England Flag
Search
Search
Close this search box.

دعوت از ۳۳۰ متقاضی طی دو پذیرش PNP نوا اسکوشیا

برنامه استانی نوا اسکوشیا

جدیدترین خبرها حاکی از این هستند که استان نوا اسکوشای کانادا در تاریخ هفتم اکتوبر ۲۰۲۱ دو پذیرش PNP برگزار کرده و برای ۳۳۰ متقاضی دعوتنامه صادر کرده است.

استان نوا اسکوشیای کانادا در بزرگترین این دو پذیرش مجموعا ۲۸۶ متقاضی را دعوت کرد. این گروه از متقاضیان در نوا اسکوشا جاب آفر داشتند و در یکی از شغل های نیازمند مهارت حداقل یک سال سابقه کار. سطح تسلط آنها بر زبان انگلیسی حداقل معادل CLB 5 بود.

برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشا همچنین از ۴۴ متقاضی که شغل در شغل نجاری با حداقل دو سال سابقه کار مرتبط  وبا سطح زبان CLB 5 دعوت کرده است. هر دوی این پذیرش ها از طریق مسیر مهاجرتی اولویت های بازار کار نوا اسکوشا دعوت شده اند.

متقاضیان منتخب تا ۶ نوامبر فرصت دارند درخواست خود را به برنامه مهاجرت استانی ارائه کنند.

شرایط متقاضیان هر یک از این دو پذیرش به شرح زیر بوده است:

افرادی که در دسته ی اول یعنی ۲۸۶ متقاضی بودند:

  • از طرف کارفرمایی در نوا اسکوشا در شغلی نیازمند مهارت به طور تمام وقت جاب آفر دارند. این جاب آفر تا یک سال پس از صدور اقامت دائم متقاضی معتبر است. منظور از کار تمام وقت کاری است که در طول سال و حداقل هفته ای ۳۰ ساعت باشد.
  • در شغل نیاز مند مهارت یا اسکیلد و مهارت مرتبط با شغل خود حداقل یک سال سابقه کار دارند؛
  • مدرک تحصیلی دیپلم یا مشابه آن را در کانادا معادل سازی کرده اند؛
  • سطح زبان انگلیسی شان CLB 5 یا بالاتر است؛
  • قبل از ۶ نوامبر ۲۰۲۱ ساعت ۱۱:۵۹ بعد از ظهر درخواست ارائه می دهند.

مدارکی که متقاضیان باید ارائه کنند عبارت اند از:

  • نسخه هایی از نتیجه ی آزمون زبان؛
  • مدارک تحصیلی؛
  • جاب آفری که عنوان و شرح وظایف مرتبط با جاب آفر همراه با کد ناک، حقوق سالانه، ساعات کار در هفته، مدت زمان جاب آفر، نشانی محل کار و مرتبط بودن یا نبودن شغل با صنف و اتحادیه در آن درج شده است؛ در صورت مرتبط بودن شغل با صنف و اتحادیه نامه ای مبنی بر موافقت اتحادیه به درخواست الصاق شود.

شرایط 44 متقاضی نجار در دومین پذیرش

  • شغل اصلی شان نجاری است با کد ناک NOC 7271؛
  • از کارفرمای خود توصیه نامه دارند مبنی بر اینکه دو سال یا بیشتر در شغل نجاری سابقه دارند. افراد خوداشتغال باید از اشخاص ثالث یعنی مشتریان خود توصیه نامه ارائه کنند؛ ای نتوصیه نامه عبارت است از گواهی آنها مبنی بر دریافت خدمات از جاب نحار همراه با رسید دستمزد او. گواهی های خود نجار برای اثبات سابقه کار کفایت نمی کند.
  • سطح زبان انگلیسی شان در تمام مهارت های زبانی معادل CLB 5 یا بالاتر است و این را با ارائه نتایج آزمون زبان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا ثابت می کنند؛
  • قبل از ۶ نوامبر ۲۰۲۱ ساعت ۱۱:۵۹ بعد از ظهر درخواست ارائه می دهند.

گفتنی است مسیر مهاجرتی اولویت های بازار کار نوا سکوشا متقاضیان مهاجرت را بر اساس نیازهای بازار کار این استان دعوت می کند. آخرین پذیرشی که نوا اسکوشا مرتبط با برنامه مهاجرت استانی خود برگزار کرد متقاضیان اکسپرس انتری با سابقه کار در بخش خودرو را هدف گرفته بود.  نوا اسکوشا قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ یعنی نیم قرن دیگر جمعیت خود را از ۹۷۰ هزار نفر به دو میلیون برساند. برای رسیدن به این هدف به جذب مهاجران زیادی روی آورده و طرفدار مهاجرپذیری است. طی یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ مشخص شد که علت نماندن مهاجران در نوا اسکوشا عدم وجود فرصت های شغلی در این استان است. این در حالیست که دبین ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ حدود ۷۴ درصد مهاجران در نوا اسکوشا مانده اند.  

اکسپرس انتری چیست؟

متقاضیان برای اینکه از طرف استان نوا اسکوشا و از طریق مسیر مهاجرتی اولویت های بازار کار انتخاب شوند باید ابتدا پروفایل اکسپرس انتری داشته باشند.  سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های جدید را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می کند. متقاضیانی که دعوتنامه دریافت کرده اند 60 روز تقویمی فرصت دارند درخواست خود برای انتخاب شدن از طرف استان نوا اسکوشا را تکمیل کند. 

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال