England Flag
Search
Search
Close this search box.

نتایج یک مطالعه نشان داد: دستمزد مهاجران کانادا رو به افزایش است

نتایج مطالعه اداره آمار کانادا نشان داده که میانه درآمد مهاجرانی که تجربه کانادایی ندارند، پایین‌تر از مهاجرانی است که در کانادا سابقه تحصیل یا کار دارند.

طبق نتایج یک مطالعه جدید اداره آمار کانادا، حقوق و دستمزد مهاجران کانادا طی سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

میانه دستمزد سالانه در سال ۲۰۱۹ برای مهاجرانی که در سال ۲۰۱۸ اقامت دائم کانادا گرفتند، ۳۱,۹۰۰ دلار گزارش شده که بالاترین حقوق در بین تمام مهاجرانی است که از سال ۱۹۸۱ به کانادا آمده‌اند. این رقم ۴ درصد بیشتر از دستمزد و حقوق دریافتی سال ۲۰۱۸ مهاجرانی بود که در سال ۲۰۱۷ اقامت دائم دریافت کردند. هرچند هنوز حدود ۱۸ درصد کمتر از میانه دستمزد نیروی کار متولد کاناداست. متوسط دستمزد سال ۲۰۱۹ این دسته از نیروی کار ۳۸,۸۰۰ دلار بوده است.

این یافته‌ها حاصل مطالعه اخیر اداره آمار کانادا در مورد دستمزد مهاجران است. این تحقیق، داده‌های طولی را برای مطالعه مشخصات مهاجران کانادا در بدو ورود و تحرک منطقه‌ای و پیامدهای اقتصادی، برون یابی کرده است. این اولین مطالعه در یک سری دوگانه در مورد پیامدهای مهاجرت است. دومین سری به بررسی تحرک اجتماعی مهاجران می‌پردازد.

وقتی فقط به متقاضیان اصلی برنامه‌های مهاجرت اقتصادی/کاری نگاه کنیم، میانه دستمزد مهاجران از میانه دستمزد متولدین کانادا در سال ۲۰۱۹ بالاتر بوده است. میانه حقوق سالانه آن دسته از مهاجران که در سال ۲۰۱۸ لند کرده‌اند، ۴۳,۶۰۰ دلار بوده است که ۱۲ درصد بالاتر از میانه دستمزد آن سال کاناداست (۳۸,۸۰۰ دلار).

علت این امر ممکن است نحوه انتخاب مهاجران دسته اقتصادی/کاری باشد. در این گزارش آمده است که “متقاضیان اصلی دسته‌های اقتصادی به خاطر توانایی‌شان در جذب بازار کار کانادا شدن و کمک به اقتصاد کانادا انتخاب می‌شوند. اکثر آن‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند و حداقل به یکی از دو زبان رسمی کانادا مسلط هستند.”

سابقه کار کانادایی درآمد را افزایش می‌دهد

ظاهرا داشتن تجربه کانادایی قبل از مهاجرت، بر دستمزد مهاجران تاثیر می‌گذارد؛ چرا که راهی را برای مهاجران فراهم می‌کند تا مهارت‌های زبانی و دانش خود را نسبت به بازار کار کانادا بهبود بخشند. تجربه کانادایی به سه گروه تقسیم می‌شود: تجربه کار و تحصیل همزمان و یا فقط سابقه کار در کانادا و یا فقط سابقه تحصیل در کانادا.

مهاجرانی که قبل از ورود به کانادا هم سابقه کار در کانادا داشته‌اند و هم سابقه تحصیل، یک سال پس از ورود بالاترین میانه دستمزد را داشته‌اند. میانه دستمزد سال ۲۰۱۹ مهاجرانی که در سال ۲۰۱۸ وارد کانادا شده‌اند، ۴۴,۶۰۰ دلار بوده که حتی از میانه دستمزد نیروی کار متولد کانادا که آن سال ۳۸,۸۰۰ دلار بوده بیشتر است.

سابقه کاری، به طور خاص دستمزد مهاجران را یک سال پس از لندینگ افزایش می‌دهد. مهاجرانی که قبل از لندینگ خود در سال ۲۰۱۸ تنها سابقه کار در کانادا داشته‌اند، در سال ۲۰۱۹ به طور متوسط ۳۹,۳۰۰ دلار دستمزد گرفته‌اند.

مهاجرانی که قبل از لندینگ فقط در کانادا تحصیل کرده بودند، یک سال پس از لندینگ یعنی در سال ۲۰۱۹ پایین‌ترین میانه دستمزد را داشته‌اند (۱۵,۱۰۰ دلار)؛ آن هم احتمالا به خاطر اینکه نسبت به همتایان خود جوانتر بوده‌اند.

در همه این سه گروه، مهاجران سال ۲۰۱۸ نسبت به مهاجرانی که در سال ۲۰۱۷ به کانادا آمده‌اند بالاترین میانه دستمزد را پس از لندینگ داشته‌اند.      

تفاوت دستمزد بین زن و مرد در کانادا

بین ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ متوسط دستمزد زن و مرد در سراسر کانادا و برای همه دسته‌های مهاجرتی افزایش داشت؛ اما زن و مرد مهاجر به طور متفاوتی از این افزایش بهره‌مند شدند.

در بین متقاضیان اصلی مهاجرت کلاس اقتصادی، میانه دستمزد زنان کمتر از مردان آغاز شده و میانه دستمزد مردان با سرعت بیشتری نسبت به دستمزد زنان افزایش پیدا کرد. در نتیجه شکاف میانه دستمزد زن و مرد در طول زمان به نفع مردان بوده است. در این مطالعه بیان شده که برای تعیین علت این امر به تحلیل بیشتر نیاز است.

در تمام دسته‌های مهاجرتی دیگر تاثیر عکس مشاهده می‌شود. در این دسته‌های مهاجرتی، میانه دستمزد زنان پایین‌تر از مردان آغاز شده اما نسبت به میانه دستمزد مردان، با سرعت بیشتری افزایش داشته است: وابستگان گروه اقتصادی (نظیر همسران متقاضیان اصلی)، پناهجویان و متقاضیان اسپانسرشیپ کانادا.

میانه دستمزد زنان در این دسته‌ها افزایش داشته است و شکاف دستمزد بین زن و مرد طی بازه مورد نظر کمتر شده است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال