختلف را بررسی نمایید که این امر ممکن است زمانبر باشد.
برای راحت تر شدن کار شما، در قسمت زیر می توان همه ی جزئیات مهم درباره ی تحصیل در آلمان و تحصیل در ایتالیا– دو مورد از پر تقاضاترین مقصدهای تحصیلی میان دانشجویان بین المللی را مشاهده نمایید.
1. شهریه
2. هزینه های زندگی
3. هزینه های محل اقامت
4. مدارک زبان موجود
5. گزینه های تحصیلی
6. زندگی دانشجویی

1. مقایسه شهریه تحصیل در آلمان و ایتالیا

دانشگاه های آلمان (دولتی) هزینه ای بابت شهریه دریافت نمی کنند و تحصیل در آلمان کاملا رایگان می باشد. دانشجویان فقط باید یک هزینه ی ناچیز به عنوان هزینه های اجرایی (administration fees) که مبلغی بیین 100 تا 200 یورو در سال پرداخت نمایید.
متوسط شهریه ی دانشگاه های دولتی ایتالیا بین 850 تا 1000 یورو در سال متغیر است. به این علت، آلمان ممکن است از نظر شهریه گزینه ی بهتری نسبت به ایتالیا باشد.

2. مقایسه هزینه های زندگی در ایتالیا و آلمان

در شهرهای بزرگ آلمان، در مورد ی، دانشجویان معمولا بین 800 تا 950 یورو در ماه هزینه صرف می کنند، در حالیکه در شهرهای کوچکتر شما می توانید با 650 تا 700 یورو در ماه نیز زندگی نمایید. برای مثال برخی از شهرهای زیر را چک کنید.
• برلین
• مونیخ
• اشتوتگارت
• فرانکفورت
• دوسلدورف
وقتی بحث هزینه های زندگی در ایتالیا مطرح می شود:
• رم  و میلان پرهزینه ترین شهرهای ایتالیا هستند که به طور متوسط هزینه های زندگی در آنها بین 700 تا 800 یورو در ماه است.
• در سایر شهرهای دانشجویی همانند فلورانس، بولونگا این بودجه بین 550 و 650 یورو در ماه متغیر خواهد بود.
بنابراین، چه در آلمان و چه در ایتالیا، با زندگی در یک شهر کوچکتر می توانید از نظر مالی پس انداز نمایید.

3. هزینه ی محل اقامت در آلمان نسبت به ایتالیا

در آلمان:
• دانشجویانی که تنها زندگی می کنند، باید به طور متوسط بودجه ای حدود 363 یورو در ماه را تهیه نمایند.
• دانشجویانی که در پردیس دانشگاه اقامت می کنند، هزینه ای کمتر معادل با 237 یورو در ماه پرداخت می نمایند.
در ایتالیا:
• دانشجویانی که می خواهند به تنهایی در یک آپارتمان کوچک زندگی کنند، حدود 266 یورو در ماه پرداخت می نمایند.
• دانشجویانی که ترجیح می دهند به طور اشتراکی زندگی کنند، حدود 266 یورو در ماه هزینه می کنند.
نرخ محل اقامت در دو کشور تقریبا مشابه است اما در صورتی که به دنبال یک معامله ی خوب باشید، ایتالیا اندکی ارزان تر است.

4. تعداد دانشگاه ها و مدارک تدریس شده به زبان انگلیسی در آلمان نسبت به ایتالیا

درباره آلمان:
آلمان حدود 380 دانشگاه دارد که روی هم رفته حدود 250,000 دانشجوی بین المللی را در خود جای داده اند. دانشگاه های آلمان حدود 1000 مدرک ارشد و 250 مدرک لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می دهند.
درباره ایتالیا:
ایتالیا حدود 89 دانشگاه به علاوه موسسات آموزش عالی دیگری همانند موسسات پلی تکنیک و آکادمی ها را در خود جای داده است. دانشگاه های ایتالیا حدود 580 مدرک ارشد و اندکی بیش از 100 مدرک لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می دهند.
با این حال اکثر دانشگاه های ایتالیا در حال معرفی تعداد بیشتری دوره های تحصیلی تدریس شده به زبان انگلیسی هستند.

5. مقایسه شرایط تحصیل در المان و ایتالیا

چه آلمان را انتخاب کنید چه ایتالیا، می توانید هر چیزی که تصور می کنید را در هر کدام از این دو کشور تحصیل نمایید. آلمان ارتباطات بیشتری با رشته های مهندسی، علوم، تجارت و مدیریت و امور مالی دارد در حالیکه ایتالیا تمرکز بیشتری بر رشته هایی همانند معماری، طراحی، هنر و انسان شناسی دارد.
هر دو مکان جذابیت برابری دارند و انتخاب فقط بستگی به ترجیحات و اهداف شغلی آینده ی شما بستگی دارد.
برنامه های تحصیلی محبوب در آلمان:
– دوره های ارشد علوم در آلمان
– دوره های ارشد مهندسی در آلمان
– دوره های ارشد تجارت در آلمان
برنامه های تحصیلی محبوب در ایتالیا:
– دوره های ارشد طراحی در ایتالیا
– دوره های ارشد معماری در ایتالیا
– دوره های ارشد هنر در ایتالیا

6. شرایط زندگی دانشجویی در آلمان نسبت به ایتالیا

زندگی دانشجویی در آلمان- دیر به سر کلاس نروید.

90% چیزهایی که درباره ی مردم آلمان گفته می شوند، درست هستند. آنها مردمی وقت شناس و منظم هستند که در زندگی خود قوانینی دارند که در عین حال مردمی کاملا صاف و ساده می باشند. با در نظر گرفتن این موارد، شما باید به این حقیقت توجه کنید، در صورتی که قصد تحصیل در آلمان را دارید، از شما انتظار می رود که خود را با این سبک از زندگی تطبیق دهید. این طرز تفکر و عناصر فرهنگی بر سیستم آموزش عالی آلمان نیز غالب هستند، بنابراین شما نباید دیر سر کلاس حاضر شوید و باید انتظار دروس و ارزیابی های دقیقی  را داشته باشید.
مفهوم کلی این است که مردم آلمان  مردمی بسیار سرد و غیردوستانه هستند اما اصطلاح دقیق برای این ویژگی آنها محتاط یا خوددار بودنشان است. آنها مردمی نیستند که به هر فرد غریبه ای در خیابان سلام دهند یا به راحتی برای سریعتر گذشتن زمان با افراد سرگرم گفتگو شوند. شما می توانید بگویید که آنها در انتخاب های خود بسیار محتاط هستند؛ آنها فقط بهترین ها را انتخاب می کنند حتی وقتی که بحث انتخاب دوست مطرح می شود، این قاعده را در نظر می گیرند. با این حال بعد از اینکه موفق به دوست شدن با آنها شدید، آنها تا ابد دوست شما خواهند بود.

تحصیل در ایتالیا- آرام باشید و قهوه بنوشید.
مردم ایتالیا افرادی بسیار آرام هستند… حداقل از نظر روحیه درونی اینگونه هستند. در ظاهر آنها بسیار بلند صحبت می کنند و به نظر می رسد که مدام با حرکات دست در حال دعوا با یکدیگر می باشند. بنابراین نگران نشوید…. این فقط روش صحبت ایتالیایی است و شما مسلما درک خواهید کرد که این همه انرژی را از کجا می آورند. آنها هر روز و گاهی دو بار در یک روز پاستا می خورند، اسپرسو که قهوه ای واقعا قوی محسوب می شود را می نوشند و اغلب اوقات از آب و هوای مدیترانه ای دوست داشتنی لذت می برند.

مقایسه یادگیری زبان آلمانی نسبت به ایتالیایی

خب در آلمان و ایتالیا چقدر در خارج از کلاس های درس دانشگاه با مشکلات و موانع زبانی مواجه می شوید؟ شما باید حداقل در سطح مبتدی به زبان های آلمانی و ایتالیایی آشنا باشید.
در شهرهای بزرگ آلمان همانند برلین یا مونیخ شما مردم زیادی را می بینید که در سطح بالایی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. اما این را یک قانون کلی در نظر نگیرید. حتی اگر در یک شهر بزرگ با توریست های زیاد باشید، به این معنی نیست که همه ی مردم آلمان به زبان انگلیسی صحبت خواهند کرد. با این حال، در شهرهای کوچک آلمان، شما مجبور خواهید شد که آلمانی یا ترکیبی از یک زبان آلمانی بد و زبان اشاره را استفاده کنید.
در ایتالیا صرف نظر از اینکه در شهر بزرگ یا کوچک آن هستید، مردم به زبانی جز ایتالیایی صحبت نمی کنند. برخلاف مردم آلمان، آنها بیشتر تمایل دارند در مورد هر چیزی به شما اطلاعات دهند و تا همان حدی که می دانند، انگلیسی صحبت خواهند کرد. شما با دیدن همان تعداد کمی از مردم که به خوبی انگلیسی صحبت می کند، نیز کاملا متعجب خواهید شد.

7. چگونه بین تحصیل در آلمان و تحصیل در ایتالیا تصمیم گیری کنید؟

روی هم رفته، آلمان و ایتالیا هر دو از مکان های تحصیلی محبوب به حساب می آیند اما هر یک به انواع متفاوتی از دانشجویان می پردازند. اگرچه اشتراکات کمی دارند اما وقتی بحث آموزش عالی می شود هر دوی این کشورها مولفه های خاص خود را دارند که باعث متمایز شدن آنها از سایر مکان های تحصیلی خارج از کشور می شود.
باید در جریان باشید که به خاطر سیاست عدم دریافت شهریه در موسسات دولتی آلمان، رقابت بیشتری در برخی از بهترین و محبوب ترین دوره های تحصیلی وجود دارد؛ بنابراین پذیرش در بهترین دانشگاه های آلمان کار راحتی نخواهد بود. البته کارشناسان ویزا موندیال در این امر میتوانند شما را یاری نمایند.

اگر هنوز نیز در انتخاب خود تردید دارید، چند راهکار نهایی را ارائه می دهیم:

• اگر فردی سازمان یافته و مرتب هستید، یا قبلا خود را این موضوع وفق داده اید یا به هوای سرد اهمیتی نمی دهید و برنامه ی ویژه ی شما تخصص در مهندسی یا فناوری است، آلمان انتخاب واضحی است.
• اگر طرفدار پیتزا یا پاستا و علاقمند به مد و فشن هستید و از آب و هوای آفتابی بیشتر لذت می برید و در کنار همه ی این موارد آرزوی تخصص در طراحی یا هنر را دارید، ایتالیا مکان درستی برای شما خواهد بود.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
13 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها