England Flag
Search
Search
Close this search box.

هزینه های زایمان در کانادا

هزینه های زایمان در کانادا

برای افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند، انتظار تولد یک فرزند جدید می تواند بسیار استرس زا باشد. هر کشوری دارای سیستم مراقبت های بهداشتی پیچیده مختص به خود است و کانادا نیز از این قضیه مستثنی نیست. به عنوان یک مهاجر، ممکن است با هزینه های پزشکی بالا و گزینه های متفاوتی مواجه شوید.

نزدیک به 390 هزار نوزاد در هر سال در کانادا متولد می شوند و اگر شما هم جزو یکی از این مادران خوش شانس هستید، این راهنما برای شما کاملا مناسب است. با مطالعه این مقاله با هزینه های متوسط برای درمان ناباروری، زایمان و هزینه های پزشکی مرتبط با بچه دار شدن در کانادا بیشتر آشنا می شوید.

هزینه تخمک گذاری در داخل بدن (IVF) در کانادا چقدر هزینه دارد؟

اولین نوزاد “آزمایشی” در جهان در سال 1978 متولد شد. از آن زمان تاکنون پیشرفت های پزشکی زیادی از جمله در زمینه درمان های IVF، برای کمک به زوجینی که در تلاش برای بچه دار شدن هستند صورت گرفته است. تقریبا از هر 8 زوج 1 زوج تلاش می کنند تا از این راه بچه دار شوند. اما باید دید درمان ناباروری واقعا چقدر هزینه دارد؟

آیا یک فرد توریست می تواند از خدمات IVF یا درمان ناباروری استفاده کند؟

اگر شما یک فرد غیرمقیم، مهمان یا توریست در کانادا هستید، می توانید برای درمان به یک کلینیک خصوصی لقاح مصنوعی یا IVF مراجعه کنید. با این حال، این احتمال وجود دارد که مجبور شوید کل هزینه ها را از جیب بپردازید و واجد دریافت کمک های مالی نباشید، مگر اینکه تحت پوشش بیمه نامه درمانی بین المللی قرار داشته باشید. به طور کلی، با توجه به سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی کانادا، این کشور مرکز گردشگری پزشکی است. با این حال، برای درمان های تخصصی انتخابی مانند IVF، هزینه های درمان در آنجا لزوما ارزان تر نیست.

میانگین هزینه های مربوط به IVF در کانادا

واحد پول ملی رایج در کانادا به عنوان “دلار کانادا” شناخته می شود که با عنوان CAD یا C $ نوشته می شود تا آن را از دیگر ارزهای دلار قابل تشخیص کند. اگر شما به دنبال مقایسه دلار کانادا با ارز رایج کشور خود هستید، می توانید از مبدل ارز آنلاین استفاده کنید.

درمان ناباروری از طریق لقاح مصنوعی (IVF)میانگین هزینه (CAD)
پروسه IVF (کل هزینه ها)7،750 تا 25،000 دلار
هزینه داروهای IVF2،500 تا 7،000 دلار
هزینه تزریق اسپرم (ICSI)200 تا 1،500 دلار
تخمک یا جنین اهداییدر کانادا ممنوع است
انتقال جنین منجمد (FET)100 تا 1،500 دلار
ذخیره سالانه جنین15 تا 300 دلار

آیا هیچ نوع کمک مالی یا بیمه سلامت وجود دارد که تمام یا بخشی از روند لقاح مصنوعی در کانادا را پوشش دهد؟

سیستم های بهداشتی عمومی در برخی از مناطق و استان های کانادا برای درمان با لقاح مصنوعی کمک مالی می کنند. به عنوان مثال، انتاریو یک چرخه کامل رایگان لقاح مصنوعی را در طول زندگی زنان ارائه می دهد و کبک نیز کمک مالی برای زوج های بدون فرزند را به شکل اعتبارات مالیاتی یا تخفیف ارائه می دهد. محدودیت های خاصی در مورد این که چه کسانی صلاحیت دریافت کمک دارند، وجود دارد و شما باید قوانین مربوط به محل سکونت خود را بررسی کنید. برخی از مراکز پزشکی خصوصی نیز کمک هایی ارائه می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد IVF و درمان های ناباروری در کانادا می توانید لینک های زیر را مطالعه نمایید:

هزینه زایمان در کانادا با داشتن بیمه یا بدون بیمه چقدر است؟

کانادا مراقبت های بهداشتی عمومی را به شکل یک سیستم مراقبتی Medicare با بودجه دولتی ارائه می دهد. اگر یک شهروند یا دارای اقامت دائم کانادا هستید، می توانید به این سیستم مراقبت بهداشتی دسترسی داشته باشید. در این صورت، هزینه بچه دار شدن کاملا رایگان بوده و یا حدود چند صد دلار برای اتاق های خصوصی هزینه خواهد داشت.

گردشگران، مهمانان و افراد غیر ساکن مجبور خواهند بود صورت حساب های بیمارستان را از جیب خود پرداخت کنند مگر این که آنها بیمه سلامت بین المللی داشته باشند که این هزینه ها را پوشش دهد. در صورت نداشتن بیمه و یا دسترسی به سیستم مراقبت بهداشتی کانادا، هزینه زایمان بدین شرح است:

زایمان طبیعی: 5 هزار تا 8 هزار دلار کانادا

زایمان با جراحی سزارین: 10 هزار تا 12 هزار دلار کانادا

آیا یک فرد غیر مقیم یا یک توریست می تواند در کانادا زایمان کند؟ آیا امکان زایمان توریستی در کانادا وجود دارد؟

اگر زمانی که به عنوان یک فرد غیر مقیم یا یک توریست در کانادا هستید، نیازمند وضع حمل باشید می توانید مراقبت های پزشکی مورد نیاز را دریافت کنید. با این حال، سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا هزینه ها را پوشش نمی دهد. بنابراین اگر نمی خواهید هزینه ها را از جیب خود پرداخت کنید باید بیمه درمانی بین المللی داشته باشید.

تولد فرزند در کانادا و گردشگری تولد یا زایمان توریستی در کانادا امری معمول است زیرا کانادا یکی از معدود کشورهای توسعه یافته است که بدون توجه به وضعیت شهروندی و یا وضعیت ویزای والدین، به هر کودکی که در کانادا به دنیا می آید حق شهروندی اعطا می کند.

میانگین هزینه های زایمان در کانادا

مراحل پزشکی زایمان در کانادامیانگین هزینه بدون بیمهمیانگین هزینه با بیمه یا پوشش Medicare
معاینات پیش از تولد (هر بار)100-150 دلار0 دلار
سونوگرافی پیش از تولد300-500 دلار0-300 دلار
تولد در بیمارستان5،000-8،000 دلار0-1،000 دلار
هزینه بخش سزارین10،000-12،000 دلار0-1،000 دلار
تولد در خانه توسط ماما2،500 دلار860-2،500 دلار

میانگین مدت اقامت در یک بیمارستان کانادایی پس از زایمان چقدر است؟

از مراقبت های پیش از تولد گرفته تا بستری در بخش زایمان پس از تولد، اکثر مادران کانادایی فقط برای مدت کوتاهی در بیمارستان بستری خواهند بود.

متوسط زمان اقامت در بیمارستان برای مادران جدید در کانادا

میانگین زمان بستری در بیمارستان برای مادران جدید پس از زایمان طبیعی (واژینال) 2 تا 3 روز می باشد. اگر زایمان از طریق عمل سزارین انجام شود، مدت زمان بستری به حدود 4 روز افزایش می یابد.

لوازم مورد نیازی که مادران در هنگام زایمان باید با خود به بیمارستان ببرند

شما می بایست سوابق پزشکی پیش از تولد و همچنین وسایل راحتی اضافی، لوازم آرایشی و لباس برای مادر و نوزاد جدید به همراه داشته باشید.

چه مدارکی هنگام مراجعه به بیمارستان لازم است؟

هنگام مراجعه به بیمارستان برای وضع حمل باید کپی مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • برنامه زایمان
  • سوابق پزشکی در صورتی که موجود باشد
  • کارت بهداشتی یا کارت بیمه درمانی
  • پاسپورت و ویزا (در صورت امکان)
  • شماره بیمه اجتماعی (در صورت وجود)

چگونه می توانم تولد نوزاد خود را در کانادا ثبت کنم؟

هر استان یا منطقه کانادا رویه مخصوص به خود را برای ثبت تولد کودک دارد، پس باید برای کسب اطلاعات بیشتر با مقامات محلی محل سکونت خود در ارتباط باشید. برای مثال در انتاریو، تولد نوزاد باید طی 30 روز اول ثبت شود. زمانی که به صورت آنلاین این کار را انجام می دهید، می توانید به طور همزمان برای گواهی تولد یا شناسنامه نوزاد، شماره بیمه اجتماعی و همچنین برای دریافت مزایای کودک در کانادا ثبت نام کنید.

اگر من تبعه کانادا نباشم ولی در کانادا بچه دار شوم، آیا فرزند من باید بین ملیت ها یکی را انتخاب کند یا می تواند شهروندی کانادا را بگیرد؟

هر کودکی که در کانادا به دنیا می آید این حق را دارد که صرف نظر از تابعیت و یا وضعیت ویزای والدین، به یک شهروند کانادایی تبدیل شود. پس از ثبت تولد کودک و ارائه درخواست برای دریافت شناسنامه به عنوان مدرک تابعیت کانادا، می توانید با طی مراحل زیر برای دریافت پاسپورت کانادایی فرزندتان درخواست دهید:

  • تکمیل فرم درخواست
  • ارائه مدارک اثبات شهروندی کانادا
  • ارائه دو عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک مربوط به والدین یا قیمومیت قانونی
  • پیدا کردن یک ضامن
  • پرداخت هزینه های اجرایی
  • ارسال همه اسناد به آدرس: Government of Canada, Passport Program, Gatineau QC K1A 0G3, Canada

مدت زمان مرخصی زایمان چقدر است؟ مدت زمان مرخصی والدین چطور؟

والدین کانادایی چنانچه حداقل به میزان 600 ساعت در سال قبل سابقه کار داشته باشند، واجد شرایط استفاده از مرخصی زایمان و مرخصی والدین می باشند. گزینه های متفاوتی برای مرخصی وجود دارد؛ یکی مرخصی 18 ماهه والدین که به آنها اجازه می دهد تا 33 درصد از درآمد هفتگی خود را کسب کنند، و یک گزینه مرخصی 12 ماهه که والدین 55 درصد از درآمد هفتگی عادی خود را دریافت می کنند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال