England Flag
Search
Search
Close this search box.

شهروندان جدید کانادا از این پس به چارلز سوم سوگند وفاداری یاد می‌کنند

چارلز سوم

مقیمان دائم کانادا که قصد دارند شهروند کانادا شوند باید در مراسم شهروندی شرکت کنند و سوگند وفاداری یاد کنند.

با درگذشت ملکه الیزلبت دوم در پنجشنبه گذشته، که طولانی‌ترین سلطنت در تاریخ بریتانیا از آن او بود، و متعاقباً جانشینی پسرش چارلز، از این به بعد شهروندان جدید کانادا سوگند وفاداری را به چارلز سوم ادا می کنند.

جفری ساکس در بین اولین شهروندانی قرار دارد که سوگند وفاداری را به چارلز سوم ادا کرده است. اخبار درگذشت ملکه تنها یک ساعت قبل از آن منتشر شد که ساکس و چند تن دیگر منتظر مراسم شهروندی و تحلیف بودند. گرچه ساکس انتظار داشت در جمله بندی سوگند تغییرات ناگهانی ایجاد شود، بیان داشته که این مراسم به صورت روان و بی وقفه اجرا شد.

ساکس به خبرنگاران گفته که اینکه بخشی از یک تغییر ناگهانی بوده برایش تجربه قابل توجهی است.

گرچه وبسایت دولت کانادا هنوز ملکه الیزابت را (تا تاریخ انتشار این خبر) ملکه بریتانیا می‌داند اما اداره مهاجرت به خبرنگاران گفته که ارجاعات کتبی به سوگند شهروندی در موقع مقتضی تغییر خواهند کرد.

سخنگوی اداره مهاجرت کانادا طی ایمیلی گفته است «پس از درگذشت علیا حضرت ملکه الیزابت دوم (در هشتم سپتامبر) جای نام ایشان در سوگند شهروندی را نام اعلیحضرت چارلز سوم گرفته است. قانون شهروندی و ارجاعات کتبی به سوگند شهروندی رسما در موقع مقتضی اصلاح خواهند شد.»

شرکت در مراسم شهروندی و ادای سوگند آخرین مرحله ایست که مقیمان دائم برای اخذ شهروندی کانادا طی می‌کنند.

درباره سوگند شهروندی

طبق اعلام وبسایت دولت کانادا، مقیمان دائم ۱۴ سال به بالا باید در مراسم شهروندی شرکت کرده و سوگند یاد کنند.

کودکان زیر ۱۴ سال الزامی به شرکت ندارند گرچه از حضور آن‌ها استقبال می‌شود. در مواردی که این کودکان حاضر نشوند، والدین می‌توانند در مراسم برای آن‌ها گواهی شهروندی بگیرند.

طی مراسم، قاضی یا مقام رسمی شهروندی سوگند شهروندی را به زبان انگلیسی و فرانسه بیان می‌کند. شرکت کنندگان پس از او جملات را حداقل به یکی از دو زبان رسمی کانادا تکرار می‌کنند و از آن‌ها دعوت می‌شود که سرود ملی دوزبانه کانادا را بخوانند.

شما هم می‌توانید سوگند یاد کنید (به معنای مذهبی کلمه) و هم می‌توانید این سوگند وفاداری را تایید کنید (به شکل سکولار). دولت کانادا از عبارت “I swear” برای افرادی استفاده می‌کند که می خواهند به عقاید مذهبی خود ارجاع دهند. می توانید برای سوگند یاد کردن کتاب مقدسی هم با خود همراه داشته باشید. افرادی که نمی‌خواهند این سوگند صیغه مذهبی به خود بگیرند می‌توانند از لفظ “I affirm” استفاده کنند.

وقتی سوگند شهروندی یاد کردید، گواهی شهروندی دریافت کرده و رسما شهروند کانادا خواهید شد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال