England Flag
Search
Search
Close this search box.

زمان رسیدگی به پرونده‌های اکسپرس انتری دوباره به ۶ ماه باز خواهد گشت

اداره مهاجرت کانادا تایید کرده است که پرونده‌های جدید اکسپرس انتری مجددا به زودی ظرف ۶ ماه رسیدگی خواهند شد.

قبل از پاندمی کرونا، دولت کانادا قصد داشت به اکثر درخواست‌های مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری، ظرف مدت شش ماه رسیدگی کند.

اما با ظاهر شدن پاندمی کرونا متقاضیان اکسپرس انتری باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانند.

متقاضیان اکسپرس اینتری که در دسته تجربه کانادایی قرار ندارند، به طور میانگین بیش از ۲۰ ماه باید منتظر بمانند تا اداره مهاجرت کانادا درخواست اقامت دائم آنها را نهایی کند.

خوشبختانه اداره مهاجرت اخیرا تایید کرده است که به زودی دوباره مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های جدید اکسپرس انتری را به شش ماه باز خواهد گرداند. این امر وقتی اتفاق خواهد افتاد که اداره مهاجرت صدور دعوتنامه‌های اکسپرس انتری را به متقاضیان تجربه کانادایی، اسکیل ورکر فدرال و اسکیل ترید فدرال از اوایل ماه جولای از سر گیرد.

عادی سازی اکسپرس انتری در اوایل ماه جولای به چند دلیل خبر مهمی است. اول اینکه اکسپرس انتری مسیر اصلی جذب نیروی کار ماهر در کاناداست. صدور دعوتنامه‌های اقامت دائم برای متقاضیان اسکیل ورکر فدرال از دسامبر ۲۰۲۰ موقتا متوقف شده است، در حالیکه متقاضیان تجربه کانادایی از ماه سپتامبر ۲۰۲۱ دعوتنامه‌ای دریافت نکرده‌اند؛ اما این روند از ماه جولای دیگر ادامه نخواهد یافت. برنامه اسکیل ورکر فدرال راه اصلی استقبال کانادا از مهاجران ماهر بین سال ۱۹۶۷ تا آغاز پاندمی کرونا بوده است؛ در حالیکه تجربه کانادایی یک سوم از ۴۰۵,۰۰۰ مهاجری را که در سال ۲۰۲۱ اقامت دائم گرفتند، در بر می‌گیرد. از سرگیری صدور دعوتنامه برای متقاضیان این دو برنامه، فرصتی در اختیار صدها هزار متقاضی قرار خواهد داد تا به هدف خود در اخذ اقامت دائم کانادا برسند.

ادامه برگزاری پذیرش‌ها یا دراوها نیز خبر خوبی برای کارفرمایان کانادایی است. اداره آمار کانادا گزارش کرده که کانادا بیش از ۸۰۰,۰۰۰ آگهی شغلی خالی و بدون نیروی کار دارد و نرخ بیکاری کانادا در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. کارفرمایان به مهاجران ماهر بیشتری نیاز دارند تا کمبود نیروی کار خود را جبران کنند. اینکه اکسپرس انتری دارد به حالت نرمال و قبل خود بر می‌گردد و به درخواست اکثر متقاضیان جدید ظرف مدت شش ماه رسیدگی خواهد شد، بدین معناست که کارفرمایان در آینده نزدیک به افراد ماهر و مستعد بیشتری دسترسی خواهند داشت و این افراد ماهر در پشتیبانی از روند ترمیم اقتصاد کانادا در دنیای پساکرونا نقشی کلیدی ایفا می‌کنند.

بازگرداندن زمان رسیدگی به شش ماه برای متقاضیان مهاجرت نیز خبر مسرت بخشی است چرا که اکسپرس انتری بار دیگر به سریع‌ترین مسیر نیروی کار ماهر جهت اخذ اقامت دائم کانادا تبدیل خواهد شد. از سوی دیگر، زمان رسیدگی بیش از ۱۰۰ مسیر مهاجرت کاری و اقتصادی دیگر کانادا بیش از شش ماه است.

از این رو به نفع شماست که پروفایل اکسپرس انتری را به موقع تکمیل کنید، چرا که از ماه جولای دراوهای مختص تمام برنامه‌های مهاجرتی از سر گرفته خواهند شد. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آماده سازی و آپلود پروفایل در وبسایت اداره مهاجرت کانادا به زمان احتیاج دارد و بهتر است از همین الان این کار را شروع کنید. ممکن است برای رزرو و شرکت در آزمون زبان به زمان نیاز داشته باشید. علاوه بر این ممکن است برای معادل سازی مدارک تحصیلی یا Educational Credential Assessment و جمع آوری سایر مدارک مورد نیاز به زمان احتیاج داشته باشید. وقت طلاست و بهتر است کار امروز را به فردا ننیندازید.

اگر حتی قبل از ماه جولای وارد صف انتظار اکسپرس شوید، این کار مزایای مهم دیگری هم دارد. یکی اینکه اداره مهاجرت کانادا برای دعوت از متقاضیان برنامه مهاجرت استانی PNP دراوهای اکسپرس انتری را هر دو هفته یک بار برگزار می‌کند. اگر الان در صف انتظار اکسپرس انتری حاضر شوید، این شانس را دارید که توسط یکی از استان‌ها یا مناطق کانادا انتخاب شوید تا جهت برنامه مهاجرت استانی آن استان یا منطقه که هماهنگ با اکسپرس انتری است، اپلای کنید. اگر شما را انتخاب کردند، تقریبا تضمین شده است که از طرف اداره مهاجرت کانادا دعوتنامه اقامت دائم دریافت کنید.

دومین مزیت مهم این است که اگر اداره مهاجرت بخواهد قاعده tie-break را اجرا کند شما دست برتر را دارید. شاید بپرسید قاعده tie-break چیست؟ طبق این قاعده وقتی چند متقاضی که امتیاز CRS آن‌ها برابر است وجود داشته باشند، اداره مهاجرت اولویت را به آن متقاضی خواهد داد که پروفایل خود را زودتر آپلود کرده است.

اکسپرس انتری همچنان نقشی مهم در سیستم مهاجرتی و اقتصاد کانادا ایفا خواهد کرد. از سال ۲۰۲۴ اداره مهاجرت قصد دارد تا سالانه از بیش از ۱۱۰,۰۰۰ مهاجر اکسپرس انتری استقبال کند. اگر هر چه زودتر دست بجنبانید و پروفایل خود را آپلود کنید، ممکن است شما نیز در بین این سیل عظیم مهاجرانی باشید که از اکسپرس انتری و زمان رسیدگی سریع آن نفع برده‌اند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال