England Flag
Search
Search
Close this search box.

کانادا شرط انجام تست کرونا برای مسافران را تسهیل می‌کند

از ۲۸ فوریه، مسافران می‌توانند با تست آنتی ژن هم به کانادا بیایند و کودکان واکسینه نشده نیز دیگر مجبور به قرنطینه شدن نیستند.

از تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۲، مسافرانی که کاملا واکسینه شده‌اند، می‌توانند با تست قبل از ورود به کانادا از نوع آنتی‌ژن، به کانادا بیایند؛ کودکان واکسینه نشده دیگر الزامی به قرنطینه ۱۴ روزه ندارند و پروازهای بین‌المللی به تمامی فرودگاه‌های کانادا انجام خواهد شد.

همچنین، اگر مسافران کاملا واکسینه شده به صورت رندم و تصادفی برای تست بدو ورود انتخاب شوند، دیگر الزامی به قرنطینه حین انتظار برای دریافت نتیجه تست نخواهند داشت.

تست آنتی ژن قبل از ورود باید به تایید کشوری که مسافران از آن به کانادا سفر می‌کنند برسد. این تست باید ۲۴ ساعت قبل از رسیدن به مرز کانادا و یا پروازشان انجام شده باشد. تست‌های سریع و خانگی آنتی ژن مورد قبول نیستند. این تست باید در یک آزمایشگاه، کلینیک و یا یک مرکز درمانی از راه دور انجام شده باشد. مسافران همچنان می‌توانند ظرف ۷۲ ساعت قبل از ورود، تست PCR را نیز انجام دهند. تغییری در رهنمودهای قبلی در مورد تست‌های مولکولی کرونا ایجاد نشده است.

مسافران همچنان باید قبل از عبور از مرز، مدارک خود را در روی اپلیکیشن ArriveCAN آپلود کنند.

مسافران غیرواکسینه همچنان باید در بدو ورود تست دهند و خود را تا ۱۴ روز قرنطینه کنند. آن‌ها همچنین باید در هشتمین روز قرنظینه‌شان در کانادا، دوباره تست بدهند.

وزیر بهداشت کانادا این موارد را در ۱۵ فوریه در اتاوا پایتخت کشور اعلام کرده است. وزرای حمل و نقل، امنیت عمومی، توریسم و امور بین دولتی نیز کنار او حضور داشتند.

وزیر سفر کانادا گفته است که پروازهای خارجی به تمام فرودگاه‌های کانادا، در انتهای ماه جاری از سر گرفته خواهند شد. اطلاعیه صادر شده به نیروی هوایی مبنی بر محدودیت پروازهای بین‌المللی به کانادا، روز ۲۸ فوریه، راس ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت استاندارد شرقی منقضی خواهد شد.

کانادا هشدار سفر را از سطح ۳ به سطح ۲ خواهد رساند. این بدین معناست که دولت دیگر توصیه نمی‌کند که کانادایی‌ها از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند. هرچند وزیر همچنان از کانادایی‌ها می‌خواهد که ریسک‌های مرتبط با سفرهای خارجی طی پاندمی کرونا را درک کنند.

وزیر بهداشت کانادا گفته است که این تدابیر موقتی هستند و ممکن است با تغییرات پاندمی کووید تغییر کنند. او بیان کرد که اگر نرخ بستری در آینده نزدیک کاهش پیدا کند، محدودیت‌ها هم کاهش خواهند یافت.


کاهش اقدامات مرزی پیش‌بینی می‌شود


وزیر بهداشت هفته پیش تلویحاً گفت که تغییراتی در پیش است چرا که دکتر ترسا تم، سخنگوی امور بهداشتی و سلامت کانادا گفته است که این کشور برای مدیریت کرونا به دنبال برنامه‌های پایدارتری است.

مسافران کانادا به استثنای مواردی معدود، باید کاملا واکسینه شده باشند. مسافران غیرواکسینه شده باید قرنطینه شوند. مسافران واکسینه شده باید قبل از ورود به کانادا تست PCR کووید بدهند؛ این تست باید حداقل ۷۲ ساعت قبل از عبور از مرز کانادا انجام شده باشد و ممکن است مسافر در بدو ورود برای انجام تست به صورت رندم انتخاب شود.

وزیر بهداشت کانادا هفته پیش گفت که کانادا اکنون بدترین موج امیکرون را پشت سر گذاشته است و دولت همچنان مطابق شرایط، اقدامات مرزی را تنظیم می‌کند.

تم تایید کرد که سطح هشدار سفر در مورد سفرهای خارجی در حال ارزیابی است.

در ضمن، دولت‌های استانی در حال برچیدن تدابیر کووید و الزامات پاسپورت واکسن هستند. منیتوبا قصد دارد محدودیت‌های کووید را در اواسط ماه مارس بر دارد. انتاریو نمودار زمانی خود برای تسهیل تدابیر کرونایی را بالا برده است . کبک، آلبرتا و ساسکاچوان نیز برنامه‌های خود برای برداشتن محدودیت‌ها را اعلام کرده‌اند.

در هفته‌های اخیر، کانادا برای برداشتن محدودیت‌ها، از جانب متخصصان بهداشت و صنعت گردشگری تحت فشار بوده است.

ماه گذشته سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد که کشورها ممنوعیت سفرهای بین‌المللی را بردارند چرا که این ممنوعیت‌ها «ارزش افزوده ایجاد نمی‌کنند» و به فشار اقتصادی و اجتماعی دامن می‌زنند. گسترش امیکرون نشان داده که بستن مرزها در برابر این سویه به شدت مسری کرونا، بی تاثیر است. هرچند سازمان بهداشت جهانی گفته است که تدابیر سفر نظیر ماسک زدن، تست، قرنطینه و واکسیناسیون باید بر اساس ارزیابی ریسک تنظیم شوند و از قرار دادن فشار مالی بر مسافران بین‌المللی اجتناب شود.

سازمان بهداشت جهانی این را هم گفته است که کشورها بهتر است کارت واکسن کرونا را به عنوان تنها شرط اجازه ورود مسافران بین‌المللی اعلام نکنند، چرا که واکسن کرونا در جهان ناعادلانه توزیع شده و همه دسترسی به آن را ندارند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال