England Flag
Search
Search
Close this search box.

دانشگاه مونت رویال

دانشگاه مانت (مونت) رویال در استان آلبرتا و شهر کلگری واقع شده است. این دانشگاه دولتی در سال ۱۹۱۰ توسط دولت این دانشگاه تاسیس شد. این دانشگاه در زمان تاسیس به عنوان کالج شروع به کار کرد. در سال ۲۰۰۹ کالج مونت رویال به صورت رسمی توسط دولت آلبرتا به عنوان دانشگاه شناخته شد. امروزه این دانشگاه بیش از ۱۲ مدرک تحصیلی در ۳۲ رشته دانشگاهی به دانشجویان خود ارائه می‌کند. همچنین تعداد دانشجو در هر کلاس بیشتر از ۲۹ نفر نمی‌شود.

پارک ملی بنف و کوه های راکی

۹۵۳۴ نفر

تعداد دانشجویان

کلگری، کانادا

شهر، کشور

-

رتبه شانگهای

۲۰۰۲

رتبه QS

۱۲ هزار دلار

حداقل شهریه سالیانه

انگلیسی

زبان تدریس

دارد

خوابگاه

۱

تعداد پردیس ها

 در سال ۱۹۷۲ مانت رویال به محل کنونی خود یعنی پارک لینکون، که در گذشته یک واحد نظامی متعلق به نیروی هوایی بود، نقل مکان کرد. این کار برای یاد بود و تقدیر از دانشجویان زیادی که به نیروی هوایی آن زمان پیوسته بودند انجام شد و مجسمه یاد بودی از این دانشجویان سرباز در این دانشگاه نسب شد.

امروزه این دانشگاه بیش از ۱۴ هزار دانشجو دارد که حدود ۲ درصد آن‌ها را دانشجویان بین المللی تشکیل داده‌اند. این دانشگاه برنامه های جدیدی برای جذب دانشجویان خارجی در نظر دارد و بر این باور است که تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه باعث پیشرفت دانشجویان بومی و بیشتر شدن کیفیت تحصیل در این دانشگاه می‌شود.

از زمان تاسیس این دانشگاه یعنی بیش از ۱۰۰ سال پیش تا به امروز، مدیران و مسئولان این دانشگاه همواره در تلاش بودند تا کیفیت آموزش و تحصیل در این دانشگاه را ارتقا دهند و محیطی سالم و آرام برای تحصیل دانشجویان فراهم کنند. این دانشگاه در طی زمان دچار تغییرات بسیار زیادی شده است، اما هدف اصلی خود یعنی داشتن کیفیت بالای آموزش در سطح جهانی را هرگز فراموش نکرده و همواره برای رسیدن به آن هدف تلاش کرده است. امروزه این دانشگاه به این هدف خود بسیار نزدیک شده و جزو دانشگاه های خوب کانادا و دنیا است.

 

تحصیلات در دانشگاه مونت رویال

هر سال در نظر سنجی های انجام شده از دانشجویان کیفیت تحصیل و آموزش در دانشکده های این دانشگاه نمره بسیار خوبی کسب میکند همچنین دانشجویان از نحوه تدریس اساتید این دانشگاه رضایت بالایی دارند. کلاس های کم جمعیت باعث میشود تا اساتید این دانشگاه شما را به خوبی بشناسند و وقت کافی برای تعلیم شما بر اساس نیازهای شما داشته باشند. دانشجویان در کلاسها از اهمیت بالایی برخوردارند و هیچ وقت در شلوغی فراموش نمی‌شوند.

دانشگاه مانت رویال همچنین قصد دارد دانشجویانش تجربه های مفید و کافی در اجتماع را برای پیشرفت جامعه جهانی و پیشرفت کاری خود دانشجو کسب کند.

مدرک زبان انگلسی مورد نیاز برای دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل در ان دانشگاه را دارند آیلتس ۶.۵ و یا تافل ۸۶ است.

 

رتبه دانشگاه مونت رویال

دانشگاه مانت رویال یک دانشگاه دولتی در استان آلبرتای کانادا است. این دانشگاه در مدت زمانی که تاسیس شده است پیشرفت های چشمگیری داشته است. این دانشگاه در زمان تاسیس به عنوان کالج شروع به کار کرد اما با تلاش بی وقفه در زمینه ارائه بهترین خدمات تحصیلی در سطح جهانی توانست در سال ۲۰۰۹ به صورت رسمی عنوان دانشگاه را توسط دولت استان آلبرتا کسب کند. رتبه این دانشگاه در کشور کانادا ۵۵ و در جهان ۲۰۰۲ است. رتبه های این دانشگاه هر سال در حال پیشرفت است و سالهای گذشته بهتر می‌شود.

دپارتمان ها و رشته های دانشگاه مانت رویال

مقطع لیسانس

مقطع فوق لیسانس

مقطع دکتری

شهریه سالیانه دانشگاه مانت رویال

  • میانگین شهریه دوره کارشناسی: ۱۲ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره ارشد: ۱۲ هزار دلار
  • میانگین شهریه دوره دکتری: ۱۲ هزار دلار

مدرک زبان مورد نیاز

  • آیلتس ۶.۵
  • تافل ۹۵

بورسیه های تحصیلی دانشگاه مانت رویال

دانشگاه مانت رویال برای دانشجویان جدید و قدیمی خود بورسیه و کمک هزینه های زیادی در نظر گرفته است. دانشجویان می‌توانند بر اساس نیاز های خود از بین صدها بورسیه مختلف که در ان دانشگاه وجود دارند یکی را انتخاب کنند اما این موضوع را هم باید در نظر بگیرند که آیا شرایط دریافت بورسیه را دارند یا خیر. به ۲ گروه از دانشجویان کمک هزینه همیشه تعلق می‌گیرد. گروه اول کسانی هستند که سوابق تحصیلی درخشانی دارند و گروه دوم دانشجویانی هستند که طی زمان تحصیل خود در این دانشگاه پیشرفت تحصیلی چشم گیری داشته اند. دیگر دانشجویان نیز با توجه به تواناهای خود کمک هزینه های مختلفی می‌توانند از دانشگاه دریافت کنند.

خوابگاه های دانشگاه مانت رویال

دانشجویانی که تمایل به زندگی کردن در خوابگاه را دارند باید بدانند که دانشگاه مونت رویال در محوطه دانشگاه خوابگاه در نظر گرفته. اما دانشجویانی که نمی‌خواهند در خوابگاه زندگی کنند باید بدانند که در دانشگاه سرویس‌هایی ارائه می‌شود تا دانشجویان بتوانند اطراف دانشگاه مسکن مناسب و مورد نظر خود را با هزینه های معقول پیدا کنند. برای دریافت خوابگاه دانشجویان باید در اسرع وقت پس از اخذ پذیرش و به صورت حضوری اقدام کنند.

هزینه های زندگی در دانشگاه و شهر مانت رویال

شهریه دانشگاه مونت رویال برای دانشجویان خارجی به صورت میانگین و برای هر سال ۱۲ هزار دلار کانادا است. این شهریه ممکن است برای رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت باشد.

هزینه زندگی در استان آلبرتا به صورت میانگین و برای یک نفر ماهیانه در حدود ۱۵۰۰ دلار است. این مبلغ هزینه های ضروری زندگی مانند مسکن، خوراک، رفت و آمد و اینترنت را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است که این مبلغ با توجه به سبک زندگی افراد می‌تواند متفاوت باشد و هزینه زندگی در این استان بیشتر و یا کمتر شود.

دانشجویان کشور کانادا اجازه ۲۰ ساعت کار نیمه وقت در هفته را دارند که می‌تواند تا ۷۰ درصد هزینه ها را پوشش دهد. همچنین اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی میزان قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال