England Flag
Search
Search
Close this search box.

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان
تحصیل در مجارستان، ادامه تحصیل در مجارستان، تحصیل در دوره پزشکی در مجارستان، پیش پزشکی در مجارستان، دانشگاه های مجارستان، شهر های مجارستان، هزینه زندگی در مجارستان، شرایط تحصیل در مجارستان مواردی هستند که در این صفحه میتوانید بیابید. اگر قصد تحصیل در مجارستان را دارید، میتوانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا بهترین روش های اعزام دانشجو به مجارستان را برای شما شرح دهند، همچنین از خدمات اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های مجارستان و ویزای تحصیلی مجارستان به صورت تضمینی بهره مند شوید.
 
کشور مجارستان، دارای تاریخ دیرینه با پایتخت زیبا، شهر بوداپست، که اصلاحا “مروارید دانوب” نامیده میشود، در قلب اروپا قرار دارد. مجارستان عضو کشورهای حوزه شنگن بوده و با داشتن ویزای تحصیلی مجارستان متقاضی میتواند به تمام کشور های حوزه شنگن در اروپا مسافرت کند. از بوداپست تا شهر وین کمتر از سه ساعت با قطار و اتومبیل میتوان سفر کرد.
 
بیش از ٢٠ هزار دانشجو از ١٠٠ کشور دنیا در مجارستان تحصیل میکنند، برخی به خاطر بورسیه ای که دولت مجارستان ارایه میکند برای تحصیل به مجارستان می آیند و برخی دیگر به دلیل شرایط نسبتا ساده تر دانشگاه در صدور پذیرش و هم چنین شرایط نسبتا ساده تر سفارت مجارستان در صدور ویزای دانشجویی کشور مجارستان راهی این کشور میشوند. هزینه پایین زندگی در مجارستان نیز یکی از دلایل مهم جذب دانشجوی خارجی در این کشور است. هزینه زندگی در مجارستان ماهیانه بین ۴٠٠ تا ۶٠٠ یورو خواهد بود. واحد پول در کشور مجارستان فورینت Forint است. هر ١٠٠٠ فورینت تقریبا معادل ۴ یورو لحاظ میشود.
 ‌
شهریه تحصیل در مجارستان
شهریه تحصیل در مجارستان به صورت میانگین سالیانه ۵٠٠٠ یورو میباشد، شهریه دوره پزشکی در مجارستان، و همچنین دوره دندانپزشکی در مجارستان، بالاتر بوده و برای دوره های پیش پزشکی در مجارستان متقاضی باید شهریه ۶٠٠٠ یورو در سال و برای دوره های پزشکی ١٠ هزار یورو به بالا بپردازد.
 ‌
بورسیه دولتی مجارستان
دولت مجارستان سالیانه تعداد مشخصی از دانشجویان خارجی را بورسیه میکند، این بورسیه در مجارستان شامل هزینه های زندگی و شهریه تحصیل بوده و دارای ظرفیت محدودی برای هر کشور است، اگر قصد دارید از بورسیه تحصیلی در مجارستان استفاده کنید با مشاورین ویزا موندیال تماس بگیرید تا در اخذ پذیرش تحصیلی از مجارستان به شما کمک کنند. ویزا موندیال تنها شرکتی است که در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی دارد و بر اساس دانش و آگاهی از سیستم تحصیلی و نظام حقوقی کشور مجارستان، کمک شایانی به متقاضیان تحصیل در مجارستان نموده است.
 ‌
مزایای تحصیل در مجارستان
  • شهریه پایین تحصیلی
  • رنک خوب دانشگاه های مجارستان در دنیا
  • هزینه زندگی پایین
  • امکان کار همزمان با تحصیل در مجارستان
  • امکان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان نسبتا ساده تر از کشورهای اروپای غربی
  • امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • امکان سفر به کل حوزه شنگن با داشتن ویزای مجارستان
 

شهرهای بزرگ مجارستان

شهر بوداپست مجارستان
بوداپشت، پاریس کوچک جنب رود دانوب، با رود دانوب به دو قسمت تقسیم میشود، سمت buda شامل منازل مسکونی بوده و سمت pest شامل بافت تاریخی و بناهای قدیمی، روی رود دانوب پل های زیبا با چشم انداز بی نظیر در شب، چشم نوازی میکنند. بسیاری از بخش های شهر بوداپست در یونسکو به عنوان بناها و مکان های تاریخی ثبت شده اند.
 ‌
شهر سگد مجارستان
دانشگاه سگد با بنایی زیبا و معماری بی نظیر و اساتید درجه یک، یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان و اروپا برای ادامه تحصیل به شمار میرود، شهر سگد نیز شهری ارام و با بافت تاریخی شهری امن و کم هزینه برای ادامه تحصیل متقاضیان است. امنیت این شهر نسبت به شهر بوداپست بالاتر بوده و در کل فضای دانشجویی بهتری را دارا میباشد. این شهر در کل ١٧٠ هزار نفر جمعیت دارد که از آن ٢۵ هزار نفر دانشجو هستند. یکی از بزرگترین فستیوال های مجارستان، در تابستان در شهر سگد برگزار میشود که توریست های بیشماری را راهی این شهر زیبا میکند. رود تیسزا Tisza در امتداد این شهر امکان فعالیت های آبی را در هوای آفتابی این شهر فراهم میکند. اخیرا، یکی از نمایندگان ما با مسولین دانشگاه سگد در خصوص مسایل مربوط به بورسیه دولتی و هم چنین اعزام دانشجو به این دانشگاه گفتگو کرده و نتایج بسیار مناسبی حاصل شد.
 ‌
شهر پچ مجارستان
اولین دانشگاه های مجارستان، همزمان با اتریش و ایتالیا در شهر پچ بنا شدند، این شهر تاریخ و قدمت بسیار طولانی داشته و توریست های زیادی را همواره جذب خود میکند. از شهر بوداپست با قطار در دو ساعت میتوان به این شهر سفر کرد. دانشگاه پچ pecs یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان و اروپا بوده و طیف گسترده ای از دوره ها به زبان انگلیسی و مجاری در آن تدریس میشوند.
 ‌

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم مربوط به کشور مجارستان

  1. Budapest University of Technology and Economics
  2. Corvinus University of Budapest
  3. EotvosLorand University
  4. Godollo University of Agricultural Sciences
  5. Semmelweis University   صرفاً رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی
  6. Szent Istvan University
  7. University of  Pannonia
  8. University of Debrecen
  9. University of Horticulture and Food Industry
  10. University of Miskolc
  11. University of Szeged
  12. Franz Liszt Academy of Music Budapest
 ‌

تحصیل در دوره های پزشکی در مجارستان

پزشکی در مجارستان، دندانپزشکی در مجارستان، داروسازی در مجارستان، جزئ پر طرفدارترین حوزه های تحصیلی در اروپا میباشند. برخلاف بیشتر کشورهای اروپایی که در آنها ورودبرای  تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی بسیار مشکل و گاها غیر ممکن است، دوره های پزشکی در مجارستان مسیر ساده تری برای ورود دارند. برای ورود به دوره های پزشکی در مجارستان، متقاضی باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کند. این آزمون ها سالی یکبار و در دانشگاه هایی که دوره های پزشکی ارائه میکنند برگزار شده و شانس قبولی متقاضیان بستگی به دانش تحصیلی و سطح زبان انگلیسی آنها دارد. داشتن نمره مهارت زبانی نیز برای ورود به دانشگاه های مجارستان در دوره های پزشکی الزامی است. طول دوره پزشکی در مجارستان ۶ سال میباشد که دو سال اول آن دروس پزشکی عمومی و از سال سوم تخصصی خواهد بود و دانشجو دوره پزشکی ملزم به گذراندن دوره های کلینیکال و گذراندن طرح خواهد شد و د سال آخر دانشجو باید ٣٧ هفته طرح خود را بگذراند و در بیمارستان ها شیفت بدهد. در پایان دوره تحصیل دمجارستان در دوره های پزشکی، مدرک Doctor of Medicine که معادل پزشکی در ایران هست به او اعطا میشود.
 ‌
دوره پیش پزشکی در مجارستان
با توجه به اینکه بسیاری از متقاضیان از نظر دانش زبان انگلیسی و هم چنین منابع آزمون پزشکی آمادگی کافی برای ورود به دانشگاه ها را ندارند، برخی از متقاضیان نیز دارای مدرک پیش دانشگاهی یا همان سال ١٢ در کشور خود نیستند،  تحصیل در دوره های پیش پزشکی در مجارستان، تحصیل در دوره های پیش دندانپزشکی در مجارستان و تحصیل در دوره های پیش داروسازی در مجارستان، میتوانند گزینه های بسیار مناسبی باشند. اگر قصد تحصیل در دوره های پزشکی در انگلیستان، امریکا، کانادا و استرالیا را هم دارید، میتوانید پس از گذراندن دوره پیش پزشکی در مجارستان اقدامات لازم را به عمل بیاورید.
 ‌
در دوره های پیش پزشکی مجارستان، متقاضی بین یک تا دو ترم به زبان انگلیسی در مجارستان تحصیل میکند و دانشگاه ها او را برای گذراندن آزمون ورودی آماده میکنند. شانس قبولی متقاضیانی که در دوره های پیش پزشکی شرکت میکنند بسیار بالاست زیرا با منابع آزمون کاملا آشنا بوده و از قبل خود را برای سوالات آزمون آماده کرده اند. دوره های پیش نیز به زبان انگلیسی برگزار میشوند. تیم مشاورین تحصیلی ویزا موندیال، آمادگی ثبت نام متقاضیان در دوره های پیش و همچنین آزمون های ورودی کشور مجارستان دا دارد.
 ‌

دانشگاه های مورد تایید دوره های پزشکی در مجارستان

دانشگاه سملوایز بوداپست Semmelwies
این دانشگاه اولین دانشگاه مجارستانی بود که شروع به ارایه دوره های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، بهداشت به زبان انگلیسی کرد. هم اکنون حدود ٢۵ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
شهریه دوره پیش پزشکی
شهریه دوره پزشکی (۶ ساله) در دانشگاه  هر ترم ٩١٠٠ دلار امریکا
شهریه دوره دندانپزشکی (۵ ساله) هر ترم ٩١٠٠ دلار امریکا
شهریه دوره داروسازی (۵ ساله) هر ترم ۶٠٠٠ دلار امریکا
 ‌
دانشگاه سگد Szeged
دانشگاه با قدمت که در رنکینگ جهانی معمولا در ۵٠٠ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، با معماری بسیار زیبا و کادر اداری و اساتید قوی، یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در اروپا و تحصیل در مجارستان میباشد.
 ‌
دانشگاه پچ Pecs
قدیمی ترین دانشگاه مجارستان و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا بوده و دوره های پزشکی در این دانشگاه با کیفیت بالایی ارایه میشوند.
 ‌
دانشگاه دبرسن Debercen University of medicine
شهر تاریخی دبرسن در بخش شرقی مجارستان واقع شده است و دانشگاه دبرسن دانشگاه اصلی این شهر و یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان است که دوره پزشکی را به زبان انگلیسی ارایه میکند.
 ‌
 
خدمات ویزا موندیال در خصوص ثبت نام در دانشگاه های مجارستان و ادامه تحصیل در اروپا و اخذ پذیرش در تمامی دوره ها به علاقه مندان در سرتاسر دنیا قابل ارائه بوده و تیم مشاورین این مجموعه در تمامی مراحل اخذ پذیرش و اخذ ویزای دانشجویی مجارستان همراه متقاضی خواهند بود. ما پذیرش و ویزای تمام متقاضیانی که در مرحله بررسی اولیه موفق باشند را تضمین کرده و هیچ حق الوکاله ای قبل از اخذ ویزا دریافت نمیکنیم.
 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال