England Flag
Search
Search
Close this search box.

ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای کارآفرینی در کانادا

کارآفرینی در اصل به معنای راه‌اندازی تجارت، پیاده‌سازی یک ابتکار تجاری جدید و یا خرید یکی از کسب و کارهای موجود در استان‌های کانادا است که این امکان را به شما می‌دهد تا از این طریق، ویزای کارآفرینی کانادا و همچنین اقامت دائم کانادا را به دست آورید.

استان‌های کانادا با داشتن برنامه‌های کارآفرینی گوناگون، هر ساله مهاجران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. برنامه‌های کارآفرینی استانی جزو برنامه‌های مهاجرت استانی یا PNP هستند و یکی از روش‌های سرمایه گذاری در کانادا محسوب می‌شوند.

در این مقاله به انواع برنامه‌های کارآفرینی استانی، شرایط لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا، مراحل اخذ اقامت دائم از طریق کارآفرینی و دیگر مطالب مرتبط می‌پردازیم.

فهرست مطالب

مزایای ویزای کارآفرینی کانادا

  • توسعه کسب و کار در محیط اقتصادی فعال: کانادا جزو کشورهایی است که اقتصاد قوی و رو به رشدی دارد، بنابراین کارآفرینی در این کشور باعث توسعه کسب و کار شما و رشد آن خواهد شد. 
  • ساده بودن قوانین استانی و فدرال برای راه اندازی کسب و کارها: کشور کانادا نسبت به دیگر کشورها از جمله آمریکا، قوانین ساده‌تری برای ثبت و راه‌اندازی کسب کارها دارد. تقریبا کارآفرینان از هر کشوری می‌توانند با رعایت شرایطی به توسعه کسب و کار خود یا راه‌اندازی کسب و کارهای جدید در این کشور بپردازند.
  • حمایت دولت کانادا از طرح‌های نوآورانه: کشور کانادا برای طرح‌های تجاری نوآورانه یا طرح‌هایی که باعث رشد و کمک به اقتصاد آن ‌شود، اهمیت ویژه‌ای قائل است و به روش‌های مختلف مانند ارائه وام‌های بلاعوض، از کارآفرینان حمایت می‌کند.
  • اخذ اقامت دائم کانادا برای اعضای خانواده: یکی دیگر از مزیت‌های کارآفرینی در کانادا این است که از طریق آن می‌توانید برای خود و همسر و فرزندانتان اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.
  • عدم نیاز به مهارت بالای زبان: بیشتر برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا به نمره آیلتس جنرال ۴ یا ۵ نیاز دارند و بعضی از آن‌ها هم برای دریافت ویزای کارآفرینی، به نمره زبان نیاز ندارند.

معایب ویزای کارآفرینی کانادا

  • کمبود نیروی انسانی: کشور کانادا از جمله کشورهایی است که در بعضی از استان‌های آن جمعیت کاری کمی وجود دارد و بنابراین با جذب نیروی کار از کشورهای دیگر، به دنبال جبران کمبود نیروی متخصص خود است. از این جهت، در صورت انجام کارآفرینی در این کشور، ممکن است نیروی متخصص کافی برای راه اندازی و توسعه کسب و کار خود را پیدا نکنید.
  • وابستگی کانادا به اقتصاد آمریکا: کانادا و آمریکا ارتباط اقتصادی و تجاری تنگاتنگی با هم دارند. جدا از مزایای این امر، هرگونه رکود اقتصادی آمریکا، مستقیما بر اقتصاد و بازار کار کانادا هم تاثیر خواهد گذاشت.
  • آب و هوای سرد و تاثیر آن بر کسب و کار: فصل زمستان در بسیاری از استان‌های کانادا با هوای سرد و برفی همراه است. این موضوع بر بعضی از کسب و کارها مانند ساخت و ساز می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد و عملا تا چند ماه کار کردن در این حوزه با کندی پیش می‌رود.

برنامه‌های کارآفرینی در کانادا

در این بخش انواع طرح‌های تجاری و کارآفرینی در استان‌های کانادا را معرفی می‌کنیم:

بریتیش کلمبیا سه برنامه تجاری دارد:

  • برنامه کارآفرینی اصلی | B.C PNP Entrepreneur Immigration Program 
  • برنامه کارآفرینی – پایلوت منطقه‌ای | B.C Entrepreneur immigration Program – Regional Pilot
  • برنامه کارآفرینی – پروژه‌های استراتژیک | B.C Entrepreneur immigration Program – Strategic Projects

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا

این برنامه در حال حاضر بسته است.

استان بریتیش کلمبیا با موقعیت استراتژیک، هزینه‌های مالیاتی نسبتا پایین، هزینه‌های عملیاتی رقابتی و نیروهای کار چند فرهنگی تحصیلکرده، ماهر و موثر، یکی از پویاترین موقعیت‌های مکانی کانادا برای راه‌اندازی کسب و کار است که فرصت‌های تجاری منحصر به فردی را برای کارآفرینان فراهم می‌کند.

در صورت موفقیت در این برنامه، ویزای کار موقت دریافت خواهید کرد. پس از ورود به کانادا باید کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و به تعهدات توافقنامه اجرایی خود با استان عمل کنید. در نهایت با دریافت گواهی انتخاب استانی، واجد شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم کانادا خواهید شد.

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پایلوت منطقه‌ای

این برنامه در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک برنامه آزمایشی دو ساله افتتاح شد اما در حال حاضر تا مارچ سال ۲۰۲۴ تمدید شده است.

برنامه آزمایشی کارآفرینی منطقه‌ای بریتیش کلمبیا با هدف جذب کارآفرینان به مناطق روستایی بریتیش کلمبیا شکل گرفته است. این برنامه فقط برای کارآفرینانی است که مایل به راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند. در صورت تمایل به خرید بیزینسی که از قبل فعال است، باید از طریق برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا اقدام کنید.

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پروژه‌های استراتژیک

این برنامه مخصوص شرکت‌های خارجی است که قصد دارند از طریق این برنامه کسب و کار خود را در بریتیش کلمبیا راه‌اندازی یا آن را گسترش دهند. حداکثر ۵ نفر از کارکنان کلیدی مدیریتی، تخصصی یا فنی شرکت از طریق این برنامه می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

برنامه کارآفرینی انتاریو

برنامه کارآفرینی استان انتاریو Ontario Immigrant Nominee Program – Entrepreneur Stream برای کارآفرینانی است که قصد دارند کسب و کاری را در این استان راه اندازی و یا یک کسب و کار از قبل موجود را خریداری کنند. 

در صورت موفقیت در این برنامه، در ابتدا ویزای کار موقت دریافت می‌کنید و پس از ورود به کانادا باید طبق توافقنامه اجرایی با استان، کسب و کار خود را راه اندازی کرده و به تعهدات توافقنامه عمل کنید. در صورت انتخاب شدن از سمت استان، می‌توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

برنامه مهاجرت استانی انتاریو – گروه شرکت‌ها

توجه: این برنامه بسته شده است.

طرح شرکتی استان انتاریو Ontario Immigrant Nominee Program – Corporate Stream برای شرکت‌های بین‌المللی معتبری است که قصد دارند کسب و کار خود را در انتاریو گسترش دهند و یا کسب و کاری را در این استان خریداری کنند. 

اگر چنین شرکتی در انتاریو مستقر شود و تمام قوانین برنامه را رعایت کند، پنج عضو اصلی شرکت که برای تاسیس، راه اندازی و موفقیت کسب و کار ضروری هستند، ممکن است توسط دولت انتاریو برای دریافت اقامت دائم معرفی شوند. پس از دریافت گواهی انتخاب استانی، اعضای اصلی می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اپلای کنند.

برنامه سرمایه گذاری کبک

توجه: برنامه سرمایه‌گذاری کبک به‌صورت فدرال از ۲۰۱۹ تعلیق شده است. این برنامه از ژانویه ۲۰۲۴ به‌صورت استانی و با شرایط جدید اجرا می‌شود. 

برنامه سرمایه‌گذاری کبک Quebec Immigrant Investor Program ماهیتی منفعل و بدون ریسک دارد؛ به این معنا که سرمایه‌گذارانی که تحت این برنامه انتخاب می‌شوند، نیازی به ایجاد یا مدیریت فعال کسب و کار در این استان ندارند.

شرایط جدید مورد نیاز برنامه سرمایه‌گذاری کبک در ۲۰۲۴

  • میزان دارایی ۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار که از راه قانونی به دست آمده باشد.
  • در اختیار قرار دادن ۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار در یک سرمایه‌گذاری غیرفعال و تضمین‌شده توسط دولت برای مدت ۵ سال بدون بهره
  • دو سال تجربه مدیریتی یا تجربه تجاری طی ۵ سال گذشته
  • قصد زندگی در استان کبک
  • دانش زبان فرانسه 

برای متقاضیان موفق، گواهی انتخاب استان کبک (CSQ) صادر می‌شود که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پس از انجام آزمایشات پزشکی و بررسی‌های مربوط به سوء پیشینه، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

برنامه کارآفرینی کبک

هدف برنامه کارآفرینی کبک Quebec Immigrant Entrepreneur Program، جذب کارآفرینانی است که مهارت و تجربه لازم برای راه‌اندازی کسب و کار در این استان را دارند. متقاضیان این برنامه در دو گروه قرار می‌گیرند و شرایط درخواست در هر گروه متفاوت است:

  • گروه اول: این گروه شامل مدیریت کسب و کاری در کبک است که متقاضی آن را به تنهایی یا با شرکای دیگر (تنها سه نفر از آن‌ها می‌توانند اتباع خارجی باشند) ایجاد کرده است. همچنین کسب و کار مورد نظر توسط یک شتاب دهنده کسب و کار، مرکز رشد کسب و کار یا یک مرکز کارآفرینی دانشگاهی حمایت می‌شود.
  • گروه دوم: جهت اقدام در این زیر گروه، کارآفرین باید حداقل ۲۵٪ از سهام یک شرکت جدید یا حداقل ۵۱٪ از سهام یک شرکت خریداری شده را در اختیار داشته باشد که باید ارزش آن معادل یا بالاتر از وجوه مورد نیاز برای شروع پروژه تجاری باشد.
نکته: برای کارآفرینان گروه دوم، در حال حاضر امکان ارسال درخواست‌ها به حالت تعلیق در آمده است.
 

شرایط مورد نیاز برنامه کارآفرینی کبک

  • میزان دارایی خالص ۹۰۰,۰۰۰ دلار. متقاضی باید ثابت کند که این مبلغ را به تنهایی یا با همراهی همسرش به صورت قانونی به دست آورده است (گروه دوم).
  • کارآفرینان هر دو گروه باید پروژه تجاری خود را در قالب یک طرح تجاری یا همان بیزینس پلن ارائه دهند.
  • کارآفرینان هر دو گروه باید امتیاز حد نصاب برنامه را کسب کنند که طبق فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی، اقامت در استان کبک یا داشتن خانواده در این استان و استقلال مالی سنجیده می‌شود.
  • برنامه خود اشتغالی کبک Quebec Self-Employed Program

برنامه خود اشتغالی کبک

برای برنامه خود اشتغالی کبک Quebec Self-Employed Program شرایطی لازم است که آن را از برنامه اسکیل ورکر این استان متمایز می‌کند.

شرایط مورد نیاز برنامه خود اشتغالی کبک

  • میزان دارایی خالص ۱۰۰,۰۰۰ دلار
  • دو سال تجربه اجرایی در حرفه‌ای که در کبک قصد انجام آن را دارید.
  • ارائه مبلغ حداقل ۵۰,۰۰۰ دلار به عنوان پیش پرداخت شروع کار، برای کسب و کاری که قرار است در منطقه شهری مونترال راه‌اندازی کنید و یا ارائه مبلغ حداقل ۲۵,۰۰۰ دلار برای کسب و کاری خارج از منطقه شهری مونترال.
  • توانایی مالی کافی برای زندگی خود و خانواده در کبک
  • کسب امتیاز کافی در فاکتورهای مورد ارزیابی

استان آلبرتا ۴ برنامه تجاری دارد:

  • برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا
  • برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی
  • برنامه کشاورزی آلبرتا
  • برنامه کارآفرینی در مناطق روستایی

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا

هدف برنامه Alberta Graduate Entrepreneur Stream جذب دانشجویانی است که از یکی از موسسات آموزشی آلبرتا در مقاطع بالاتر از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند و قصد دارند کسب و کاری در استان آلبرتا تاسیس و راه اندازی کنند.

متقاضیان در حالی که دارای ورک پرمیت معتبر هستند، پس از تایید درخواست خود، باید ابتدا کسب و کار خود را تاسیس یا راه‌اندازی کنند و پس از گذشت مدتی از زمان فعالیت آن، گزارش عملکرد خود را به استان آلبرتا ارائه دهند. در صورت عمل به تعهدات توافقنامه استانی، احتمالا گواهی انتخاب استانی دریافت کرده و مجوز لازم برای اپلای اقامت دائم کانادا را به دست می‌آورند.

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی

برنامه Foreign Graduate Entrepreneur Stream برای متقاضیانی است که از دانشگاه‌های خارج از کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند و قصد دارند شرکت‌های استارتاپی و کسب و کارهای نوآورانه را در این استان تاسیس و راه اندازی کنند.

برای این برنامه لازم است که با یکی از آژانس‌های مشخص شده دولت آلبرتا کار کنید و از آن‌ها توصیه نامه بگیرید.

این برنامه بر اساس سیستم امتیازبندی است و بر اساس فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، نمره زبان، سابقه کاری و میزان سرمایه گذاری امتیاز دریافت می‌کنید. متقاضیانی که امتیاز بیشتری کسب کنند، دعوت به اپلای می‌شوند.

برنامه کشاورزی

برنامه Farm Stream با هدف جذب مالکان یا گردانندگان مزرعه طراحی شده تا مزرعه‌ای را در استان آلبرتا خریداری و مدیریت کنند. برای این برنامه لازم است مهارت‌های مدیریت مزرعه و توانایی مالی کافی برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی در آلبرتا را داشته باشید. در صورت دریافت گواهی انتخاب استانی، می‌توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

برنامه کارآفرینی در مناطق روستایی

برنامه Rural Entrepreneur Stream برای متقاضیانی است که قصد دارند در جوامع روستایی آلبرتا کسب و کاری را تاسیس کنند. برای این برنامه لازم است که با کامیونیتی یا جوامع شرکت کننده آلبرتا در ارتباط باشید و به آنجا سفر اکتشافی داشته باشید. در صورت حمایت هر اجتماع یا کامیونیتی، از آن‌ها نامه حمایتی دریافت کرده و می‌توانید درخواست ابراز علاقه‌مندی (EOI) خود را برای استان ارسال کنید.

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

برنامه SINP Entrepreneur Category برای جذب کارآفرینان با استعداد به استان ساسکاچوان طراحی شده است. متقاضیان باید سابقه کارآفرینی یا مدیریت یک کسب و کار را طی ۱۰ سال گذشته باشند.

کارآفرینانی که در این برنامه موفق شوند، ابتدا با ویزای کار موقت وارد کانادا می‌شوند و پس از گذشت ۶ ماه از تاسیس کسب و کار خود، می‌توانند برای انتخاب استانی درخواست دهند. در صورتی که از سوی استان انتخاب شوند، واجد شرایط اقدام برای اخذ اقامت دائم خواهند شد. 

برنامه مزرعه داران ساسکاچوان 

طرح مالکان و گردانندگان مزرعه در ساسکاچوان SINP Farm Owner/Operator Category برای جذب متقاضیانی است که دارای سابقه مالکیت و راه‌اندازی مزرعه و تجربه کافی در حوزه کشاورزی هستند و همچنین بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارند. 

در این زیرگروه، متقاضیان باید قبل از ارائه درخواست خود به استان، از این استان بازدید و شرایط کسب و کار خود را در آن ارزیابی کنند. در طول این بازدید که باید حداقل ۵ روز کاری به طول انجامد، متقاضی با یکی از نمایندگان SINP ملاقات خواهد کرد.

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی ساسکاچوان          

برنامه International Graduate Entrepreneur Category مخصوص متقاضیانی است که حداقل ۲ سال در یک موسسه آموزشی معتبر در مقطع بالاتر از دبیرستان در ساسکاچوان درس خوانده و فارغ‌التحصیل شده‌اند و قصد دارند کسب و کار واجد شرایطی را در این استان راه‌اندازی کنند.

 متقاضیان باید حداقل ۲۱ سال داشته باشند و همچنین مالک حداقل یک سوم از سهام کسب و کار مورد نظر باشند.

برنامه سرمایه گذاری تجاری منیتوبا 

برنامه Manitoba Business Investor Stream برای سرمایه گذاران و کارآفرینان بین‌المللی طراحی شده است. متقاضیان در ابتدا ویزای کار موقت دریافت می‌کنند و پس از ورود به کانادا، باید طی مدت ۲ سال کسب و کاری را شروع و یا خریداری کنند.

این برنامه دو مسیر مهاجرتی دارد: مسیر کارآفرینی و مسیر سرمایه گذاری در مزرعه.

  • مسیر کارآفرینی منیتوبا

مسیر کارآفرینی مانیتوبا Manitoba Business Investor Stream – Entrepreneur Pathway مخصوص کارآفرینانی است که قصد دارند کسب و کاری را در استان منیتوبا شروع و راه‌اندازی کنند. در ابتدا متقاضیان ورک پرمیت موقت دریافت می‌کنند و پس از ورود به کانادا کسب و کار مورد نظر را دایر می‌کنند. 

در صورتی که بیزینس آن‌ها مطابق با شروط توافق نامه اجرایی با استان باشد، برای آن‌ها گواهی انتخاب استانی صادر می‌شود و در نهایت می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اپلای کنند. اولویت با کارآفرینانی است که بیزینس خود را خارج از منطقه وینیپگ راه‌اندازی می‌کنند.

  • مسیر سرمایه گذاری در مزرعه

برنامه Manitoba Business Investor Stream – Farm Investor Pathway برای متقاضیانی است که می‌خواهند مزرعه‌ای را در مناطق روستایی منیتوبا افتتاح و راه‌اندازی کنند. متقاضیان ابتدا ویزای کار موقت می‌گیرند و بعد از راه اندازی کسب و کار خود و رعایت الزامات توافقنامه اجرایی استان، برای اخذ اقامت دائم کانادا انتخاب می‌شوند.

برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک            

برنامه New Brunswick PNP Entrepreneur Stream برای مالکان کسب و کار یا مدیران ارشد کسب و کارها طراحی شده است تا کسب و کاری را در استان نیوبرانزویک شروع کنند و یا یک بیزینس از قبل موجود را خریداری و آن را فعالانه مدیریت کنند. کسب و کارها باید برای استان منفعت اقتصادی داشته باشند.

کارآفرینان موفق در صورت دریافت گواهی انتخاب استانی، می‌توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

برنامه کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی نیوبرانزویک          

برنامه New Brunswick PNP Post Graduate Entrepreneur Stream برای متقاضیانی است که حداقل ۲ سال در یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر در نیوبرانزویک تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شده‌اند. متقاضیان واجد شرایط باید کسب و کاری را در استان راه‌اندازی کنند که به اقتصاد آن کمک کند.

در صورت عمل به تعهدات توافقنامه اجرایی با استان، متقاضیان برای اقامت دائم کانادا گواهی انتخاب دریافت می‌کنند.

برنامه تاثیر تجاری جزیره پرنس ادوارد 

برنامه PEINP Business Impact Category تاثیر کسب و کار در جزیره پرنس ادوارد مخصوص مدیران کسب و کار و کارآفرینانی است که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند. این برنامه سه زیرگروه دارد شامل:

  • مسیر مالکیت ۱۰۰٪ جزیره پرنس ادوارد 
  • مسیر مالکیت جزئی جزیره پرنس ادوارد
  • مسیر ورک پرمیت جزیره پرنس ادوارد
  • مسیر مالکیت ۱۰۰٪ جزیره پرنس ادوارد

توجه: این برنامه بسته شده است.

مسیر مالکیت صد در صد پرنس ادوارد 100% Ownership Stream مخصوص کارآفرینانی است که سابقه کسب و کار قابل استناد داشته و توانایی مالکیت و راه‌اندازی بیزینسی را در جزیره پرنس ادوارد دارند. کارآفرینان باید مالکیت ۱۰۰ درصد سهام کسب و کار مورد نظر را داشته باشند و به طور فعال آن را مدیریت کنند.

در این زیرگروه، در صورت انتخاب شدن از سوی استان، مستقیما اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنید.

  • مسیر مالکیت جزیی جزیره پرنس ادوراد

توجه: این برنامه بسته شده است.

طرح مالکیت نسبی جزیره پرنس ادوارد Partial Ownership Stream مانند طرح مالکیت صد در صد آن است اما هدف آن جذب متقاضیانی است که قصد دارند بر روی کسب و کارهای از پیش موجود در این جزیره سرمایه‌گذاری کنند. برای این برنامه، متقاضیان یا باید حداقل مالکیت ۳۳.۳٪ از کسب و کاری که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند، داشته باشند و یا مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کنند.

در این برنامه متقاضیان باید با استان توافقنامه اجرایی امضا کرده و دپازیت هم پرداخت کنند. در صورت عمل به تمام الزامات و تعهدات توافقنامه، از سوی استان انتخاب می‌شوند و در مرحله بعد می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اپلای کنند.

  • مسیر ورک پرمیت جزیره پرنس ادوارد

طرح مجوز کار جزیره پرنس ادوارد Work Permit Stream به متقاضیانی که واجد شرایط برنامه‌های مالکیت صد در صد و مالکیت جزئی در جزیره پرنس ادوارد هستند، اجازه می‌دهد تا ابتدا با ویزای کار موقت وارد کانادا شوند. در واقع، این برنامه مسیر میانبری است که متقاضیان واجد شرایط از طریق آن زودتر می‌توانند وارد کانادا شده و سپس با انجام دیگر مراحل برنامه، برای ارسال درخواست اقامت دائم کانادا مجوز بگیرند.

برنامه کارآفرینی مناطق شمال غربی 

برنامه Northwest Territories Nominee Program – Entrepreneur Business Stream برای کارآفرینان خارجی دارای تجربه تجاری و سرمایه کافی طراحی شده است تا با راه‌اندازی یا خرید کسب و کار در مناطق شمال غربی کانادا، به بهبود اقتصادی این مناطق کمک کرده و برای کانادایی‌های مستقر در آنجا شغل ایجاد کنند.

متقاضیان نیاز به سفر اکتشافی دارند تا از محیط کسب و کار مناطق شمال غربی مطلع شوند. در صورت تایید طرح تجاری، برای دریافت ورک پرمیت به اداره مهاجرت کانادا درخواست می‌دهند. پس از ورود به کانادا، باید بیزینس خود را راه اندازی یا بیزینس خریداری شده را توسعه دهند و با استان توافقنامه اجرایی امضا کنند.

در صورت انتخاب از سوی استان، واجد شرایط اپلای برای اقامت دائم کانادا می‌شوند.

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا Nova Scotia Nominee Program – Entrepreneur Stream برای کارآفرینانی طراحی شده است که سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد کسب و کاری را داشته‌اند. آن‌ها باید در نوا اسکوشیا زندگی کنند و کسب و کاری را راه‌اندازی یا کسب و کار از قبل موجود را خریداری کنند و آن را به صورت فعال مدیریت کنند.

این برنامه از فرمت EOI استفاده می‌کند و متقاضیان با امتیاز بالا برای اپلای استانی دعوتنامه دریافت می‌کنند. متقاضیان در ابتدا ویزای کار دریافت کرده و پس از راه‌اندازی کسب و کار به مدت یک سال، برای نامینیشن استانی درخواست می‌دهند. با انتخاب آن‌ها از سوی استان، مجوز اقدام برای اقامت دائم کانادا را به دست می‌آورند.

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نوا اسکوشیا

برنامه Nova Scotia Nominee Program – International Graduate Entrepreneur Stream برای متقاضیانی که به تازگی از یکی از دانشگاه‌ها یا کامیونیتی کالج‌های نوا اسکوشیا فارغ‌التحصیل شده‌اند، طراحی شده است. متقاضیان قبل از ارائه اظهارنامه علاقه مندی (EOI) به استان، باید حداقل به مدت یک سال کسب و کاری را در این استان راه‌اندازی یا خریداری کرده و آن را مدیریت کرده باشند.

متقاضیانی که در پروفایل EOI امتیاز بالاتری کسب کنند، برای اپلای برنامه، دعوتنامه دریافت می‌کنند.

در صورت داشتن شرایط کامل برنامه، متقاضیان به مصاحبه دعوت می‌شوند و پس از موفقیت در انجام مصاحبه، گواهی نامینیشن استانی دریافت می‌کنند. سپس می‌توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور

برنامه کارآفرینی نیوفاندلند NLPNP International Entrepreneur Category مخصوص کارآفرینان خارجی است که دارای سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد یک کسب و کار بوده و قصد دارند در این استان کسب و کاری را راه‌اندازی یا خریداری کنند.

در این برنامه از سیستم EOI برای انتخاب متقاضیان استفاده می‌شود. متقاضیانی که امتیاز بالاتری داشته باشند، دعوتنامه دریافت کرده و می‌توانند برای این برنامه اپلای کنند. در صورت موفقیت، متقاضیان ابتدا ورک پرمیت موقت دریافت می‌کنند و باید با استان توافقنامه اجرایی تجاری امضا کنند.

طبق توافقنامه باید کسب و کاری را راه‌اندازی یا خریداری کنند و به تعهدات آن کامل عمل کنند. در این صورت توسط استان انتخاب می‌شوند و می‌توانند به دولت فدرال برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور

برنامه NLPNP International Graduate Entrepreneur Category برای فارغ‌التحصیلانی است که حداقل ۲ سال در دانشگاه مموریال یا کالج آتلانتیک شمالی تحصیل کرده باشند و حداقل یک سال هم سابقه مالکیت و مدیریت فعال کسب و کاری را در نیوفاندلند و لابرادور داشته باشند.

این برنامه از سیستم EOI استفاده می‌کند و در صورت دریافت دعوتنامه، متقاضیان باید برای انتخاب استانی درخواست دهند. به عنوان بخشی از پروسه بررسی پرونده، لازم است متقاضیان در مصاحبه شرکت کنند و در صورت موفقیت، گواهی انتخاب استانی دریافت می‌کنند و در نهایت واجد شرایط اقدام برای اقامت دائم کانادا می‌شوند.

برنامه تجاری یوکان 

برنامه تجاری استان یوکان Yukon Business Nominee Program مختص افرادی است که حداقل سه سال سابقه کارآفرینی یا مدیریت یک کسب و کار را داشته باشند و همچنین دارای حداقل ۵ سال تجربه کار مرتبط با بیزینس مورد نظر در یوکان باشند. متقاضیان باید کسب و کاری را در یوکان راه‌اندازی کنند و مالکیت آن را داشته باشند. 

متقاضیان با استفاده از سیستم EOI برای این برنامه ثبت نام می‌کنند و طرح تجاری خود را ارائه داده و وارد استخر قرعه‌کشی می‌شوند. در صورت دریافت دعوتنامه، باید درخواست خود را برای استان ارسال کنند. در صورتی که درخواست آن‌ها تایید شود، از طرف استان دعوت به مصاحبه می‌شوند و در صورت قبولی در مصاحبه، نامه حمایتی دریافت می‌کنند.

در مرحله بعد، باید با استفاده از نامه حمایتی، برای دریافت ویزای کار، به اداره مهاجرت کانادا درخواست دهند. پس از دریافت ویزا و ورود به کانادا، با استان توافقنامه اجرایی امضا می‌کنند و باید طبق تعهدات توافقنامه عمل کرده و بیزینس خود را راه‌اندازی کنند. متقاضیان واجد شرایط گواهی انتخاب استانی دریافت می‌کنند و می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اپلای کنند.

مرتضی هماپور

فایل صوتی روش های سرمایه گذاری در استان‌های کانادا

نمایش ویدیو درباره سرمایه گذاری در کدام شهر کانادا

مبلغ سرمایه گذاری برای کارآفرینی کانادا

برای انجام کارآفرینی در استان‌های کانادا باید دو یا سه نوع هزینه ارائه دهید. این هزینه‌ها شامل: مبلغ دارایی خالص، مبلغ سرمایه گذاری و دپازیت است.
  • مبلغ دارایی خالص: شامل ارزش پولی همه املاک و دارایی‌های شما در کشور خودتان است. نیازی نیست این دارایی خرج شود و یا سرمایه آن به کانادا وارد شود.
  • مبلغ سرمایه گذاری: میزان پولی است که برای راه اندازی یا توسعه کسب و کار خود در کانادا نیاز دارید و باید آن را به کانادا وارد کنید.
  • دپازیت: دپازیت یا ودیعه، میزان پولی است که در بعضی از برنامه‌های کارآفرینی استانی باید به صورت امانت و به عنوان حسن انجام کار به دولت استانی پرداخت کنید که در صورت انجام تعهدات خود نسبت به الزامات برنامه کارآفرینی آن استان، به شما بازپرداخت خواهد شد.
در جدول زیر هزینه‌های مربوط به برنامه‌های تجاری و کارآفرینی استان‌های مختلف کانادا آورده شده است.
استانبرنامه‌های کارآفرینی استانیحداقل میزان دارایی خالص به دلار کانادا
حداقل میزان سرمایه‌گذاری به دلار کانادا
دپازیت
به دلار کانادا
بریتیش کلمبیابرنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا۶۰۰,۰۰۰ دلار
۲۰۰,۰۰۰ دلار
بریتیش کلمبیابرنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پایلوت منطقه‌ای۳۰۰,۰۰۰ دلار
۱۰۰,۰۰۰ دلار
بریتیش کلمبیابرنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پروژه‌های استراتژیکدرآمد سالانه شرکت: ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار
۵۰۰,۰۰۰ دلار
انتاریوبرنامه کارآفرینی انتاریوبسته به مکان کسب و کار در انتاریو: ۴۰۰,۰۰۰ یا ۸۰۰,۰۰۰ دلار
بسته به مکان کسب و کار در انتاریو: ۲۰۰,۰۰۰، ۴۰۰,۰۰۰ یا ۶۰۰,۰۰۰ دلار و مالکیت حداقل ۳۳.۳٪ از سهام کسب و کار
انتاریوبرنامه مهاجرت استانی انتاریو – گروه شرکت‌ها
۵,۰۰۰,۰۰۰ دلار یا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار برای توسعه زمین یا توسعه شرکت اجاره‌ای
کبکبرنامه کارآفرینی کبک۹۰۰,۰۰۰ دلار
بسته به محل کسب و کار: ۲۰۰,۰۰۰ یا ۳۰۰,۰۰۰ دلار و داشتن مالکیت حداقل ۲۵٪ از سهام کسب و کار راه‌اندازی شده یا حداقل ۵۱٪ از سهام کسب و کار خریداری شده
کبکبرنامه سرمایه‌گذاری کبک۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار
۱,۲۰۰,۰۰۰ دلار
کبکبرنامه خود اشتغالی کبک۱۰۰,۰۰۰ دلار
بسته به مکان کسب کار: ۲۵,۰۰۰ یا ۵۰,۰۰۰ دلار
آلبرتابرنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا
مالکیت حداقل ۳۴٪ از کسب و کار مورد نظر
آلبرتابرنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی
بسته به مکان کسب و کار: ۵۰,۰۰۰ یا ۱۰۰,۰۰۰ دلار
آلبرتابرنامه کشاورزی۵۰۰,۰۰۰ دلار
۵۰۰,۰۰۰ دلار
آلبرتابرنامه کارآفرینی در مناطق روستایی۳۰۰,۰۰۰ دلار
۲۰۰,۰۰۰ دلار
ساسکاچوانبرنامه کارآفرینی ساسکاچوان۵۰۰,۰۰۰ دلار
بسته به مکان کسب و کار: ۲۰۰,۰۰۰ یا ۳۰۰,۰۰۰ دلار و مالکیت حداقل ۳۳.۳٪ از سهام کسب و کار یا مبلغ حداقل ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار
ساسکاچوانبرنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی ساسکاچوان
داشتن مالکیت حداقل یک سوم از سهام کسب و کار مورد نظر
ساسکاچوانبرنامه مزرعه داران ساسکاچوان۵۰۰,۰۰۰ دلار
۷۵,۰۰۰ دلار
منیتوبابرنامه کارآفرینی منیتوبا۵۰۰,۰۰۰ دلار
بسته به مکان کسب و کار: ۱۵۰,۰۰۰ یا ۲۵۰,۰۰۰ دلار
منیتوبابرنامه سرمایه‌گذاری در مزرعه۵۰۰,۰۰۰ دلار
۳۰۰,۰۰۰ دلار
۷۵,۰۰۰ دلار
نیوبرانزویکبرنامه کارآفرینی نیوبرانزویک۵۰۰,۰۰۰ دلار
۱۵۰,۰۰۰ دلار
۱۰۰,۰۰۰ دلار
نیوبرانزویکبرنامه کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی نیوبرانزویک
مالکیت صد در صد سهام کسب و کار مورد نظر
جزیره پرنس ادواردبرنامه کارآفرینی پرنس ادوارد – مالکیت صد در صد۶۰۰,۰۰۰ دلار
۱۵۰,۰۰۰ دلار
۲۰۰,۰۰۰ دلار
جزیره پرنس ادواردبرنامه کارآفرینی پرنس ادوارد – مالکیت جزیی۶۰۰,۰۰۰ دلار
۱۵۰,۰۰۰ دلار و مالکیت حداقل یک سوم سهام کسب و کار یا مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار
۲۰۰,۰۰۰ دلار
جزیره پرنس ادواردبرنامه مجوز کار پرنس ادوارد۶۰۰,۰۰۰ دلار
۱۵۰,۰۰۰ دلار
نوا اسکوشیابرنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا۶۰۰,۰۰۰ دلار
۱۵۰,۰۰۰ دلار
نوا اسکوشیابرنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نوا اسکوشیا
مالکیت صد در صد سهام کسب و کار مورد نظر
نیوفاندلند و لابرادوربرنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور۶۰۰,۰۰۰ دلار
۲۰۰,۰۰۰ دلار
نیوفاندلند و لابرادوربرنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور
مالکیت صد در صد سهام کسب و کار مورد نظر
مناطق شمال غربیبرنامه کارآفرینی مناطق شمال غربیبسته به مکان کسب و کار: ۲۵۰,۰۰۰ یا ۵۰۰,۰۰۰ دلار
بسته به مکان کسب و کار: ۱۵۰,۰۰۰ یا ۳۰۰,۰۰۰ دلار و مالکیت حداقل ۳۳.۳٪ از سهام کسب و کار یا مبلغ ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار
۷۵,۰۰۰ دلار
یوکان
برنامه تجاری یوکان۵۰۰,۰۰۰ دلار
۳۰۰,۰۰۰ دلار و داشتن مالکیت حداقل یک سوم کسب و کار مورد نظر

هزینه بررسی درخواست ویزای کارآفرینی کانادا

برای اینکه برای برنامه کارآفرینی هر استان اقدام کنید، باید درخواست یا اپلیکیشن خود را برای دولت استانی ارسال کنید. استان برای بررسی درخواست شما هزینه‌ای دریافت می‌کند که مبلغ آن در برنامه‌های کارآفرینی استان‌های مختلف با هم متقاوت است.

استان
هزینه به دلار کانادا
بریتیش کلمبیاهزینه ثبت نام۳۰۰ دلار
هزینه بررسی اپلیکیشن۳,۵۰۰ دلار
هزینه درخواست تجدید نظر۵۰۰ دلار
هزینه بررسی پرونده برای هر کارمند کلیدی در برنامه کارآفرینی۱,۰۰۰ دلار
انتاریوهزینه بررسی اپلیکیشن۳,۵۰۰ دلار
کبکهزینه بررسی اپلیکیشن انتخاب استانی (CSQ) در برنامه سرمایه گذاری ۱۶,۳۸۳ دلار
هزینه بررسی اپلیکیشن انتخاب استانی (CSQ) در برنامه خود اشتغالی و کارآفرینی۱,۱۴۲ دلار
آلبرتاهزینه بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا۳,۵۰۰ دلار
هزینه بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی۳,۵۰۰ دلار
هزینه بررسی اپلیکیشن برنامه کشاورزی و مزرعه داری۵۰۰ دلار
هزینه بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی در مناطق روستایی۳,۵۰۰ دلار
ساسکاچوانهزینه بررسی اپلیکیشن۲,۵۰۰ دلار
منیتوباهزینه بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی۲,۵۰۰ دلار
نیوبرانزویکهزینه بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی۲,۰۰۰ دلار
هزینه بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی۲۵۰ دلار
جزیره پرنس ادواردهزینه بررسی اپلیکیشن۱۰,۰۰۰ دلار
نوا اسکوشیاهزینه بررسی اپلیکیشنبدون هزینه
نیوفاندلند و لابرادورهزینه بررسی اپلیکیشن۱,۰۰۰ دلار
مناطق شمال غربیهزینه بررسی اپلیکیشن۲,۸۰۰ دلار
یوکان
هزینه بررسی اپلیکیشنبدون هزینه

حداقل نمره زبان برای ویزای کارآفرینی کانادا

استانبرنامه‌های تجاری و کارآفرینی استانیحداقل نمره زبان مورد نیاز
بریتیش کلمبیابرنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیاحداقل نمره CLB 4 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پایلوت منطقه‌ای
برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – پروژه‌های استراتژیکارائه نمره زبان لازم نیست اما کارمندان کلیدی انتخاب شده باید نشان دهند که توانایی زبانی کافی برای راه اندازی یا توسعه بیزینس را دارند.
انتاریوبرنامه کارآفرینی انتاریوحداقل نمره CLB 4 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه مهاجرت استانی انتاریو – گروه شرکت‌هاحداقل نمره CLB 5 در انگلیسی یا فرانسه
کبکبرنامه کارآفرینی کبکارائه نمره زبان لازم نیست اما این برنامه بر اساس سیستم امتیاز بندی است و داشتن نمره زبان فرانسه یا انگلیسی، حداکثر تا ۲۲ امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه می‌کند.
برنامه سرمایه‌گذاری کبک
برنامه خود اشتغالی کبک
آلبرتابرنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتاحداقل نمره CLB 7 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجیحداقل نمره CLB 5 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه کشاورزیارائه نمره زبان لازم نیست ولی باید نشان دهید که توانایی زبانی کافی برای راه‌اندازی مزرعه را دارید.
برنامه کارآفرینی در مناطق روستاییحداقل نمره CLB 4 در انگلیسی یا فرانسه
ساسکاچوانبرنامه کارآفرینی ساسکاچوانارائه نمره زبان لازم نیست اما این برنامه بر اساس سیستم امتیاز بندی است و داشتن نمره زبان فرانسه یا انگلیسی، حداکثر تا ۱۵ امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه می‌کند.
برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی ساسکاچوانحداقل نمره CLB 7 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه مزرعه داران ساسکاچوانارائه نمره زبان لازم نیست ولی باید نشان دهید که توانایی زبانی کافی برای راه‌اندازی مزرعه را دارید.
منیتوبابرنامه کارآفرینی منیتوباحداقل نمره CLB 4 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه سرمایه‌گذاری در مزرعهارائه نمره زبان لازم نیست ولی ممکن است از شما خواسته شود در مصاحبه شرکت کنید، بنابراین لازم است مهارت‌های زبانی شما خوب باشد.
نیوبرانزویکبرنامه کارآفرینی نیوبرانزویکحداقل نمره CLB 5 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی نیوبرانزویکحداقل نمره CLB 7 در انگلیسی یا فرانسه
جزیره پرنس ادواردبرنامه کارآفرینی پرنس ادوارد – مالکیت صد در صدحداقل نمره CLB 4 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد – مالکیت جزیی
برنامه مجوز کار پرنس ادوارد
نوا اسکوشیابرنامه کارآفرینی نوا اسکوشیاحداقل نمره CLB 5 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نوا اسکوشیاحداقل نمره CLB 7 در انگلیسی یا فرانسه
نیوفاندلند و لابرادوربرنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادورحداقل نمره CLB 5 در انگلیسی یا فرانسه
برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادورحداقل نمره CLB 7 در انگلیسی یا فرانسه
مناطق شمال غربیبرنامه کارآفرینی مناطق شمال غربیحداقل نمره CLB 4 در انگلیسی یا فرانسه
یوکان
برنامه تجاری یوکانحداقل نمره CLB 4 در انگلیسی یا فرانسه

معادل نمره CLB 4 در آزمون‌های مورد قبول

آزمونListeningReadingWritingSpeaking
آیلتس جنرال۴.۵۳.۵۴۴
سلپیپ جنرال۴۴۴۴
PTE Core۲۸-۳۸۳۳-۴۱۴۱-۵۰۴۲-۵۰
TEF Canada۱۴۵-۱۸۰۱۲۱-۱۵۰۱۸۱-۲۲۵۱۸۱-۲۲۵
TCF Canada۳۳۱-۳۶۸۳۴۲-۳۷۴۴-۵۴-۵

معادل نمره CLB 5 در آزمون‌های مورد قبول

آزمونListeningReadingWritingSpeaking
آیلتس جنرال5455
سلپیپ جنرال5555
PTE Core31-4942-5051-5951-58
TEF Canada181-216151-180226-270226-270
TCF Canada369-397375-40566

معادل نمره CLB 7 در آزمون‌های مورد قبول

آزمونListeningReadingWritingSpeaking
آیلتس جنرال6666
سلپیپ جنرال7777
PTE Core60-7060-6869-7868-75
TEF Canada249-279207-232310-348310-348
TCF Canada458-502453-49810-1110-11

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

شرایط برنامه‌های کارآفرینی در هر استان کانادا با یکدیگر متفاوت است ولی به صورت کلی برای اخذ ویزای کارآفرینی باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن سابقه مالکیت کسب و کار یا مدیریت ارشد کسب و کار (میزان آن در برنامه‌های کارآفرینی مختلف متفاوت است)
  • ارائه میزان دارایی یا میزان سرمایه گذاری کافی و یا هر دو
  • داشتن نمره زبان آیلتس جنرال یا زبان فرانسه TCF ،TEF (برای همه برنامه‌های کارآفرینی نیاز نیست)
  • انجام مصاحبه در صورت درخواست استان مورد نظر
  •  سفر اکتشافی (برای همه برنامه‌های کارآفرینی ضروری نیست ولی انجام آن می‌تواند منجر به کسب امتیاز بیشتر ‌شود)
  • ارائه طرح تجاری یا همان بیزینس پلن
  • پرداخت دیپازیت (شامل همه استان‌ها نمی‌شود)
  • داشتن سلامت جسمانی
  • عدم داشتن سوء پیشینه

تمکن مالی برای ویزای کارآفرینی کانادا چقدر است؟

متقاضی باید با مدارک تمکن مالی خود به دولت کانادا اثبات کند که توان مالی کافی برای اقامت و راه اندازی بیزینس در کانادا را دارد و برای برطرف کردن حداقل الزامات زندگی در این کشور، با مشکلی مواجه نخواهد شد. از این رو تمکن مالی را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

تمکن مالی برای تامین هزینه زندگی

افسران اداره مهاجرت کانادا از جدول لایکو به عنوان ابزاری برای ارزیابی تمکن مالی متقاضی استفاده می‌کنند. لایکو LICO مخفف Low-income cut-off و به معنی کمترین میزان درآمد است و برای نشان دادن خط فقر در مناطق شهری کانادا با جمعیت حداقل نیم میلیون نفر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، اگر درآمد شما کمتر از لایکو باشد، از نظر کانادا شما زیر خط فقر هستید.

در ویزاهای کوتاه مدت، آفیسرها انتظار دارند ۱۲ ماه از لایکو را در حساب بانکی خود نشان دهید.

تعداد اعضای خانوادهحداقل مبلغ مورد نیاز به دلار کانادا
۱ نفر۲۷,۵۱۴
۲ نفر۳۴,۲۵۴
۳ نفر۴۲,۱۱۰
۴ نفر۵۱,۱۲۸
۵ نفر۵۷,۹۸۸
۶ نفر۶۵,۴۰۰
۷ نفر۷۲,۸۱۴
بیش از ۷ نفر: به ازای هر نفر این مبالغ اضافه می‌شود۷,۴۱۲

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بودجه و تمکن مالی که در جدول به آن اشاره شده است، باید در تملک فرد یا تملک مشترک با همسر او باشد و متقاضی نمی‌تواند مبلغ را از فرد دیگری قرض کند.

تمکن مالی برای تامین هزینه سرمایه گذاری (راه اندازی بیزینس در کانادا)

حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری با توجه به نوع بیزینس در کانادا تعیین می‌شود.

راه های اثبات تمکن مالی:

  • اثبات تمکن مالی از طریق نامه بانکی و گردش سه ماهه ازحساب های کوتاه مدت
  • اثبات تمکن مالی از طریق نامه بانکی و گردش یک الی دو ماهه از حساب های کوتاه مدت به همراه سورس مانند مبایعه نامه
  • اثبات تمکن مالی از طریق نامه بانکی از حساب های بلند مدت (و سورس مالی در صورت نیاز)
  • اثبات تمکن مالی از طریق حساب ارزی به همراه ارائه سورس مالی
  • اثبات تمکن مالی از طریق نامه بانکی و ارزیابی رسمی املاک
  • ارزیابی رسمی املاک

در نظر داشته باشید که دو مورد آخر کمتر توصیه می‌شود.

مراحل دریافت اقامت دائم کانادا از طریق کارآفرینی

نتیجه برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا در دریافت اقامت دائم کانادا به دو صورت است: 

  1. اخذ ویزای کار کانادا و سپس اخذ اقامت دائم: مانند برنامه‌های کارآفرینی استان‌های انتاریو، ساسکاچوان، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد
  2. اخذ مستقیم اقامت دائم کانادا: مانند برنامه کارآفرینی استان کبک، برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک و برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی نوا اسکوشیا

مراحل دریافت ویزای کارآفرینی کانادا در همه استان‌ها یکی نیست. برای بسیاری از برنامه‌ها باید ابتدا از ثبت نام در سیستم ابراز علاقه‌مندی Express of Interest-EOI شروع کنید. مانند برنامه‌ کارآفرینی استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا، ساسکاچوان، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، منیتوبا.

اما برنامه کارآفرینی استان‌های دیگر مانند کبک و یا مناطق شمال غربی، نیازی به ارسال درخواست EOI ندارند. 

با اینکه جزییات مراحل اخذ اقامت کارآفرینی کانادا در استان‌ها و برنامه‌های آن‌ها متفاوت است، ولی به صورت کلی، از مراحل مشترکی پیروی می‌کنند.

در ادامه مراحل کلی دریافت اقامت از طریق کارآفرینی کانادا را توضیح می‌دهیم.

مراحل برای برنامه‌های کارآفرینی کانادا که نیاز به ویزای کار دارند

درخواست EOI خود را ثبت و ارسال کنید. پس از ارسال درخواست، وارد استخر قرعه‌کشی یا pool می‌شوید.

سیستم EOI بر اساس امتیازبندی است. در صورت کسب امتیاز بالا، از استان دعوت نامه دریافت می‌کنید.

پس از دریافت دعوت نامه، باید تمام مدارک لازم در چک لیست برنامه کارآفرینی استان مورد نظر را برای استان ارسال کنید.

مسئولان برنامه استانی از شما خواهند خواست تا در مصاحبه‌ای شرکت کنید و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

در صورتی که مصاحبه شما موفقیت آمیز باشد، از استان نامه حمایتی یا ساپورت لتر دریافت می‌کنید و مجاز به اپلای برای دریافت ویزای دو ساله کار خواهید شد.

پس از دریافت ورک پرمیت و ورود به کانادا، باید با استان توافقنامه اجرای عملکرد امضا کنید. بسته به برنامه کارآفرینی مورد نظر، چند ماه فرصت دارید که بیزینس خود را راه‌اندازی یا بیزینس خریداری شده را توسعه دهید.

در صورت عمل به تعهدات توافقنامه اجرایی و ارسال گزارش عملکرد خود به استان، می‌توانید برای دریافت تاییدیه انتخاب استانی (Nomination) اپلای کنید.

پس از انتخاب شدن از سوی استان و دریافت تاییدیه، می‌توانید برای اقامت دائم خود و خانواده‌تان اقدام نمایید.

مراحل برای برنامه‌های کارآفرینی کانادا که مستقیما منجر به اقامت دائم می‌شوند

درخواست EOI خود را ثبت و ارسال کنید. پس از ارسال درخواست، وارد استخر قرعه‌کشی یا pool می‌شوید.

سیستم EOI بر اساس امتیازبندی است. در صورت کسب امتیاز بالا، از استان دعوت نامه دریافت می‌کنید.

پس از دریافت دعوت نامه، باید تمام مدارک لازم در چک لیست برنامه کارآفرینی استان مورد نظر را برای استان ارسال کنید.

مسئولان برنامه استانی از شما خواهند خواست تا در مصاحبه‌ای شرکت کنید و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

در صورت عمل به تعهدات توافقنامه اجرایی و ارسال گزارش عملکرد خود به استان، می‌توانید برای دریافت تاییدیه انتخاب استانی (Nomination) اپلای کنید.

پس از انتخاب شدن از سوی استان و دریافت تاییدیه، می‌توانید برای اقامت دائم خود و خانواده‌تان اقدام نمایید.

مراحل دریافت اقامت دائم کانادا در برنامه‌های کارآفرینی که مستقیما اقامت دائم را به دنبال دارند، تا حدی با برنامه‌های کارآفرینی که نیاز به ورک پرمیت دارند متفاوت است. در این نوع برنامه‌ها، ابتدا باید برای برنامه ثبت نام کنید. ثبت نام ممکن است از طریق سیستم EOI باشد یا باید در برنامه استان ثبت نام کنید.

در این نوع برنامه‌های کارآفرینی، ممکن است نیاز به پرداخت دپازیت به استان داشته باشید و همچنین باید توافقنامه اجرای عملکرد امضا کنید. در صورت برآورده کردن تمام الزامات توافقنامه، از طرف استان انتخاب می‌شوید و مجاز به ارسال درخواست اقامت دائم برای خود و خانواده‌تان خواهید شد.

دلایل رد ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای سرمایه گذاری کانادا به چند دلیل ممکن است ریجکت شود از جمله:

  • کافی نبودن مبلغ سرمایه‌گذاری
  • کافی نبودن دارایی خالص در کشور مبدا
  • عدم کسب دارایی از راه قانونی
  • طرح تجاری
  • اشتباه یا تناقض در مدارک
  • کامل نبودن مدارک لازم
  • قانع نشدن آفیسر در توانایی برای اجرای طرح تجاری

دریافت ویزای کارآفرینی کانادا دو مرحله دارد:

  1. مرحله استانی
  2. مرحله فدرال

اگر در مرحله استان ریجکت شوید، مانند درخواستی که برای برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا یا آلبرتا می‌دهید، می‌توانید از طریق اداره مهاجرت همان استان درخواست ریویو یا تجدید نظر دهید.

اما اگر در مرحله فدرال ریجکت شوید مانند درخواست برای ویزای موقت کار که از طریق دولت فدرال انجام می‌شود، می‌توانید به اداره مهاجرت فدرال کانادا درخواست تجدید نظر دهید.

🎥 ویدیو: ۳ پیش شرط موفقیت در اخذ ویزای تجاری کانادا

تجربه قدم به قدم موکل ویزای کارآفرینی کانادا

نمایش ویدیو درباره موکل کارآفرینی سرمایه گذاری ویزاموندیال
از کجا شروع کنم؟

ویزا موندیال با سال‌ها تجربه در زمینه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کانادا، آماده خدمت‌رسانی به متقاضیان عزیز است.

سوالات متداول

بیشتر برنامه‌های کارآفرینی استانی کانادا محدودیت سنی ندارند ولی سن در آن‌ها می‌تواند یکی از فاکتورهای امتیاز آور باشد. در مقابل، بعضی از برنامه‌های کارآفرینی مانند برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک دارای محدودیت سنی ۲۲ تا ۵۵ سال است.

وضعیت کارآفرینی در کانادا پایدار و نسبتا قوی است به طوری که میزان راه اندازی کسب و کارها از سال ۲۰۰۱ تا کنون افزایش چشمگیری داشته است. البته در دوران کرونا، وضعیت کارآفرینی در این کشور مانند دیگر کشورهای دنیا تا حدودی با چالش مواجه شد ولی از سال ۲۰۲۱ وضعیت آن به تدریج در حال بهبود است.

مدت زمان انتظار در استخر قرعه‌کشی معمولا ۶ ماه و مدت زمان بررسی پرونده در مرحله استانی، معمولا ۳ تا ۴ ماه است. همچین مدت زمان بررسی پرونده در اداره مهاجرت فدرال برای دریافت ویزای کارآفرینی و گرفتن مجوز کار دو ساله، معمولا ۳ تا ۶ ماه است. در مرحله اقدام برای اقامت دائم، دریافت گواهی انتخاب استانی یا همان نامینیشن استانی هم معمولا یک سال طول می‌شود.

مدت زمان دریافت ویزای کارآفرینی به چند فاکتور بستگی دارد؛ مانند شرایط اداره مهاجرت استانی و فدرال، نوع برنامه کارآفرینی و کشوری که از آن درخواست ویزا می‌دهید.

مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در وبسایت اداره مهاجرت کانادا

  • انتاریو
  • بریتیش کلمبیا (پایلوت منطقه‌ای و پروژه‌های استراتژیک)
  • ساسکاچوان
  • آلبرتا
  • نوا اسکوشیا
  • نیوبرانزویک
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • جزیره پرنس ادوارد
  • یوکان
  • برنامه کارآفرینی استان کبک
  • برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا تا تاریخ یکم آوریل ۲۰۲۳

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها