England Flag
Search
Search
Close this search box.

کانادا دوباره تست تصادفی کرونا را از مسافران واکسینه شده انجام می‌دهد

مسافران هوایی کانادا ممکن است بار دیگر ملزم به انجام تست کرونا در فرودگاه‌های کانادا باشند. این تست به صورت تصادفی و رندم بر روی مسافران انجام می‌شود.

کانادا پس از وقفه‌ای پنج هفته‌ای، انجام تست اجباری و تصادفی کرونا را برای مسافران هوایی که کاملا واکسینه شده‌اند از سر گرفت.

کانادا تست رندم در فرودگاه‌ها را در ۱۱ جون متوقف کرد و دوباره آن را از ۱۹ جولای از سر گرفت. تست کرونا در چهار فرودگاه ونکوور، کلگری، مونترال و تورنتو انجام خواهد شد.

افرادی که برای انجام تست انتخاب می‌شوند ظرف ۱۵ دقیقه بعد از ارائه اظهارنامه گمرکی، ایمیلی دریافت خواهند کرد که به آن‌ها توضیح می‌دهد چگونه می‌توانند تست دهند. مسافرانی که کاملا واکسینه نیستند می‌توانند تست خود را به صورت مجازی و یا حضوری در داروخانه‌های منتخب انجام دهند و شرایط قرنطینه را هم رعایت کنند.

اگر نتیجه تست در بدو ورود مثبت باشد، مسافر باید خود را از زمان دریافت نتیجه تا ۱۰ روز قرنطینه کند، حتی اگر مدت زمان قرنطینه شرط شده توسط آن استان یا منطقه کوتاه‌تر باشد.

مسافری کاملا واکسینه تلقی می‌شود که دو دوز واکسن کرونای مورد تایید یا یک دوز واکسن جانسن اند جانسن را حداقل ۱۴ روز قبل از ورود به کانادا تزریق کرده باشد.

تست مسافران هوایی فارغ از وضعیت واکسیناسیونشان خارج از فرودگاه انجام خواهد شد: یا به صورت حضوری و یا در مکان مختص انجام تست و یا فرد می‌تواند خودش از خودش تست کرونا بگیرد (self-swab). مسافرانی که کاملا واکسینه تلقی نشوند باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند و روز اول و هشتم از خود تست بگیرند.

تمام مسافران باید ظرف ۷۲ ساعت قبل از ورود به کانادا همچنان از اپلیکیشن ArriveCAN برای اطلاعات ضروری سفر استفاده کنند که البته استثناهایی هم در این شرط وجود دارد.

دولت کانادا گفته که انجام تست کرونا خارج از فرودگاه‌ها به کانادا اجازه می‌دهد تا سویه‌های جدید کرونا و سایر تغییرات در وضعیت اپیدمی را رصد و به آن‌ها واکنش نشان دهند


وزیر حمل و نقل کانادا عمر الغبرا در ۱۴ جولای گفته است که «به موازات افزایش تقاضا برای سفر در سراسر جهان، خبر امروز گام مهمی در مسیر انجام تست در خارج از فرودگاه‌ها و ممانعت از گسترش بیشتر کروناست. دولت کانادا همچنان از مسافران و کارمندان محافظت خواهد کرد و اطمینان حاصل خواهد کرد که سیستم حمل و نقل کانادا در بلند مدت ایمن، قابل اعتماد و مستحکم باشد.»

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال