Search
Close this search box.

دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان

دانشگاه باهاوس وایمار آلمان

درباره دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان

دانشگاه باوهاوس وایمار یک دانشگاه تحقیقاتی بین المللی است که آرمان آن ترکیب هنر با علوم و تکنولوژی است. این دانشگاه از سال 1919 تا سال 1933 به تربیت و پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در پیوند بین طرح و عملی کردن آن ایفا کرد. تاریخچه دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان به قرن نوزدهم میلادی بر می گردد. در این دانشگاه کارهای عملی نقش مهمی در تمام رشته ها ایفا می کند. این دانشگاه در سال 1919 میلادی در شهر تاریخی وایمار ساخته شد. دانشگاه باوهاوس وایمار حدود 4400 نفر دانشجو دارد که حدود 20% آن ها دانشجویان بین المللی و ترم یک هستند. این دانشگاه متشکل از چهار دانشکده است.

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های آلمان را دارید می توانید با مشاورین موسسه ویزا موندیال تماس بگیرید تا در این خصوص شما را یاری کنند. همچنین در خصوص اقدام برای بورسیه تحصیلی کشور آلمان مشاورین ویزا موندیال در کنار شما خواهند بود. سایت ویزا موندیال در اطلاعات مربوط به تحصیل در آلمان، نحوه اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا، اخذ ویزای تحصیلی آلمان، بورسیه تحصیلی استرالیا و تحصیل در دانشگاه های استرالیا جامع ترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار میدهد.

دانشکده های دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان

  • دانشکده معماری و شهرسازی
  • دانشکده مهندسی عمران
  • دانشکده هنر و طراحی
  • دانشکده رسانه

رنکینگ  دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان

  • رتبه 66 در بین دانشگاه های کشور آلمان
  • رتبه 1065 در بین دانشگاه های جهان بر اساس uniRanking

شرایط تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان

  • داشتن مدرک دیپلم یا قبولی در دانشگاه کشور مبدأ برای پذیرش در مقطع لیسانس
  • داشتن مدرک دانشگاهی معتبر با نمرات خوب بر اساس تبدیل طبق سیستم نمره دهی آلمان (سیستم Abitur)، برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

شرایط زبان آلمانی یا انگلیسی مورد نیاز

  • مدرک تافل (حداقل نمره قابل قبول 550 بر اساس آزمون کتبی)
  • مدرک تافل (حداقل نمره قابل قبول 213 بر اساس آزمون کامپیوتری)
  • مدرک تافل (حداقل نمره قابل قبول 79 بر اساس آزمون اینترنتی)
  • مدرک آیلتس (حداقل نمره قابل قبول 6)
  • مدرک زبان آلمانی DSH سطح 2
  • مدرک TestDaf با حداقل TDN4 (سطح C1)

ددلاین اپلای در دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان

مهلت ددلاین برای ترم زمستان: 15 جولای

مهلت ددلاین برای ترم تابستان: 15 ژانویه

(برخی از رشته ها فقط در ترم زمستان پذیرش دارند.)

هزینه ها و شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان

این دانشگاه مبلغی به عنوان شهریه دریافت نمی کند. تمام دانشجویان موظف به پرداخت هزینه مشارکت نیمسال برای هر ترم می باشند که مبلغ آن برای ترم تابستان 2017 معادل 20/157 یورو می باشد. این مبلغ باید تا 28 فوریه پرداخت شود، در غیر این صورت اسم شما از لیست دانشجویان حذف خواهد شد و اگر دلایل شما برای دانشگاه منطقی باشد، برای مهلت مجدد علاوه بر واریز مبلغ فوق باید مبلغ 20 یورو نیز هزینه اضافه پرداخت کنید. هزینه زندگی نیز مبلغی حدود 700 یورو در ماه می باشد که بسته به نوع زندگی افراد کمی متفاوت خواهد بود.

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان

در طول تحصیل در آلمان، شما باید هزینه هایی را برای خوابگاه (اسکان)، خوراک، پوشاک، دارو و درمان، و فعالیت های آموزشی و غیره بپردازید. اطمینان از تأمین بودن به لحاظ مالی عاملی مهم در موفقیت شماست. بدین منظور دانشگاه باوهاوس وایمار بورسیه ها و کمک هزینه هایی را در نظر گرفته است:

برخی از بورسیه های DAAD و برنامه حمایتی STIBET، دانشجویان بین المللی را در ادامه تحصیل یاری می کنند.

STIBET بورسیه ای برای دانشجویان بین المللی است که هدف آن دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد و کمک هزینه پرداختی، بسته به بودجه تخصیص یافته، بین 500 تا 700 یورو است. شرایط لازم برای استفاده از این نوع بورسیه، سوابق تحصیلی خوب (نمرات خوب)، پروژه های تحصیلی خاص و عدم توانایی مالی می باشد. مهلت درخواست برای این بورسیه تا دوم نوامبر هر سال می باشد.

STIBET Doktoranden: بورسیه ای برای دانشجویان بین المللی مقطع دکترا می باشد که مدت آن سه ماه بوده و کمک هزینه ای معادل 1000 یورو در هر ماه به دانشجو پرداخت می شود. شرایط لازم برای استفاده از این بورسیه داشتن سوابق تحصیلی خوب، پروژه های تحصیلی خاص و عدم توانایی مالی می باشد.

وضعیت مسکن و خوابگاه های دانشگاه باوهاوس وایمار آلمان

این دانشگاه تمهیداتی را در نظر گرفته است تا دانشجویان پیش از رسیدن به آلمان از اسکان خود اطمینان یابند. دانشجویان می توانند بر اساس توانایی مالی و نیاز خود، از خوابگاه های دانشگاه، خوابگاه های خصوصی یا اتاق های هتل ها برای اقامت کوتاه مدت استفاده نمایند.

خوابگاه دانشگاه: دانشجویان باید پس از دریافت نامه قبولی در دانشگاه هر چه سریع تر، از طریق studetenwerk Thuringen برای درخواست خوابگاه دانشگاه اقدام نمایند. حداقل زمان اجاره خوابگاه های دانشگاه به مدت 6 ماه می باشد. مشهورترین خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه باوهاوس وایمار خوابگاه Hummelstraβe 2 است. لیست برخی از خوابگاه های دانشگاه در زیر آورده شده است:

Am Herrenrodchen 1 a-d: این خوابگاه در سال 1995 بازسازی شده است و دارای 83 اتاق می باشد که اندازه اتاق ها بین 12 تا 23 مترمربع بوده و هزینه اجاره آن بین 183 تا 248 یورو می باشد. علاوه بر هزینه اجاره، دانشجو موظف است مبلغ 300 یورو به عنوان ودیعه و 10 یورو به صورت ماهانه برای اتصال اینترنت بپردازد. تمام اتاق ها کاملاً تمیز و مرتب و مجهز به تلویزیون، تلفن و اینترنت هستند.

خوابگاه های بسیاری وجود دارند که بسته به امکانات در نظر گرفته شده اجاره آن ها بین 115 تا 293 یورو متغیر است. مبلغ ودیعه برای اکثر خوابگاه ها 300 یورو می باشد.

خوابگاه خصوصی: دانشجویان می توانند به صورت آنلاین، یا از طریق روزنامه ها یا وب سایت دانشگاه، خوابگاه های خصوصی مورد نظر خود را بیابند.

در صورت اقامت کوتاه مدت، اقامت در هتل به افراد توصیه می شود، که هزینه برخی هتل ها در زیر آمده است:

Hostel Amalienhof: هزینه اتاق دو نفره با صبحانه، 75 یورو و اتاق تک نفره با صبحانه، 50 یورو است.

Villa Hentzel: هزینه اتاق دونفره با صبحانه، 80 یور و اتاق تک نفره با صبحانه، 62 یورو است.

اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه یا قصد اخذ و پذیرش از دانشگاه های آلمان را دارید، لطفا فرم ارزیابی تحصیلی در آلمان را تکمیل کنید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال