England Flag
Search
Search
Close this search box.

برنامه ی Global Talent Stream GTS کانادا

برنامه استعدادهای درخشان جهانی

لیست مشاغل و جزئیات برنامه ی استعدادهای درخشان جهانی کانادا منتشر شد.

برنامه ی استعدادهای درخشان (GTS)، مسیر سریعی از برنامه ی نیروی خارجی موقت (TFWP) است که از 12 ژوئن راه اندازی شده است و یک زمان استاندارد دو هفته ای، برای پردازش درخواست های مجوز کار مشاغل بسیار تخصصی دارد. دو گروه از برنامه ی GTS، شرکت هایی با رشد بالا، و نیروی کار در مشاغل مورد تقاضای مشخص شده هستند.

به عنوان بخشی از استراتژی استعدادهای درخشان کانادا، برنامه جهانی استعدادهای درخشان کانادا باعث می شود که برخی از درخواست های مجوز کار در مشاغل پرتقاضا که نیازمند استعداد  نیروی کار جهانی هستند، در اولویت قرار گیرند. دولت کانادا تشخیص داد که برای ارتقای رشد در صنایع سریع همانند بخش فناوری اغلب این نیاز وجود دارد که کارفرمایان سریعا، جایگاه های شغلی تخصصی را پر کنند و نمی توانند برای یافتن یک نیروی کار کانادایی منتظر بمانند.

در چنین مواردی، GTS یک استاندارد زمانی معادل با 10 روز کاری را برای صادر شدن گزارش فرصت شغلی  (LMIA) و اخذ درخواست مجوز کار از کارکنانی که کارفرماشان استخدام آن  از طریق GTS را تایید کرده است، تنظیم کرده است. اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC)، دپارتمانی که مسئول مدریت این برنامه است، اظهار داشته است که این برنامه ی آزمایشی برای یک دوره ی اولیه به مدت زمان 24 ماه اجرا خواهد شد.

LMIA سندی است که ثابت می کند کارفرما نمی تواند یک شهروند کانادایی یا ساکن دائم آنجا را بیابد که آماده ی این شغل باشد؛ قادر به انجامش باشد و همچنین تمایل به انجام این شغل را داشته باشد. هنگامی که کارفرما گزارش LIMA را بدست بیاوردٰ نیروی کار می تواند برای اخذ مجوز کار درخواست دهد.

Patty Hajdu، وزیر استخدام، توسعه  نیروی کار و بازار کار، اظهار داشت که هنگامی که شرکت ها قادر به رشد  و پیشرفت در خود کانادا هستند، برای مردم کانادا مشاغل متوسط و خوبی ایجاد می کنند؛ برنامه ی جدید استعدادهای درخشان به شرکت ها این امکان را می دهد تا فرآیند آوردن استعدادهای جهانی برایشان سریعتر و کارآمدتر شود و از این رو بتوانند نیروی کار کانادایی خود را رشد و گسترش دهند. ما کانادا را در عرصه ی بازار جهانی، رقابتی نگه می داریم و به رشد و موفقیت صنایع خود کمک می کنیم.

دو گروه از برنامه ی GTS

برنامه ی GTS دو گروه دارد:

  • گروه A: شرکت هایی با رشد بالا که برای رشد خود نیاز به استعدادهای مورد تقاضا از ملل خارجی دارند.
  • گروه B: شرکت هایی که برای مشاغل مورد نیاز در لیست کمبود مهارتها، نیازمند نیروهای کار خارجی با استعداد هستند.

تایید شده است که وجود نیروی کار خارجی در هر دو  گروه این شرکت ها، علاوه بر رشد اقتصاد ملی، باعث رشد شغلی میان نیروی کار کانادایی می شوند. به علاوه، دانش تخصصی این نیروی های خارجی منجر به مهارت و آموزش یافتن بیشتر نیروی کار کانادایی می شود.

شرکت ها در هر بخش و حوزه ی اقتصادی ممکن است واجد شرایط گروه A باشند اما باید در ابتدا توسط یک شرکای تعیین شده به برنامه ی GTS معرفی شوند و به عنوان شرکتی با رشد بالا تعیین شده باشند. سازمان های زیر از 12 ژوئن، به عنوان شرکای ارجاع  GTS منصوب می شوند:

  • آژانس فرصت های آتلانتیک کانادا
  • انجمن فناوری بریتیش کلمبیا
  • بانک توسعه ی کسب و کار کانادا
  • شرکت های فناوری ارتباططات
  • انجمن مخترعان کانادا
  • آژانس فدرال توسعه ی اقتصادی برای انتاریوی جنوبی
  • امور جهانی خدمات کمیسیون تجارت کانادا
  • ICT مانیتوبا (ICTAM)
  • توسعه ی علمی و اقتصادی کانادا- سرویس رشد تسریع یافته
  • منطقه ی بازیابی MaRS
  • شورای تحقیق ملی- برنامه ی صنعتی دستیار تحقیقاتی
  • وزارت شهروندی و مهاجرت انتاریو
  • وزارت رشد و توسعه اقتصادی انتاریو
  • نوآوری VENN

شرایط دیگر گروه A ، اثبات منحصر به فرد و تخصصی بودن نیروهای استعدادهای درخشانی است که توسط شرکت استخدام می شوند. نیروهای کار آینده که دارای دانش پیشرفته در صنعتٰ، مدارک مرتبط پیشرفته و حداقل 5 سال سابقه ی کار تخصصی می باشند نیز ممکن است واجد شرایط پذیرش باشند. به علاوه دستمزد این جایگاه شغلی باید بالاتر 80,000 دلار در سال باشد.

لیست مشاغل

شرکت هایی که می توانند نیاز خود به تکمیل مشاغل بسیار تخصصی ذکر شده در لیست مشاغل استعدادهای درخشان را نمایش دهند و تمایل دارند دستمزد معمول و یا بالاتری را پرداخت نمایند، در گروه B قرار می گیرند.

مشاغل زیر پرتقاضاترین مشاغلی هستند که به عنوان حوزه هایی که کانادا در آنها با کمبود نیرو مواجه است، شناسایی شده اند. این لیست با مشاوره با متخصصان و ذی نفعان کلیدی بازار کار ایجاد شده و اداره ی ESDC بیان کرده است که این لیست ممکن است به طور دوره ای بروزرسانی شود.

کد لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) شغل
0213 مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی
2147 مهندسان کامپیوتر (به جز مهندسان و طراحان نرم افزار)
2171 تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی
2172 تحلیلگران پایگاه داده و مدیر داده
2173 مهندسان و طراحان نرم افزار
2174 برنامه نویسان کامپیوتری و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی
2175 طراحان و توسعه دهندگان وب
2241 تکنولوژیست ها و تکنسین های مهندسی الکتریک و الکترونیک
2283 تکنسین های تست سیستم های اطلاعاتی
5241 (زیرمجموعه) رسانه دیجیتال و طراحی ( این جایگاه های شغلی نیازمند حداقل 5 سال سابقه ی کار و مهارت های خاص می باشد)

جایگاه های شغلی در مشاغل 2241، 2283 و 5241 پایینترین شرایط دستمزد را دارند.

معافیت های مجوز کار

دو معافیت جدید مجوز کار نیز از 12 ژوئن اعمال می شوند. نیروهای کار در مشاغل طبقه بندی شده، تحت مهارت نوع 0 یا سطح مهارت A در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا NOC ممکن است برای اقامت 15 روزه در یک دوره ی شش ماهه یا اقامت 30 روزه در یک دوره ی 12 ماهه وارد کانادا شده و بدون مجوز کار مشغول به فعالیت شوند. محققانی که روی پروژه کار می کنند، می توانند در دوره ی 12 ماهه، بدون نیاز به مجوز کار، تا وقتی که  روی پروژه ی تحقیقاتی خود در یکی از موسسات دولتی اعطا کننده ی مدرک یا در یکی از موسسات تحقیقاتی وابسته کار می کنند، 120 روز در آنجا اقامت داشته باشند.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت کاری شرایط خود را بررسی کنید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال