England Flag
Search
Search
Close this search box.

برنامه مهاجرتی جدید آلبرتا برای نیروی کار بخش فناوری

اسکیل ورکر آلبرتا

متقاضیان اکسپرس انتری که در حوزه فناوری و تکنولوژی کار می‌کنند ممکن است واجد شرایط برنامه مهاجرتی تسریع شده و جدید آلبرتا باشند.

استان آلبرتا مسیر تسریع شده و جدیدی را برای نیروی کار بخش فناوری به منظور مهاجرت به کانادا ایجاد کرده است.

وزیر مهاجرت آلبرتا، تایلر شاندرو، آغاز به کار این برنامه مهاجرتی موسوم به Accelerated Tech Pathway را در تاریخ سیزدهم ژانویه اعلام کرد. استان آلبرتا در ماه دسامبر سال گذشته پذیرش درخواست‌های متقاضیان به این برنامه را آغاز کرده بود.

شاغلان بخش فناوری باید در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال پروفایل داشته باشند و واجد شرایط اکسپرس انتری آلبرتا هم باشند.

شاندرو گفته است که “ از طریق این مسیر مهاجرتی جدید، شاغلان در بخش فناوری از سراسر کانادا و خارج می‌توانند در صورت داشتن جاب آفر در یکی از مشاغل بخش تکنولوژی که در آلبرتا برای آن تقاضا وجود دارد، ظرف مدت شش ماه اقامت دائم دریافت کنند.” علیرغم اینکه مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های اکسپرس انتری سال ۲۰۲۰ به طور میانگین ۹ ماه بوده است.

” شاغلان بخش تکنولوژی علاوه بر اینکه رسیدگی به درخواست‌های آنان در اولویت قرار دارد، در صورت نیاز به ویزای کار و ورک پرمیت، از طرف دولت آلبرتا نامه حمایتی هم دریافت خواهند کرد.

بنا بر اعلام Alberta Enterprise Corporation در آلبرتا بیش از ۳,۰۰۰ شرکت در بخش فناوری وجود دارد. آنگونه که Albera Technology Deal Flow Study 2021 می‌گوید بخش تکنولوژی آلبرتا از سال ۲۰۱۲ رشد ۲۳۳ درصدی داشته است. هرچند شرکت‌های بخش تکنولوژی همچنان در ارزیابی نیروی کار به ویژه در حوزه‌های فروش و فنی با چالش‌هایی روبرو هستند.   

مراحل اپلای برای مهاجرت از طریق Accelerated Tech Pathway

ابتدا باید واجد شرایط اکسپرس انتری آلبرتا باشید تا انتخاب شوید و از طریق Accelerated Tech Path اپلای کنید. این برنامه مهاجرت استانی (PNP) سه مرحله دارد:

۱. ساخت پروفایل در سیستم اکسپرس انتری

اولین گام این است که وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوید. باید واجد شرایط یکی از این سه برنامه مهاجرتی باشید: دسته تجربه کانادایی، برنامه فدرال اسکیل ورکر و برنامه فدرال اسکیل ترید.

برای اپلای از طریق مسیر Accelerated Tech Pathway فرم آنلاینی را برای برنامه مهاجرت استانی آلبرتا پر خواهید کرد. از طریق این فرم اطلاعات را در مورد پروفایل اکسپرس انتری و شغل مربوط به فناوری خود در آلبرتا را ارائه می‌کنید.

متقاضیان اکسپرس انتری برای اینکه واجد شرایط این مسیر مهاجرتی باشند، باید جاب آفر داشته باشند و یا در حال حاضر در شغلی واجد شرایط برای شرکتی که داخل آلبرتا فعالیت دارد، کار کنند.

۲. برنامه مهاجرت استانی آلبرتا تعیین می‌کند واجد شرایط هستید یا خیر

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا (AINP) بررسی می‌کند تا ببیند آیا شما واجد حداقل شرایط اکسپرس انتری آلبرتا هستید یا خیر. اگر آری، برنامه مهاجرت استانی آلبرتا ایمیلی برای شما می‌فرستد و از شما دعوت می‌کند برای نامینیشن استانی درخواست ارائه کنید. شما نمی‌توانید بدون این دعوتنامه درخواست ارائه کنید و نمی‌توانید از نامینیشنی که از مسیر مهاجرتی دیگر AINP دریافت کرده‌اید، برای درخواست از طریق این مسیر مهاجرتی جدید استفاده کنید.

۳. اپلای

وقتی از طرف آلبرتا ایمیل دعوتنامه را دریافت کردید باید ببینید که آیا معیارهای ارزیابی را دارید یا خیر. اگر AINP بفهمد که در درخواست خود تقلب کرده و یا اطلاعات غلط ارائه داده‌اید، تا سقف پنج سال شما را از ارائه درخواست مجدد منع خواهد کرد.

درخواست‌های تکمیل شده به صف انتظار درخواست‌ها می‌روند. برنامه مهاجرت استانی آلبرتا این درخواست ها را جهت ارائه نامینیشن استانی بررسی می‌کند.

اگر آلبرتا شما را انتخاب کند ۳۰ روز زمان دارید تا با استفاده از پروفایل اکسپرس انتری آنلاین خود، این نامینیشن را قبول کنید. سپس ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) اکسپرس انتری نصیبتان خواهد شد.  

نامینیشن تضمین دریافت اقامت دائم نیست بلکه موقعیت شما را در صف انتظار اکسپرس انتری تقویت می‌کند. وقتی دولت فدرال از طریق اداره مهاجرت کانادا، طی پذیرش اکسپرس انتری، برای شما دعوتنامه اقامت دائم یا ITA صادر کند، می‌توانید درخواست اقامت دائم ارائه کنید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال