Search
Close this search box.

اداره مهاجرت کانادا ادامه قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری در هفته جاری را تایید کرد

استان جزیره پرنس ادوارد

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) پس از توقف یک‌ماهه، ادامه قرعه‌کشی برنامه اکسپرس انتری در هفته جاری را تأیید کرد.

آخرین قرعه‌کشی اکسپرس انتری حدود یک ماه پیش در ۱۵ آگوست صورت گرفت. در قرعه‌کشی مذکور ۴,۳۰۰ کاندیدا با حداقل امتیاز CRS 496 دعوت شدند. در یک قرعه‌کشی که شامل تمام برنامه‌های اقامتی بشود، کاندیداهایی مد نظر قرار می‌گیرند که در استخر مجازی اکسپرس اینتری حضور داشته و از حداقل امتیاز CRS برخوردار باشند.

قرعه‌کشی برای مشاغل حمل و نقل این هفته صورت می‌گیرد

در اظهاریه‌ای که ۱۸ سپتامبر منتشر شد، این سازمان تأیید کرد که در اواخر هفته جاری، برای کاندیداهای اکسپرس انتری که شرایط دسته‌بندی جدید مشاغل حمل و نقل را داشته باشند، دعوت‌نامه صادر خواهد کرد.

رانندگان کامیون‌های بازرگانی، خلبانان، و نیروی کار اسمبل هوانوردها از جمله مشاغلی هستند که مشمول این دسته‌بندی می‌شوند.

اداره مهاجرت می‌گوید که پر کردن این موقعیت‌های شغلی به پیشرفت اقتصاد کانادا کمک شایانی خواهد کرد.

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا می‌گوید:

همین‌طور که کانادا اقتصاد خود را توسعه می‌دهد، ما نیز موظفیم تا صنعت حمل و نقل و زیرساخت‌های آن را ارتقاء دهیم تا انتقال ایمن و بهینه کالاها و مسافران در سراسر کشور را تضمین کنیم.

انتخاب بر پایه دسته‌بندی شغلی به ما کمک می‌کند که تازه‌واردهایی با تجربه در عرصه حمل و نقل را دعوت کنیم تا شکاف عظیم نیروی کار را پر کرده و موفقیت حوزه حمل و نقل کانادا در آینده را تضمین کنیم.

انتخاب بر پایه دسته‌بندی یعنی چه؟

در ۲۲ جون ۲۰۲۲، دولت کانادا “مصوبه محافظت مهاجران و پناهجویان” (IRPA) را بروزرسانی کرد تا انتخاب مهاجران بر پایه ویژگی‌های کلیدی که اولویت‌های اقتصادی کشور را پوشش می‌دهند را برای دولت میسر سازد.

در ۳۱ می، اداره مهاجرت کانادا شش دسته‌بندی جدید برای کاندیداهای اکسپرس انتری معرفی کرد. یکی از این شش گروه برای متقاضیانی است که توانایی بالایی در زبان فرانسوی دارند. پنج گروه باقی‌مانده بر مشاغلی تمرکز دارند که هم‌اکنون با کمبود نیروی کار متخصص مواجه هستند:

  • بهداشت و سلامت
  • علوم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات (STEM)
  • پیشه‌وران، مانند نجارها، لوله‌کش‌ها و پیمانکاران ساختمانی
  • حمل و نقل
  • کشاورزی و مواد غذایی مبتنی بر آن

از زمانی که دسته‌بندی‌های جدید معرفی شدند، تا کنون دو قرعه‌کشی برای مشاغل بهداشت و سلامت، یک قرعه‌کشی برای مشاغل علوم مهندسی STEM، سه قرعه‌کشی برای فرانسوی‌زبانان، و یک قرعه‌کشی برای مشاغل فنی‌حرفه‌ای صورت گرفته است. حاصل این قرعه‌کشی‌ها، دعوت از ۱۰۹,۰۰۰ متقاضی در سال ۲۰۲۳ بوده است که توسط انتخاب بر پایه دسته‌بندی برگزیده شدند.

اداره مهاجرت کانادا می‌گوید انتخاب بر پایه دسته‌بندی کمک می‌کند که برترین استعدادهای جهانی را جذب کرده و با برطرف ساختن نیاز به نیروی کار در حوزه حمل و نقل، از اقتصاد کانادا پشتیبانی کنیم. با استناد بر گزارش اخیر روزنامه “گلوب اند مِیل”، تخمین زده می‌شود که مشاغل حوزه حمل و نقل، یک الی دو درصد از هر قرعه‌کشی مبتنی بر دسته‌بندی اکسپرس اینتری را تشکیل بدهند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها