England Flag
Search
Search
Close this search box.

کاهش ۲۴,۰۰۰ نفری پرونده‌های تلنبارشده اکسپرس انتری از ماه دسامبر

اداره مهاجرت کانادا طی ۲.۵ ماه اخیر به پرونده‌های اسکیل ورکر بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۱ رسیدگی کرده است.

پرونده‌های کلاس اقتصادی/کاری کانادا مدت‌هاست که تلنبار شده‌اند. طبق داده‌های ۲۸ فوریه اداره مهاجرت، در حال حاضر ۲۳۱,۱۸۷ نفر منتظر جواب نهایی پرونده خود هستند.

در آغاز فوریه ۲۰۲۲ درخواست‌های تلنبارشده برای مهاجرت اقتصادی/کاری ۲۳۰,۵۷۳ نفر بوده است؛ این بدین معناست که ۶۱۴ نفر به این افراد منتظر اضافه شده‌اند. در حالیکه این حاکی از پیشرفت اندکی طی ماه گذشته است اما نگاهی دقیق‌تر بیانگر این است که به پرونده‌های متقاضیان اسکیل ورکر و تجربه کانادایی بیشتر رسیدگی شده است.

حجم پرونده‌های کلاس اقتصادی مجموعا پایین است اما پرونده‌های برنامه TR2PR پیشرفت کمی دارد

از انتهای ماه اکتبر، پرونده‌های تلنبارشده متقاضیان مهاجرت به کانادا در کلاس اقتصادی ۲۴,۴۰۰ نفر کاهش داشته است. افزایش پرونده‌های سایر مسیرهای مهاجرت اقتصادی باعث کند شدن این پیشرفت‌ها شده است. در مسیرهای برنامه مهاجرت استانی غیرمنطبق با اکسپرس انتری و نیز برنامه اقامت موقت به اقامت دائم یا TR2PR پیشرفت در رسیدگی دیده می‌شود. تعداد متقاضیان برنامه مهاجرت استانی (PNP) که جدا از اکسپرس انتری هستند، در موجودی اداره مهاجرت ۴,۶۸۵ نفر افزایش داشته است. برنامه‌های مهاجرت استانی غیرمنطبق با اکسپرس انتری، کاغذی هستند یعنی زمان رسیدگی به آن‌ها در مقایسه با مسیرهای برنامه مهاجرت استانی منطبق با اکسپرس انتری که درخواست‌هایشان الکترونیکی ارائه می‌شوند، طولانی‌تر است.

بین دسامبر۲۰۲۱ تا انتهای فوریه ۲۰۲۲ در برنامه TR2PR که از ماه نوامبر دیگر درخواستی نمی‌پذیرد، ۱۴,۱۵۳ پرونده اضافه شده است. رسانه‌ها از اداره مهاجرت پاسخی در مورد افزایش قابل توجه درخواست‌های برنامه TR2PR حتی پس از بسته شدن این برنامه خواسته‌اند. یک احتمال این است که اداره مهاجرت اخیرا درخواست‌های TR2PR را مورد بازبینی قرار داده است و از این رو تنها به تازگی این درخواست‌ها را در بین درخواست‌های قبلی شمرده است.

  تعداد نفرات (۲۸ فوریه) تعداد نفرات (۱ فوریه) تعداد نفرات (۱۵ دسامبر) تعداد نفرات (۲۷ اکتوبر)
کلاس اقتصادی ۲۳۱,۱۸۷ ۲۳۰,۵۷۴ ۲۳۴,۷۷۰ ۲۵۵,۵۸۷

اداره مهاجرت به تعداد بیشتری از پرونده‌های تجربه کانادایی و اسکیل ورکر رسیدگی می‌کند

حجم پرنده‌های برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری کاهش یافته است.

اکسپرس انتری در بین مسیرهای مهاجرت اقتصادی، بیشترین بهبود را داشته است و از ماه دسامبر به درخواست ۲۳,۷۴۸ نفر متقاضی اکسپرس انتری رسیدگی شده است. موجودی پرونده‌های اکسپرس انتری در ماه دسامبر ۱۱۹,۳۸۹ نفر بوده است که تا انتهای فوریه این رقم به ۹۵,۶۴۱ نفر رسیده است. تنها در ماه فوریه در دسته تجربه کانادایی به درخواست ۳,۰۵۱ نفر رسیدگی شده است در حالیکه به ۴,۳۱۴ درخواست برنامه اسکل ورکر فدرال رسیدگی شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، این اعداد و ارقام را به دقت دنبال می‌کنند چرا که پذیرش‌های اکسپرس انتری فقط برای متقاضیان برنامه مهاجرت استانی برگزار می‌شوند. پرونده‌های تلنبارشده باعث شده که زمان رسیدگی به بالاتر از شش ماه که استاندارد است برسد، گرچه وبسایت اداره مهاجرت همچنان زمان رسیدگی را شش ماه اعلام می‌کند. اسناد داخلی اداره مهاجرت بیانگر این هستند که این اداره می‌خواهد دپرونده‌های تلنبارشده را کاهش دهد تا زمان استاندارد رسیدگی را رعایت کرده باشد و سپس پذیرش‌های اکسپرس انتری را برای متقاضیان سایر برنامه‌ها برگزار کند.

بین ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ و ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ تعداد متقاضیان تجربه کانادایی (CEC) که منتظر جواب نهایی درخواستشان بودند، ۱۲,۵۸۷ نفر کاهش داشته است. حجم پرونده‌های فدرال اسکیل ورکر (FSWP)نیز ۹,۰۹۲ نفر کاهش داشته است. این بدین معناست که ظرف مدت دو ماه و نیم، تعداد درخواست‌های اسکیل ورکر فدرال که اداره مهاجرت رسیدگی کرده است نسبت به کل ۲۰۲۱ بیشتر بوده است. در نیمه دوم ۲۰۲۱ اداره مهاجرت ماهانه به حدود ۶۰۰ درخواست اسکیل ورکر فدرال رسیدگی کرده است اما اعداد و ارقام اخیر بیانگر افزایش حدوداً هشت برابری در تعداد درخواست‌های اسکیل ورکر است که ماهانه مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

اداره مهاجرت سال گذشته رسیدگی به پرونده‌های اسکیل ورکر را کاهش داد تا بتواند تا آنجا که می‌تواند به متقاضیان مهاجرت که داخل کانادا هستند، عمدتا از طریق تجربه کانادایی اقامت دائم دهد. علت این تصمیم این بود که اداره مهاجرت احساس می‌کرد که با این کار می‌تواند به هدف خود در جذب ۴۰۰,۰۰۰ مهاجر در سال ۲۰۲۱ دست یابد. به این هدف هم رسید و رکورد مهاجرت سالانه را شکست.

با فرض اینکه اداره مهاجرت به درخواست‌ها با همین سرعت رسیدگی کند، پررنده‌های تلنبارشده تجربه کانادایی تا تابستان به صفر می‌رسد، در حالیکه به پرونده‌های تلنبارشده اسکیل ورکر فدرال تا انتهای سال رسیدگی خواهد شد.

در فوریه وزیر مهاجرت کانادا شان فریزر بیان کرد که پذیرش‌های اکسپرس انتری برای اسکیل ورکرها در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت. هرچند تاریخ قطعی اعلام نشده است.

در دسامبر، کل پرونده‌های تلنبارشده مهاجرت به کانادا از طریق تمام برنامه‌ها و مسیرهای مهاجرتی منجمله اقامت دائم، اقامت موقت، شهروندی و ویزیتوری حدود ۱.۸ میلیون بوده است. اداره مهاجرت طی پاندمی کرونا به موازات مدیریت سیستم مهاجرتی در زمانه‌ای چالش برانگیز، شاهد افزایش درخواست‌های تلنبارشده بوده است.

کانادا به موجب برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ قصد دارد از حدود ۴۳۲,۰۰۰ مهاجر جدید طی سال جاری و تا سال ۲۰۲۴ از بیش از ۴۵۰,۰۰۰ مهاجر جدید استقبال کند. نرخ بالای مهاجرت همراه با تلاش‌های اداره مهاجرت برای مدرن سازی سیستم مهاجرتی، باعث خواهد شد که پرونده‌های تلنبارشده مهاجرت به تدریج کاهش یابد و از رقمی که در طی پاندمی شاهدش بودیم فاصله بگیرد.

پرونده‌های عقب افتاده کلاس اقتصادی

دسته مهاجرتی تعداد نفرات تا ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ تعداد نفرات تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲
برنامه پایلوت Agri-Food ۷۴۷ ۶۵۳
پایلوت مهاجرت آتلانتیک ۲,۹۹۸ ۲,۵۷۷
تجربه کانادایی (اکسپرس انتری) ۲۴,۶۷۵ ۱۲,۰۸۸
تجربه کانادایی (غیر هماهنگ با اکسپرس انتری) ۵۵ ۸۴
برنامه مراقبت از کودکان ۱۲,۵۳۹ ۱۶,۳۱۶
خوداشتغالی فدرال ۴,۹۹۹ ۵,۱۸۱
اسکیل ورکر فدرال (C-50) ۲۲۳ ۱۹۷
اسکیل ورکر فدرال (اکسپرس انتری) ۵۴,۵۲۹ ۴۵,۴۳۷
اسکیل ورکر فدرال (Pre- C-50) ۲۴ ۲۳
برنامه نیازهای بالای پزشکی ۲۹ ۱۵
برنامه پرستار خانگی ۱,۷۸۰ ۱,۳۲۸
برنامه مهاجرت استانی (اکسپرس انتری) ۳۹,۳۲۵ ۳۷,۴۸۴
برنامه مهاجرت استانی (غیر منطبق با اکسپرس انتری) ۲۷,۴۲۱ ۳۲,۱۰۶
کارآفرینی کبک ۴۶۲ ۴۱۶
سرمایه گذاری کبک ۱۴,۶۱۰ ۱۳,۸۴۵
خوداشتغالی کبک ۸۵ ۸۹
اسکیل ورکر کبک ۲۷,۰۴۸ ۲۶,۲۱۷
پایلوت مهاجرت نواحی روستایی و شمالی ۹۹۲ ۸۹۷
اسکیل ترید (اکسپرس انتری) ۸۰۵ ۶۳۲
اسکیل ترید (غیر مرتبط با اکسپرس انتری) ۹ ۳
استارتاپ ۱,۲۶۴ ۱,۲۹۵
اقامت موقت به اقامت دائم ۲۰,۱۵۱ ۳۴,۳۰۴
مجموع ۲۳۴,۷۷۰ ۲۳۱,۱۸۷

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال