England Flag
Search
Search
Close this search box.

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا (Multiple-entry Visa) به شما اجازه می‌دهد تا در مدت اعتبار آن به دفعات زیاد وارد کانادا شوید به همین دلیل به آن ویزای چند بار ورود هم می‌گویند. با ویزای مولتی توریستی می‌توانید در هر بار ورود حداکثر ۶ ماه در این کشور بمانید.

اعتبار ویزای مولتی کانادا حداکثر ۱۰ سال یا ۱ ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت است که این مدت کوتاه‌تر است. برای ایرانیان معمولا ویزای توریستی ۵ ساله مولتی صادر می‌شود. با ویزای مولتیپل کانادا می‌توانید قبل از انقضای اعتبار آن یا در روز انقضای اعتبار آن وارد کانادا شوید.

ویزای مولتی توریستی کانادا

ویزای مولتیپل کانادا نمی‌تواند برای مدت زمان پس از انقضای پاسپورتتان صادر شود بنابراین اگر تاریخ انقضای پاسپورتتان نزدیک است، قبل از اقدام برای ویزای توریستی مولتی کانادا آن را تمدید کنید.

کانادای دست و دلباز!

در صدور ویزای مولتی، کانادا بسیار سخاوتمند است چرا که حتی اگر قصد یک بار ورود (برای مدت معینی) به این کشور را داشته باشید، معمولا ویزای مولتیپل چند بار ورود برای شما صادر می‌کنند. این یک شانس بزرگ است که در دیگر کشورهای دنیا اتفاق نمی‌افتد و در مقایسه با ویزاهایی مانند ویزای شنگن که تاریخ ورود و خروج دقیقا به اندازه تعداد روزهای درخواست است، یک برد محسوب می‌شود.

فهرست مطالب

تفاوت ویزای مولتی و ویزای سینگل کانادا

در مقابل ویزای مولتی کانادا، ویزای سینگل (Single-entry Visa) یا یک بار ورود وجود دارد. هر دو این ویزاها از انواع ویزای اقامت موقت (TRV) هستند و ویزای ویزیتوری (Visitor Visa) هم نامیده می‌شوند ولی با هم تفاوت‌هایی دارند. در مورد ویزای مولتیپل کانادا در بخش قبلی صحبت کردیم. در این بخش از مقاله در مورد ویزای سینگل کانادا توضیح می‌دهیم.

با ویزای سینگل کانادا تنها یک بار اجازه ورود به این کشور را دارید. در بدو ورود به کانادا، آفیسر آژانس خدمات مرزی کانادا با بررسی شرایطتان مطمئن می‌شود که شما شرایط لازم برای ورود به این کشور را دارید و با درج مهری در پاسپورتتان تاریخ خروج از کشور را مشخص می‌کند.۶ ماه حداکثر زمانی است که تحت ویزای سینگل می‌توانید در کانادا بمانید.

یکی دیگر از تفاوت‌های ویزای سینگل با ویزای مولتیپل کانادا در این است که اگر قبل از تاریخ انقضای ویزای سینگل، کانادا را ترک کنید برای ورود مجدد باید درخواست ویزای جدیدی دهید در حالیکه در ویزای مولتیپل کانادا تا زمان اعتبار آن به دفعات مکرر امکان ورود به کشور وجود دارد و نیاز به اقدام برای ویزای جدید نیست.

اما در مورد ویزای سینگل دو استثنا وجود دارد که هنگام ورود مجدد به کانادا نیاز به گرفتن ویزای جدید نیست: 

۱. سفر به ایالات متحده آمریکا
۲. سفر به منطقه Saint-Pierre et Miquelon (این منطقه در جنوب جزیره پرنس ادوارد کانادا قرار دارد)

البته این در صورتی است که پس از بازگشت از این دو مکان، ویزای سینگل شما همچنان معتبر باشد و در مدت زمانی که در ابتدا برای اقامت در کانادا ویزا گرفتید، انجام گیرد.

کدام یک از ویزاهای کانادا از نوع ویزای مولتی هستند؟

ویزاهایی که در طول مدت اعتبارشان با آن‌ها چندین بار می‌توانید وارد کانادا شوید شامل:

شرایط و مراحل اخذ ویزای مولتیپل کانادا

برای گرفتن ویزای مولتی کانادا که همان ویزای توریستی است شرایطی لازم است که بدون داشتن آن‌ها این ویزا برای شما صادر نمی‌شود. در صفحه ویزای توریستی کانادا تمام اطلاعات مربوط به شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا، نحوه گرفتن ویزای مولتیپل کانادا، مدارک لازم، میزان تمکن مالی، تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم کانادا و دیگر اطلاعات کلیدی موجود است.

توصیه می‌کنیم در ادامه خواندن این مقاله، حتما صفحه ویزای توریستی کانادا را هم مطالعه کنید.

تمایل دارید به کانادا مسافرت کنید؟

خدمات اخذ ویزای مولتی توریستی کانادا، توسط آژانس همکار ویزا موندیال، آبرنگ سفر انجام می‌شود.

فرم ارزیابی تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و با ایمیل پاسخ می‌دهیم!
و یا برای مشاوره رایگان وقت مشاوره رزرو نمایید.

سوالات متداول

خیر، با ویزای مولتیپل کانادا امکان کار کردن و تحصیل وجود ندارد.

بله، در صورتی که طی ۱۰ ساله گذشته برای ویزای کانادا انگشت نگاری انجام نداده باشید، باید به یکی از دفاتر VAC زیر نظر سفارت کانادا مراجعه کرده و بیومتریک خود را انجام دهید.

اعتبار ویزای توریستی مولتیپل کانادا حداکثر ۱۰ سال و یا یک ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت است. برای ایرانیان بیشتر ویزاها معمولا به صورت ویزای ۵ ساله مولتی صادر می‌شوند. از آنجا که تاریخ انقضای ویزا بر اساس تاریخ انقضای پاسپورت صادر می‌شود توصیه می‌کنیم قبل از اقدام برای ویزای مولتی، اعتبار پاسپورتتان حداقل تا ۵ سال آینده باشد.

طبق سایت اداره مهاجرت کانادا در حال حاضر مدت زمان بررسی پرونده‌‌های توریستی برای کسانی که از ایران اقدام می‌کنند ۱۰۲ روز است.

البته این مدت زمان با توجه به شرایط سفارت کانادا دائما در حال تغییر است و پروسه بررسی پرونده‌ها ممکن است کمتر یا بیشتر از این زمان باشد.

  • اگر خارج از خاک کانادا باشید و اعتبار ویزای توریستی‌تان به اتمام رسیده باشد، امکان تمدید وجود ندارد و برای بازدید از کانادا باید مجددا درخواست ویزا بدهید. و یا اگر در داخل کانادا باشید و اعتبار ویزای مولتی‌تان تمام شده باشد، باز امکان تمدید وجود ندارد و باید سریعا خاک کانادا را ترک کنید. 
  • اگر در داخل خاک کانادا باشید و ویزای مولتیپل شما همچنان معتبر باشد، اما مدت زمان اقامت ۶ ماهه‌‌تان در حال اتمام باشد، در این حالت امکان تمدید وجود دارد و باید حداقل یک ماه قبل از اتمام مهلت اقامت ۶ ماهه خود، درخواست اکستند ویزا کنید. با ارائه مدارک لازم و بیان دلایل قانع کننده برای اقامت بیشتر در کانادا، آفیسر اداره مهاجرت سندی را بر اساس درخواست اکستند ویزا صادر می‌کند که ویزیتور رکورد (Visitor Record) نام دارد و در آن تاریخ خروج بعدی‌تان را مشخص می‌کند.

پاسخ به این سوال مثبت است اما ویزای مولتی کانادا به خودی خود منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نمی‌شود. برای گرفتن اقامت دائم، ابتدا لازم است از طریق تبدیل ویزای توریستی مولتی کانادا به ویزای تحصیلی و یا تبدیل آن به ویزای کار اقدام کنید و با فراهم کردن شرایط لازم، سپس برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

خیر الزامی نیست ولی داشتن سابقه سفر شانس گرفتن ویزای مولتیپل کانادا را افزایش می‌دهد. حتی اگر ویزای شنگن ندارید بهتر است به چندین کشور دیگر سفر کنید و سابقه سفر خوبی ارائه دهید.

بله، ویزای توریستی دو نوع دارد: ویزای سینگل و ویزای مولتی. ویزای مولتی نام‌های دیگری هم دارد مانند ویزای مولتیپل، ویزای چند بار ورود، ویزای ویزیتوری.

خیر، برای گرفتن هر دو نوع ویزای سینگل و ویزای مولتی کانادا شرایط مورد نیاز یکسان است. اگر به قصد دیدار خویشاوندان و دوستان، گردشگری یا بازدید تجاری می‌خواهید ویزا بگیرید، آفیسر اداره مهاجرت ممکن است ویزای سینگل یا ویزای مولتیپل برای شما صادر کند که این موضوع کاملا بستگی به تصمیم آفیسر دارد. البته در این موارد آفیسر معمولا ویزای مولتی صادر می‌کند.

تنها در مواردی که خود شما مشخصا هدف سفر را شرکت در کنفرانس‌ها، شرکت در رخدادی خاص یا بازدید رسمی از مقامات کانادا اعلام کنید، برایتان ویزای سینگل صادر می‌کنند. 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال