England Flag
Search
Search
Close this search box.

دومین پذیرش اکسپرس انتری PNP با کمترین CRS برگزار شد

اکسپرس انتری

کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ با دعوت از ۷۷۵ متقاضی برگزار کرده است.

همه ی متقاضیان منتخب قبلا از طریق برنامه مهاجرت استانی نامینیشن دریافت کرده بودند. از آنجا که اکثر منتخبین به صورت خودکار ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می کند حداقل امتیاز آنها ۶۸۵ بوده است. بدون نامینیشن استانی کمترین امتیاز ۸۵ بوده است.

اخیرا اداره مهاجرت کانادا فقط متقاضیان برنامه مهاجرت استانی را از صف انتظار اکسپرس انتری انتخاب می کند. در پذیرش قبلی از ۸۸۸ متقاضی با حداقل امتیاز ۷۴۴ دعوت کرد. بدین ترتیب این دومین پذیرش اکسپرس انتری طی همه گیری کروناست که از متقاضیان برنامه مهاجرت استانی با این امتیاز پایین دعوت می کند.

قرار است سال ۲۰۲۱ با استقبال از ۴۰۱,۰۰۰ مهاجر جدید سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال های آتی بالاتر برده است.

حداقل امتیاز متقاضیان در این پذیرش ۷۷۴ بوده است. بدین ترتیب کانادا از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون مجموعا برای ۱۱۱ هزار ۲۶۵ متقاضی دعوتنامه صادر کرده است.  متقاضیان منتخب ۶۰ روز تقویمی فرصت دارند تا درخواست اقامت دائم دهند.

چرا فقط دعوت از متقاضیان PNP؟

این سومین پذیرش بزرگ مختص PNP سال جاری بود. اولین پذیرش بزرگ PNP در ماه ژوئن با دعوت از ۱۰۰۲ متقاضی اکسپرس انتری و دومین پذیرش بزرگ نیز در نهم ماه ژوئن با دعوت از ۹۴۰ متقاضی اکسپرس انتری برگزار شد. تعداد دعوتنامه های صادره طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار فراتر است. شاید به این خاطر که اداره مهاجرت حجم پذیرش ها را بالاتر برده است و گاهی طی هر پذیرش برای ۶۰۰۰ متقاضی دعوتنامه صادر کرده است. همچنین در پذیرش ۱۳ فوریه ۲۰۲۱ هم اداره مهاجرت کانادا برای تک تک متقاضیان تجربه کانادایی دعوتنامه صادر کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

کرونا هنوز جهان را رها نکرده است و بنابراین مادام که محدودیت های کرونایی در برابر مسافران خارجی وجود داشته باشد دولت فدرال کانادا ترجیح می دهد که از متقاضیانی دعوت کند که در حال حاضر در کانادا هستند. کانادا دوباره نشان داد که اداره مهاجرت کانادا اولویت را به متقاضیانی می دهد که در حال حاضر در کانادا حضور دارند. حدود ۷۷ درصد متقاضیان اکسپرس انتری حاضر در کانادا واجد شرایط دسته تجربه کانادایی هستند.

کانادا در اواخر ماه اکتوبر ۲۰۲۰ از برنامه سطوح چندگانه مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه قرار است از ابتدای سال آتی میلادی تا ۲۰۲۳ کانادا سالانه ۴۰۰ هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این مهاجران جدید از طریق برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته ی اسکیلدورکر فدرال به کانادا می آیند.

درباره اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های جدید را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می کند.

در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه ای فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کرده است توجه کنید:

خالد و مونا زوج و به ترتیب ۳۴ و ۳۱ ساله  هستند. هر دو مدرک لیسانس دارند. هر دو در آزمون آیلتس شرکت کردند و در مهارت listening نمره ۸ و در سه مهارت زبانی دیگر نمره ۷ گرفتند. مونا سه سال اخیر را به عنوان مهندس نرم افزر مشغول به کار بوده و خالد عن چهار سال در منابع انسانی کار می کرده است. مونا با داشتن ۴۲۱ امتیاز متقاضی اصلی بود و باعث شد هر دو وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوند. مونا اخیرا از طرف انتاریو نامینیشن استانی دریافت کرده بود و بدین ترتیب امتیازش به ۱۰۲۱ رسید و در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برای او دعوت نامه اقامت دائم یا ITA صادر شد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها