England Flag
Search
Search
Close this search box.

سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا

امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا

جدول امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا

[button id=”” button_text=”ابزار آنلاین محاسبه امتیاز مهاجرت به استرالیا” button_link=”https://www.visamondial.com/مهاجرت-کاری/اقامت-استرالیا/محاسبه-امتیاز/” link_open=”_self” button_icon=”icon-clipboard” button_align=”” button_size=”small” button_style=”default” margin_top=”0 ” href_title=””]

امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا

امتیاز

سن

۱۸ تا ۲۴ سال

۲۵

۲۵ تا ۳۲ سال

۳۰

۳۳ تا ۳۹ سال

۲۵

۴۰ تا ۴۴ سال

۱۵

مدرک زبان IELTS

حداقل نمره ۶ در هر مهارت امتحان IELTS / OET B

۰

حداقل نمره ۷ در هر مهارت امتحان IELTS / OET B

۱۰

حداقل نمره 8 در هر مهارت امتحان IELTS / OET A

۲۰

تحصیلات

داشتن مدرک دکترا در استرالیا و یا خارج از استرالیا

۲۰

مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از استرالیا یا خارج استرالیا

۱۵

فوق دیپلم یا تایید سابقه کار در حد فوق دیپلم در استرالیا یا خارج آن

۱۰

تحصیلات در استرالیا

حداقل ۲ سال کارشناسی ارشد در استرالیا و در یکی از مراکز مورد تایید این کشور

۱۰

 

سابقه کاری (خارج از استرالیا)

کمتر از ۳ سال

۰

۳ تا ۵ سال

۵

۵ تا ۸ سال

۱۰

۸ تا ۱۰ سال و یا بالاتر

۱۵

 

سابقه کاری (داخل استرالیا)

کمتر از ۱ سال

۰

۱ تا ۳ سال (در ۱۰ سال گذشته)

۵

۳ تا ۵ سال (در ۱۰ سال گذشته)

۱۰

۵ تا ۸ سال (در ۱۰ سال گذشته)

۱۵

حداقل ۸ سال (در ۱۰ سال گذشته)

۲۰

موارد دیگر

داشتن حداقل ۱۲ ماه سابقه کار حرفه ای در استرالیا

۵

تحصیل در مناطق کم جمعیت استرالیا

۵

امتیاز همسر

۵ تا ۱۰

نمره زبان دیگر

۵

اسپانسرشیپ ایالتی (زیرگروه ۱۹۰)

۵

اسپانسرشیپ منطقه ای (زیرگروه ۴۹۱)

۱۵

در صورتی که نیاز به اطلاعات جزئی تر از نحوه امتیازات دارید، لطفا روی گزینه مورد نظرتان کلیک کنید.

در سیستم امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا متقاضی باید زیر ۴۵ سال باشد.

 حداقل نمره جهت شرکت در سیستم  EOI  نمره 6 IELTS  یا معادل آن است. الزامی نیست که شما فقط در آزمون IELTS شرکت کنید و می‌توانید در سایر آزمون های زبان انگلیسی که مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا است نیز شرکت کنید. امتحان شما باید در آزمون  General  آیلتس باشد مگر اینکه سازمان ارزیابی کننده از شما آیلتس Academic درخواست کرده باشد.

امتیاز زبان دیگر نیز در صورتی به متقاضی داده می شود که فرد حداقل امتحان Para Professional Naati را گذرانده باشد و مدرک مربوطه را دریافت کرده باشد. اخیرا گرفتن این مدرک مشکل و پرهزینه شده است.

اداره مهاجرت استرالیا، دانشگاه های ایران را به دو بخش تقسیم کرده است:

  • Section1: دانشگاه های این قسمت از لیسانس ۱۵ امتیاز کامل را بدست می آورند. به طور کلی دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد تهران و دانشگاه های دولتی شهرستان‌ها شامل Section1 می‌شوند.
  • Section2: دانشگاه های این بخش از لیسانس ۱۰ امتیاز بدست می آورند. به طور کلی دانشگاه های آزاد شهرستان‌های متوسط و کوچک شامل این بخش می‌شوند.

دقت داشته باشید که لیست فوق در دسترس عموم نیست و وکیل رسمی مهاجرت می تواند از این لیست استفاده کند.

در امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا مدرک تحصیلی حداکثر می تواند ۲۰ نمره داشته باشد. دکترا خارج از استرالیا یا داخل استرالیا ۲۰ امتیاز دارد. فوق لیسانس خارج استرالیا یا داخل استرالیا ۱۵ امتیاز دارد. لیسانس دانشگاه های Section1 ایران ۱۵ امتیاز دارد. لیسانس دانشگاه های Section2 ایران ۱۰ امتیاز دارد. مدرک تحصیلی خارج از استرالیا باید توسط ارگان مربوطه ارزیابی شود.

فوق دیپلم و یا معادل فوق دیپلم در رشته های فنی ۱۰ امتیاز دارد. البته این شرط همواره صدق نمی کند. با توجه به اینکه مدارک فوق باید ارزیابی شوند، گاهی ارزیابی مدارک فوق دیپلم ایران تبدیل به فوق دیپلم نمی شوند. برای دریافت مدرک معادل فوق دیپلم بر طبق سیستم ارزیابی استرالیا حداقل مدرک AQF باید معادل سازی شود. مدرک دیپلم فنی به همراه سابقه کار مرتبط در بعضی مواقع می تواند معادل مدرک فوق دیپلم ارزیابی شود. (معادل AQF ) و ۱۰ امتیاز لازم را بدست آورد.

دیپلم استرالیا ۱۰ امتیاز دارد. دیپلم در استرالیا دوره ای است که بعد از ۱۲ سال مدرسه است و مدت آن بین ۱ تا ۲ سال است.

متقاضی تنها می تواند از یکی از مدارک دانشگاهی خود امتیاز بیاورد برای مثال فردی که هم فوق لیسانس دارد و هم دکترا تنها امتیاز دکترا را دریافت می کند.

سابقه کار در سیستم امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا نقش بسیار مهمی دارد چراکه امتیاز بالایی (۱۵ امتیاز) به این بخش اختصاص داده شده است. در تهیه سابقه کار برای اقامت استرالیا دقت داشته باشید که رشته دانشگاهی شما باید تا حدود زیادی به سابقه کار در لیست مشاغل شما نزدیک باشد. گاهی ممکن است اداره مهاجرت استرالیا قسمتی از سابقه کار شما را کسر کرده و مابقی را بپذیرد. سابقه کار شما باید حداقل هفته ای ۲۰ ساعت باشد. ممکن است اداره مهاجرت با مرکزی که شما در آن فعالیت دارید تماس حاصل نماید.

مترجم ناتی در امتیاز مهاجرت به استرالیا دارای نمره ۵ است. شما می توانید در امتحاناتی که موسسه ناتی برگزار می کند شرکت کرده  و با قبولی در این امتحانات (حداقل نمره Paraprofessional سایت ناتی ۵ امتیاز را دریافت کنید. زبان فارسی نیز در میان زبان های موسسه ناتی است.

همسر شما می تواند در مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص بر حسب شرایطش ۵ تا ۱۰ امتیاز به شما کمک کند. اگر رشته شما در لیست مهارت های لازم استرالیا در شاخه SOL باشد، رشته همسر شما نیز باید در لیست SOL باشد و به همین روال برای لیست STSOL.

همسر متقاضی در صورتی می تواند ۱۰ امتیاز به متقاضی کمک کند که دارای ۴ شرط زیر بصورت همزمان داشته باشد. در صورتی که تنها از شرط دانش زبان برخوردار باشد، ۵ امتیاز نصیب متقاضی می‌شود.

  • کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشد.
  • حداقل نمره زبان انگلیسی (نمره ۶ برای هر مهارت) را داشته باشد
  • وجود رشته همسر متقاضی در همان لیستی که متقاضی از آن امتیاز می گیرد و همچنین وی باید مدارک تحصیلی خود را توسط ارگان مربوطه ارزیابی کند.
  • بعلاوه باید حداقل ۱ سال سابقه کاری مرتبط داشته باشد.

در امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا سابقه کار حرفه ای ۵ امتیاز دارد (متفاوت از سابقه کار معمولی). برای دریافت این امتیاز باید در ۲ سال گذشته  در یکی از شاخه های زیر سابقه کار داشته باشید که مرتبط با لیست مشاغل انتخابی شما باشد.

  • مهندسین دوره‌هایی که توسط اداره Engineers Australia برگزار می شود.
  • حسابداران دوره‌هایی که توسط CPAA، ICAA، IPA برگزار می گردد.
  • فارغ‌التحصیلان IT در دورهایی که توسط ASC برگزار می گردد.

متقاضی می تواند ۵ امتیاز برای گذراندن حداقل ۱ سال از ۴ سال قبل از اقدام برای شرکت در دوره کاری حرفه ای اخذ نماید. دوره مورد نظر باید مرتبط با رشته فرد متقاضی باشد و این دوره‌ها توسط مراکز زیر ارائه می شوند:

  • Australian Computer Society
  • CPA Australia
    Institute of Chartered Accountants of Australia
  • Institute of Public Accountants (formerly National Institute of Accountants)
  • Engineers Australia

حداقل مدت زمان تحصیلی در استرالیا برای دریافت ۵ امتیاز مهاجرت به استرالیا دو سال تحصیلی معادل ۹۲ هفته است. این تحصیلات باید حداقل در ۱۶ ماه انجام شده باشد.

برای اطلاعات بیشتر به ویزای ۴۹۱ مراجعه کنید.

تحصیل در مناطق کم جمعیت یا استانی استرالیا:

در صورتی که به مدت ۲ سال معادل ۹۲ هفته (حداقل ۱۶ ماه) در یکی از مناطق کم جمعیت یا استانی استرالیا تحصیل و زندگی کرده‌اید می توانید بر طبق امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا ۵ امتیاز دریافت کنید.

دقت داشته باشید که تحصیلات مجازی مورد قبول نمی باشد.

برای دریافت ۱۰ امتیاز مربوط به اسپانسر منطقه ای، دوست و یا فامیل فرد متقاضی باید در یکی از مناطق زیر زندگی کند:

 

منطقه بخصوص

ایالت یا قلمرو

-ویکتوریا

استرالیای جنوبی

قلمروی شمالی

تاسمانی

قلمرو پایتختی استرالیا

Postcode areas 4019-4028, 4037-4050, 4079-4100, 4114, 4118, 4124-4150, 4158-4168, 4180-4899 (anywhere except Brisbane metropolitan area)

کوئینزلند

استرالیای غربی

Post areas 2311-2312, 2328-2333, 2336-2490, 2535-2551, 2575-2739, 2787-2898 (anywhere except Sydney, Newcastle and Wollongong)

نیو ساوت ولز

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال