England Flag
Search
Search
Close this search box.

آگهی بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کانادا

گزارش اداره آمار کانادا حاکی از انتشار آگهی بیش از یک میلیون فرصت شغلی در کاناداست که بالاترین میزان تا کنون بوده است.

طبق جدیدترین گزارش اداره آمار کانادا در مورد آگهی‌های شغلی، حقوق و دستمزد، در ابتدای ماه مارس ۲۰۲۲ کارفرمایان کانادایی به صورت فعال در پی پر کردن بیش از یک میلیون جایگاه شغلی بوده‌اند.

تعداد جایگاه‌ها و فرصت‌های شغلی در بازار کار کانادا در ماه مارس سال جاری به عدد رکورد شکن ۱,۰۱۲,۹۰۰ رسیده است که رکورد قبلی ۹۸۸,۳۰۰ جایگاه شغلی در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ را شکسته است. بین فوریه و مارس ۱۸۶,۴۰۰ جایگاه شغلی به بازار کار کانادا افزوده شده است. نرخ جایگاه شغلی که تعداد جایگاه‌های شغلی به عنوان نسبتی از جایگاه‌های خالی و پر را می‌سنجد مطابق با نرخ ۵.۹ درصدی که در ماه سپتامبر سال گذشته مشاهده شده نیز بود (این نرخ بر حسب فصل سنجیده نشده است).

جایگاه‌های شغلی در بخش‌های خدمات غذایی و هتلداری و نیز خرده فروشی بیش از یک سوم افزایش داشته‌اند. کارفرمایان در خدمات غذایی و هتلداری به دنبال ۱۵۸,۲۰۰ نفر برای پر کردن جایگاه‌های شغلی می‌گشته‌اند و کارفرمایان بخش خرده فروشی نیز به ۱۰۹,۲۰۰ نفر نیاز داشته‌اند.

در بخش های سلامت و مددکاری اجتماعی و نیز ساختمان نیز جایگاه‌های شغلی رکورد شکسته‌اند. کارفرمایان مددکاری اجتماعی و سلامت به دنبال ۱۵۴,۵۰۰ نیروی کار بوده‌اند و کارفرمایان ساختمان سازی به ۸۱,۹۰۰ نفر نیروی کار نیاز داشته‌اند.

آگهی‌های شغلی در تمام استان‌های کانادا بالا بوده است. بالاترین افزایش ماه به ماه در ساسکاچوان، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور مشاهده شده است. تعداد آگهی‌های شغلی در نوا اسکوشیا، مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا نیز رکورد زده است.

به طور متوسط در ماه مارس به ازای هر آگهی شغلی در ماه مارس، ۱.۲ فرد بیکار وجود داشته است که این رقم نسبت به ۱.۴ در ماه فوریه کاهش داشته است. این کاهش مصادف است با پایین‌ترین نرخ بیکاری (۵.۳ درصد) و بالاترین نرخ اشتغال و مشارکت افراد در سن کار که حدوداً ۸۷ درصد است.

کمبود نیروی کار به ویژه در کبک و بریتیش کلمبیا محسوس بوده است؛ نسبت بیکاری به جایگاه شغلی در هر یک از این استان‌ها ۰.۸ بوده است. پایین بودن این نسبت حاکی از راکدتر بودن بازار کار است.  بالاترین نسبت (۴.۳) در نیوفاندلند و لابرادور مشاهده شده است.

جایگاه‌های شغلی برای پنجمین ماه متوالی از سپتامبر ۲۰۲۱ کاهش داشته است که تابعی از نیازهای فصلی است. در کانادا فعالیت اقتصادی در بهار و تابستان افزایش و در زمستان کاهش پیدا می‌کند.

اداره آمار کانادا قرار است داده‌های مربوط به جایگاه‌های شغلی در آوریل ۲۰۲۱ را نیز در تاریخ ۲۴ ژوئن منتشر کند. نتایج ارزیابی جایگاه‌های شغلی و دستمزد در فصل اول  ۲۰۲۲ در ۲۱ ژوئن منتشر خواهد شد.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال