England Flag
Search
Search
Close this search box.

درباره لوگوی ویزا موندیال

مهاجرت کار ساده‌ای نیست. فردی که تصمیم به مهاجرت گرفته، معمولاً شرایط زندگیش با ایده آل تفاوت دارد. برای به‌دست آوردن ایده آل یا شرایط بهتر موانع زیادی را باید گذر کرد. مؤسس شرکت ویزا موندیال، خود یک مهاجر است و تمام سختی‌ها و موانع این راه را چشیده.

در زمان تأسیس این شرکت هدف اول، کمک به کمتر کردن مشکلات یک مهاجر و از سر برداشتن موانع این راه پر پیچ و خم بوده است.

این مسائل فلسفه تشکیل شرکت و همچنین تهیه نشانه‌ای درخور شخصیت مراجعه کننده بود و نتیجه آن در طراحی کانسپت اولیه ایده که توسط مؤسس شرکت داده شد و سپس توسط طراح و گرافیست شرکت پیاده سازی شد، در نظر گرفته شده بود.

لوگوی ابتدایی شرکت ویزا موندیال قبل از تغییرات

کوه نشانه سختی‌های مسیر مهاجرت و موانع و پیچیدگی‌های این راه است. از طرفی ذهن و ایده‌های یک مهاجر، آمال و آرزوها، شوق و اشتیاق او در این مسیر شبیه حس رهایی و آرامشی است که مهاجر چشیدن شیرینی آن را به گذشتن از مشکلات پیش رو ترجیح داده و وارد این مسیر شده است.

پرنده‌هایی که در حال پرواز از روی مشکلات و سختی‌های این راه هستند فکری در سر دارند. آنها به دنبال موقعیت بهتری برای زندگی می‌گردند.

در ابتدا رنگ‌های انتخاب شده برای لوگو متشکل از دو رنگ آبی به نشانه پایداری و نظم و انسجام شرکت و رنگ نارنجی که نشان آزادی و رها شدن است بود که نمونه آن را می‌توان در اتود اولیه مشاهده نمود.

درباره ویزا موندیال

پس از گذشت چند سال از تشکیل شرکت و به روز شدن سیستم‌های اطلاع رسانی و شبکه‌های اجتماعی و ارتباط بیشتر با مشتریان برآن شدیم با بهره گیری از تجربیات کارشناسان فن در زمینه‌ی طراحی لوگو به بهبود طرح آن بپردازیم و در نهایت طی همکاری با طراح گرافیک، تهیه اتودهای مرتبط، به مرحله‌ی اجرا در آمد.

اتودهای اولیه لوگوی جدید

در نهایت، نتیجه، نشانه‌ای بود که در کوچک‌ترین سایز چاپی و حتی صفحات وب و شبکه‌های اجتماعی به راحتی قابل رویت و خوانا باشد. در ادامه بخشی از توضیحات طراح درباره ریدیزانن نشانه به اطلاع می‌رسد.

در طراحی جدید لوگو، هدف ابتدایی عدم تغییرات بنیادی طرح بود تا بیننده و مشتریانی که از گذشته با شرکت ویزا موندیال در ارتباط بوده‌اند دچار گمراهی و در نتیجه سلب اعتماد آنها به شرکت نشوند. فونت در نظر گرفته شده برای عبارت و شعار ویزا موندیال به صورت اختصاصی، طراحی و در کوچک‌ترین سایز (از جمله حتی کانال تلگرام و اینستاگرام) قابل رویت می‌باشد. در انتخاب رنگ‌های جدید، ضمن تعهد به رنگ‌های گذشته، از سه رنگ سبز ایرانی (نوشته ویزا موندیال)، آبی ایرانی (کوه) و قرمز با کد رنگی مشابه رنگ قرمز پرچم کانادا (پرندگان) استفاده شده است. لازم به ذکر است ابعاد لوگوی نهایی با استفاده از تناسبات طلایی (Golden Ratio)‌ طراحی و اجرا گردیده است.

در ادامه با بررسی تصاویر روند تکامل و طراحی مجدد لوگو قابل مشاهده خواهد بود.

مقایسه تغییرات لوگوی قدیمی و نهایی

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال