Search
Close this search box.

ویزای تقلبی کانادا؛‌ از خطرات تا روش‌های تشخیص

تشخیص ویزای تقلبی کانادا

قصد مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی، کاری یا اقامت دائم این کشور را دارید؟ شایعاتی درباره امکان اخذ ویزای تقلبی کانادا شنیده‌اید و وسوسه شده‌اید؟!

باید حواستان را جمع کنید؛ چرا که کلاهبرداران متعددی منتظرند تا شما را در دام خود بیندازند. ارائه ویزای جعلی کانادا به متقاضیان، یکی از روش‌های رایج کلاهبرداری مهاجرتی است.

اگر ویزای تقلبی کانادا در پاسپورت شما درج شود و دچار این نوع کلاهبرداری شوید،‌ ممکن است از ورود به کانادا منع و حتی با مجازات‌های سنگین دیگری مواجه شوید؛ بنابراین توصیه ما این است که فکر جعل ویزای کانادا را از ذهن خود خارج کنید.

همچنین، اگر نگران تقلبی بودن ویزای خود هستید یا مطمئن شده‌اید ویزا جعلی است، در این مقاله به شما کمک می‌کنیم. با مطالعه این مطلب جامع، با خطرات، عواقب، راه‌های جایگزین و روش‌های تشخیص ویزای تقلبی کانادا آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

آیا امکان جعل ویزای کانادا وجود دارد؟

بله؛ ولی بی‌فایده است. متاسفانه جعل ویزای کانادا نیز یکی از روش‌های کلاهبرداری موسسات مهاجرتی است. اما در عمل با یک ویزای تقلبی نمی‌توان وارد خاک کانادا شد.

برخی از موسسات کلاهبردار پس از دریافت مبالغ هنگفت از کلاینت‌های خود، از آن‌ها می‌خواهند که پاسپورتشان را برای انجام امور پیکاپ ویزای کانادا در اختیار موسسه قرار دهند. سپس، این موسسات پاسپورت شخص را با ویزای جعلی کانادا در اختیار کلاینت قرار می‌دهند.

ویزای تقلبی کانادا شباهت زیادی به ویزاهای اصل و معتبر دارد؛ اما ارائه آن غیر‌قانونی است و نمی‌توان از آن برای ورود به کشور کانادا استفاده کرد. تشخیص ویزای اصل از تقلبی نیز معمولا کار دشواری است. اما با دانستن روش‌های تشخیص ویزای فیک از اصل می‌توانید تا حدودی از این معضل بزرگ جلوگیری کنید.

اما اصلا چرا به فکر جعل ویزای کانادا افتاده‌اید؟!

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست. هر ساله افراد مختلفی از کشورمان با سطح سواد و سوابق کاری مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند. در صفحه مهاجرت به کانادا، می‌توانید با روش‌های مهاجرتی متنوع کانادا برای افرادی با شرایط گوناگون آشنا شوید.

یکی از این روش‌ها، مهاجرت از طریق دریافت جاب آفر کانادا در مشاغل فنی یا حتی کارگری است. متقاضیان می‌توانند با دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کنند. شما می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی بین‌‌المللی یا توسط موسسات مهاجرتی معتبر نسبت به دریافت جاب آفر اقدام کنید.

همچنین، امکان مهاجرت تحصیلی به کانادا و تبدیل آن به ویزای کاری در آینده نیز وجود دارد؛ بنابراین اگر سطح زبان مناسبی دارید،‌ مهاجرت قانونی به کانادا ایده امن و بسیار بهتری نسبت به دریافت ویزای جعلی کانادا خواهد بود.

روش‌های تشخیص ویزای تقلبی کانادا

روش‌های تشخیص ویزای تقلبی کانادا از ویزای اصل

۱. غلط املایی یا هر‌گونه اشتباه در طراحی یا چاپ ویزا را کنترل کنید

ویزای اصل و معتبر کانادا باید عاری از هر گونه اشتباه یا خطا باشد. وجود اشتباهاتی مانند غلط املایی، ایراد در طراحی و چاپ یا جا انداختن برخی از اطلاعات مهم ویزای کانادا، می‌تواند نشانه‌ای بسیار مهم از تقلبی بودن ویزای شما باشد.

اگر ویزای خود را دریافت کرده‌اید، اما حس می‌کنید موردی در ویزا درست به‌نظر نمی‌رسد، حتما از نظر متخصصان و افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان ویزا موندیال می‌توانند شما عزیزان را در این راه یاری کنند.

در ویزای زیر غلط املایی وجود دارد.
تشخیص ویزای جعلی کانادا از روی غلط املایی

۲. فونت نوشته‌های ویزا را چک کنید

یکی از سریع‌ترین روش‌های تشخیص ویزای تقلبی کانادا، این است که فونت ویزای خود را با فونت سایر ویزاهای اصل مقایسه کنید. وجود تفاوت هر‌چند جزئی در فونت این ویزاها می‌تواند نشانی از فیک بودن ویزای شما باشد.

همچنین، توجه داشته باشید که فونت مورد‌استفاده در یک ویزا،‌ باید در همه بخش‌های سند ثابت، یکسان و کاملا خوانا باشد. اگر اینطور نیست، احتمال تقلبی بودن ویزای شما وجود دارد. در‌صورت وجود هرگونه مغایرت در فونت،‌ با یک متخصص مهاجرتی مشورت کنید.

۳. واترمارک روی نام‌خانوادگی را بررسی کنید

روی نام‌خانوادگی در ویزای اصلی کانادا، همیشه یک واتر مارک وجود دارد. اما این یعنی چه؟ روی ویزای شما باید یک واترمارک درج شود؛ سپس نام‌خانوادگیتان در قسمت بالای این واترمارک چاپ می‌شود.

اما اگر ویزا جعلی باشد،‌ یا کلا واترمارک ندارد یا واترمارک آن در جایی نادرست قرار گرفته است. معمولا در ویزاهای جعلی نام‌خانوادگی با حروف درشت نوشته می‌شود؛ اما در ویزای اصلی نام‌خانوادگی با حروف کوچکتر نوشته خواهد شد.

۴.اشتباه در کلمات فرانسوی؛ نشانی از ویزای تقلبی کانادا

کانادا دو زبان رسمی دارد: انگلیسی و فرانسوی. دولت کانادا ویزاهایی صادر می‌کند که اطلاعات آن‌ها به دو زبان فرانسوی و انگلیسی نوشته‌ شده‌اند. اگرچه کلاهبرداران در کپی‌ کردن ویزا مهارت دارند،‌ اما لزوما به زبان فرانسه مسلط نیستند! بنابراین ممکن است در ویزای جعلی کانادا، عبارت‌های فرانسوی غلط املایی داشته باشند.

فرض کنید که به ویزای دریافتی خود شک کرده‌اید، شما می‌توانید از یک مترجم زبان فرانسوی بخواهید که بخش‌های فرانسوی ویزا را چک کند. حتی وجود اشتباهاتی جزئی و کوچک می‌تواند نشانه‌ای از تقلبی بودن ویزای کانادا باشد.

در ویزای زیر،‌ یکی از کلمات فرانسوی اشتباه نوشته شده است.

۵. به چیدمان ویزا زیرِ عنوان «کانادا» توجه کنید

ویزای معتبر کانادا یک تیتر تحت عنوان «CANADA» دارد. کلاهبرداران اغلب به نحوه صحیح چیدمان جزئیات زیر این عنوان توجه نمی‌کنند. معمولا در ویزای تقلبی کانادا، فاصله المان‌های زیر عنوان بسیار باریک‌تر از ویزاهای اصلی است.

بنابراین اگر در چیدمان المان‌های زیر عنوان کانادا مورد غیر‌عادی و غیر‌معقولی مشاهده کردید، حتما ویزای خود را به یک فرد مطلع و متخصص نشان دهید.

تصویر ویزای کاری اصلی کانادا:

۶. تاریخ انقضای پاسپورت خود را بررسی کنید

ویزاهایی که تاریخ اعتبار ندارند یا از اعتبارشان گذشته است، تقلبی‌اند.

ویزای تقلبی کانادا ممکن است یا تاریخ انقضا نداشته باشد یا تاریخ اعتبار آن غیر‌معقول و نادرست باشد. تاریخ اعتبار ویزای کانادا مصادف با اولین سالگرد معاینه پزشکی اولیه متقاضی خواهد بود.

اگر ویزای چند بار ورود دارید، ویزای شما تا ۱۰ سال یا یک ماه قبل از زمان انقضای پاسپورت اعتبار خواهد داشت. اگر ویزای یک‌بار ورود دارید، فقط یک بار اجازه ورود به خاک کانادا را خواهید داشت. در‌صورتی‌که تاریخ انقضای ویزای شما با اولین سالگرد معاینه پزشکیتان مطابقت نداشته باشد، احتمال جعل ویزای شما وجود دارد.

در تصویر زیر، تاریخ اعتبار ویزا اشتباه درج شده است.

۷. تطابق ویزا با نوع درخواستی که داده‌اید

تصور کنید که برای ویزای کاری کانادا اقدام کرده‌اید، اما لیبل ویزای تحصیلی در پاسپورت شما درج شده باشد! خب! قطعا این می‌تواند نشان‌دهنده درج ویزای جعلی کانادا در گذرنامه شما باشد؛ بنابراین در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به بررسی اعتبار ویزای دریافتی خود اقدام کنید.

۸. شماره ثبت ویزا را در سایت دولت کانادا بررسی کنید

همه ویزاهای کانادا یک شماره ثبت معتبر دارند که در سایت دولت این کشور ثبت می‌شود. یک راه ساده برای تشخیص ویزای جعلی کانادا این است که وارد سایت رسمی دولت کانادا شوید و وضعیت درخواست و شماره ثبت ویزای خود را بررسی کنید.

چطور وضعیت درخواست ویزای خود را بررسی کنیم؟

۱. با استفاده از شناسه (GCKey ID) و رمز عبور خود وارد نمایه سایت اداره مهاجرت کانادا شوید.
۲. پس از ورود به سیستم، به بخش «View my submitted application and profile» وارد می‌شوید.
۳. در این صفحه، روی گزینه «Check full application status» کلیک کنید.

تشخیص ویزای تقلبی کانادا از طریق استعلام

۴. در صفحه بعدی،‌ در پایین صفحه وضعیت صدور ویزای شما و همه آپدیت‌های جدید پرونده قابل مشاهده است. 

نحوه استعلام صحت اصالت ویزا کانادا

با انجام این چهار مرحله ساده می‌توانید از وضعیت صدور ویزا برای پرونده خود مطلع شوید و شماره ثبت ویزای دریافتی خود را با شماره ثبت ویزا در سایت IRCC مقایسه کنید.

شناسه GCKey یک شناسه منحصر‌به‌فرد (نام کاربری و رمز عبور) است که برای محافظت و دسترسی به برنامه‌ها و خدمات مختلف دولت کانادا استفاده می‌شود. اگر از طریق یک وکیل مهاجرتی برای مهاجرت اقدام کرده‌اید، این فرد برای شما یک نمایه در سایت دولت کانادا ایجاد خواهد کرد.

این بدان معناست که وکیل مهاجرتی، شناسه GCKey نمایه شما را در اختیار دارد. اما اگر به‌صورت مستقل درخواست ویزا داده‌اید، اما GCKey ID خود را فراموش کرده‌اید، باز هم جای نگرانی نیست. شما می‌توانید به‌راحتی روی عبارت «رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام» کلیک کنید و اقدامات امنیتی مربوط به بازیابی رمز عبورتان را انجام دهید.

عواقب و مجازات استفاده از ویزای جعلی کانادا

ارائه ویزای جعلی کانادا ممکن است باعث بازداشت شما توسط افسران مرزی کانادا شود. اگر به دلیل داشتن ویزای فیک کانادا دستگیر شوید، ممکن است از کانادا اخراج شده و تا ۵ سال از ورود مجدد به خاک کانادا منع شوید.

همچنین، امکان جریمه نقدی یا سایر مجازات‌های قانونی نیز وجود دارد؛ بنابراین همواره قبل از ورود به کانادا از اعتبار ویزای خود اطمینان حاصل کنید. 

کانادا قوانین سخت‌گیرانه‌ای در‌مورد ویزا دارد؛ اگر با ویزای واقعی سفر نمی‌کنید، ممکن است علاوه‌بر دستگیر شدن، حتی اموالتان نیز در این کشور مصادره شود. همچنین، در‌صورت مصادره اموال، باید مدرکی دال بر ثبات مالی خود همراه داشته باشید.

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) درباره افرادی که با ویزای تقلبی کانادا در این کشور کار می‌کنند، تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهد. جریمه استفاده از ویزای جعلی در کانادا، ۵۰۰۰ دلار کاناداست که در‌صورت داشتن سابقه جرائم مهاجرتی دیگر، می‌تواند دو برابر شود.

علاوه‌بر‌این، CBSA ممکن است شخص را از ورود به کانادا برای مدت حداکثر ۵ سال منع کند. این سازمان در شرایطی برای مخاطب یک اطلاعیه تخلف (NOV) صادر می‌کند؛ در این اخطاریه دلایل دستگیری و جریمه متقاضی اعلام خواهند شد.

ممکن است به‌دلیل استفاده از ویزای جعلی کانادا، از این کشور اخراج شوید. قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا (IRPA) بیان می‌کند که هر فردی که از مدارک جعلی برای ورود به کانادا استفاده کند، مشمول اخراج از این کشور خواهد شد.

این قانون هم شهروندان کانادایی و هم اتباع خارجی را شامل می‌شود. اگر شما مجرم شناخته شوید، ممکن است دچار سوء سابقه کیفری شده و با جریمه‌های مالی یا حتی زندان مواجه شوید.

شاید اصطلاح مهاجرتی «Misrepresentation» را شنیده باشید. این اصطلاح به معنای ارائه نادرست اطلاعات به آفیسر مهاجرتی است. با هرگونه جعل مدارک، مخفی کردن اطلاعات (مثلا پنهان کردن ریجکتی ویزای آمریکا)، ازدواج‌های صوری و ارائه اطلاعات دروغ به آفیسر مهاجرتی، در پرونده شما Misrepresentation اتفاق افتاده است.

اگر این موضوع برای آفیسر مهاجرتی ثابت شود، بر‌اساس بند A40 از قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان (IRPA) عواقب تلخی در انتظار فرد خواهد بود؛ عواقبی مانند مانند اخراج از کانادا یا محرومیت از هر گونه اقدام برای اخذ هر نوع ویزای کانادا تا ۵ سال که در قالب نامه‌ای به متقاضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در‌صورت اخذ ویزای تقلبی کانادا چه باید کرد؟

با توجه به پیچیدگی و اهمیت بالای انجام صحیح اقدامات ریکاوری پرونده، توصیه اکید ما این است که با یک وکیل مهاجرتی معتبر گفت‌و‌گو کنید.

همچنین با توجه به افزایش موسسات مهاجرتی کلاهبردار و نا‌معتبر، برای جلوگیری از این معضل بزرگ، از عقد قرارداد با شرکت‌هایی که از اعتبار آن‌ها مطمئن نیستید، خودداری کنید.

روش های جلوگیری از دریافت ویزای فیک کانادا

ابتدا پیشنهاد می‌کنیم که دانش خود را درباره روش‌های کلاهبرداری موسسات مهاجرتی افزایش دهید. اما اولین و مهم‌ترین کار برای جلوگیری از کلاهبرداری مهاجرتی،‌ این است که از همان ابتدا امور مربوط به مهاجرت خود را به وکیل معتبر مهاجرت به کانادا بسپارید.

طبق اعلام IRCC، فقط دو گروه افراد زیر حق ارائه مشاوره مهاجرتی به متقاضیان را دارند:

  • مشاورانی که عضو انجمن مشاوران مهاجرت و شهروندی کانادا (CICC)‌ باشند.
  • وکلای رسمی دادگستری که عضو یک انجمن حقوقی استانی یا منطقه‌ای یا عضو «Chambre des notaires du Québec» استان کبک باشند.

اگر وکیل مهاجرتی شما عضو این دو گروه افراد نیست، از سپردن کار به او خودداری کنید. شرکت‌های بزرگ و معتبر که سال‌هاست در حوزه مهاجرت به کانادا فعالیت می‌کنند و وکیل رسمی کانادا دارند،‌ هیچ‌گاه با دادن ویزای تقلبی کانادا به مشتری، اعتبار چندین ساله خود را خراب نخواهند کرد.

همچنین،‌ اقدامات زیر به شما در جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران کمک خواهد کرد:

ایستگاه تجربه ویزا موندیال | تجربه تلخ آقای کاظمی؛ مراقب پاس‌ریکوئست‌های تقلبی هم باشید!

پاس ریکوئست نامه‌ای از طرف اداره مهاجرت کاناداست که پس از انگشت‌نگاری و انجام موفقیت‌آمیز همه مراحل اخذ ویزا برای متقاضی ارسال می‌شود. این نامه نشان می‌دهد که ویزای فرد صادر شده است و باید پاسپورتش را برای درج لیبل ویزا به سفارت بفرستد.

اما متاسفانه در این زمینه نیز کلاهبر‌داری‌های متعددی صورت می‌گیرد. تجربه تلخ آقای کاظمی که پس از کلاهبرداری و دریافت نامه پاس ریکوئست تقلبی،‌ برای ریکاوری پرونده به ویزا موندیال مراجعه کرده است:

خانواده آقای کاظمی (شامل آقای کاظمی، همسر و فرزند ۱۳ ساله ایشان) از طریق یکی از موسسات مهاجرتی کلاهبردار برای اخذ ویزای کانادا اقدام می‌کنند. پس از پرداخت هزینه‌های کلان، انجام همه مراحل و سابمیت پرونده این خانواده،‌ موسسه به ایشان اعلام می‌کند که نامه پاس ریکوئست آقای کاظمی و فرزندش آمده است.

آقای کاظمی که از این بابت بسیار خوشحال شده است،‌ پاسپورت‌ها را برای پیکاپ به سفارت کانادا در استانبول می‌فرستد. اما بعد از مدتی پاسپورت‌های این دو نفر برگشت می‌خورند و در نامه‌ای به آن‌ها اعلام می‌شود که پاس‌ ریکوئست آن‌ها تقلبی بوده و از طرف IRRC صادر نشده است.

متاسفانه فرد کلاهبردار پس از دریافت همه هزینه‌ها متواری شده و آقای کاظمی برای پیگیری امور مربوط به مهاجرت خانواده خود نزد کارشناسان ویزا موندیال آمده است.

ویزای جعلی کانادا؛ نمونه نامه اعلام پاس ریکوئست تقلبی کانادا
نامه‌ای که در آن به آقای کاظمی اعلام شده پاس ریکوئست آن‌ها تقلبی است.

ایستگاه تجربه؛ نظرات کاربران اینترنت درباره تشخیص ویزای تقلبی کانادا

روش تشخیص ویزای فیک کانادا

رادهیکا می‌گوید:

«وقتی نوبت به تشخیص ویزای جعلی کانادا می‌رسد، باید به چند نکته کلیدی توجه کنید. ابتدا لیبل ویزا را از نظر هر‌گونه بی‌نظمی در طراحی یا کیفیت پایین چاپ به‌دقت بررسی کنید. فونت، رنگ‌ها و طرح کلی ویزا را چک کنید تا ببینید که آیا با نمونه‌های رسمی مطابقت دارد یا خیر.

علاوه‌بر‌این، ویژگی‌های هولوگرافیک روی لیبل ویزا، مانند رشته‌های امنیتی یا جوهرهای خاص را بررسی و تایید کنید. در نهایت، همیشه کار عاقلانه‌ای است که شماره ویزای خود را از طریق مقامات اداره مهاجرت کانادا بررسی یا برای اطمینان از اعتبار ویزا با یک متخصص مهاجرتی مورد‌اعتماد مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که هوشیاری و توجه به جزئیات برای شناسایی هر‌گونه ویزای تقلبی بسیار مهم است.»

ویزای فیک کانادا

پاندو می‌گوید:

«اگر ویزای خود را مستقیما از سفارت یا کنسولگری کانادا دریافت کرده‌اید،‌ باید اورجینال باشد. اما اگر شما شخصی را برای رسیدگی به امور ویزای خود استخدام کرده‌اید، باید حسابی مراقب باشید؛ چرا که کلاهبرداران متعددی در این راه وجود دارند.»

تشخیص ویزای فیک کانادا

آدیتیا نیز می‌گوید:

«در وهله اول، پاسپورت خود را برای پیکاپ و صدور ویزا به چه کسی تحویل داده‌اید؟ اگر آن منبع معتبر است و مسیر شما نیز برای دریافت ویزا معتبر بوده، دیگر لازم نیست نگران ویزای تقلبی کانادا باشید.

اکنون همه چیز آنلاین است؛ بنابراین حتما قبلا یک حساب کاربری (در سایت IRCC) برای ارسال مدارک مربوطه ایجاد کرده‌اید. آیا در حساب کاربریتان پیام «Approved» را برای درخواست ویزای خود مشاهده می‌کنید؟ اگر چنین است، شما یک ویزای معتبر دارید.»

ماجراجویی جدید خود در کانادا را با خیال راحت آغاز کنید!

در این مقاله شما را با خطرات، راه‌های مهاجرتی جایگزین و نحوه تشخیص ویزای تقلبی کانادا آشنا کردیم. کلاهبرداران از روش‌هایی هنرمندانه برای فریب دادن متقاضیان ناآگاه استفاده می‌کنند تا پولی که به‌سختی به‌دست آورده‌اید را از چنگتان دربیاورند!

رعایت توصیه‌های بالا و استفاده از خدمات متخصصان معتبر و خوش‌نام مهاجرتی، می‌تواند شما را در راه مهاجرت امن به کانادا کمک کند. شما می‌توانید در‌صورت تمایل، همین حالا برای انتخاب روش مهاجرتی مناسب خود از کارشناسان ویزا موندیال وقت مشاوره تخصصی دریافت کنید.

همچنین، اگر سوال یا نظری در رابطه با ویزای جعلی کانادا و روش‌های تشخیص آن دارید،‌ پیشنهاد می‌کنیم آن را زیر همین مقاله در قالب کامنت با ما و سایر خوانندگان ویزا موندیال به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

ویزای جعلی کانادا یعنی چه؟

ویزای تقلبی کانادا یک کپی بسیار شکیل از ویزای واقعی این کشور است که برای سفر به کانادا اعتباری ندارد. کلاهبرداران از طریق طراحی و چاپ این نوع لیبل‌های ویزا متقاضیان را در دام خود می‌اندازند.

به‌صورت آنلاین و از طریق سایت اداره مهاجرت. کافی است وارد حساب کاربری خود شوید و روی عبارت «Check status and messages» کلیک کنید.

خیر. انگشت نگاری کانادا یکی از مراحلی است که باید قبل از پردازش درخواست شما انجام شود. پس از انجام بیومتریک و بررسی پرونده، پاسخ ویزا ارائه خواهد شد.

بین ۲ تا ۳ هفته.

مصاحبه ممکن است نیاز باشد یا نباشد. این موضوع به نظر آفیسر مهاجرتی پرونده شما در اداره IRCC بستگی دارد.

بله؛ این امکان وجود دارد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها