England Flag
Search
Search
Close this search box.

نرخ بیکاری کانادا در موج سوم کرونا

نرخ بیکاری کانادا

جدیدترین گزارش ها از پایین آمدن نرخ اشتغال کانادا در میانه ی موج سوم کرونا در این کشور حکایت دارند.

با ادامه ی محدودیت های کرونایی به منظور حفظ سلامت و امنیت کانادایی ها در برابر ویروس کرونا نرخ اشتغال کانادا برای دومین بار در طی یک ماه کاهش پیدا کرد. جدیدترین گزارش Statistics Canada از ۹ می تا ۱۵ می به بررسی شرایط بازار کار و تغییرات بر حسب دموگرافیک و منطقه ی جغرافیایی پرداخته است.

کانادا در ماه می ۶۸۰۰۰ شغل را از دست داده است که حدود ۷۹ درصد آنها نیمه وقت بوده اند. استان های انتاریو و نوا اسکوشا بیشترین سهم را در این بیکاری ها داشته اند چرا که تدابیر ویژه کرونایی در این دو استان باعث تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارهای غیرضروری شده است.

در اوایل ماه جاری هر دو استان آلبرتا و منیتوبا خدمات مراقبت شخصی، مراکز تفریحی و رستوران ها را تعطیل کردند. همچنین ظرفیت خرده فروشی ها را محدود و کلاس های حضوری مدارس را تعطیل کردند. نیو برانزویک و کبک هم در بین پیشگامان بر داشتن محدودیت های کرونایی بودند.

کاهش نرخ اشتغال مهاجران تازه وارد کانادا

نرخ اشتغال مهاجران تازه وارد کانادا، که عبارت اند از مهاجرانی که ظرف پنج سال اخیر به کانادا آمده اند ۲.۱ درصد کاهش داشته است. این در حالیست که نرخ اشتغال متولدین کانادا حتی در مقایسه با نرخ دوره ی قبل از کرونا ۲ درصد کاهش داشته است.

نرخ اشتغال مهاجرانی که تنها ظرف مدت پنج سال اخیر به کانادا امده اند در ماه می ۱۱.۲ درصد کمتر از فوریه ۲۰۲۰ بوده است. جمعیت این دسته از مهاجران به خاطر محدودیت های کرونایی ۱۵ درصد کاهش یافته است و در نتیجه نرخ مهاجرت به کانادا به پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۹۸ رسیده است.

از آنجا که جمعیت مهاجران اخیرالورود با شدت بیشتری نسبت به کاهش نرخ اشتغالشان افت داشته است نرخ اشتغال این دسته از مهاجران روند صعودی را ادامه داده است و نسبت به فوریه ۲۰۲۰ افزایش ۲.۸ درصدی داشته است.

بیکاری در بین اقلیت های محسوس کانادا پررنگ است

نرخ بیکاری کل کانادا با ۸.۲ درصد تغییر اندکی داشته است اما نرخ بیکاری در بین گروه های اقلیت نژادی بیشتر بوده است.

نرخ بیکاری اقلیت محسوس کانادا به ۱۱.۴ درصد افزایش یافته است در حالی که نرخ بیکاری کانادایی ها سفیدپوست ۷ درصد ماهش داشته است. نرخ بیکاری اقلیت آسیایی تبار بیشترین افزایش را داشته است. بنا بر گزارش مزبور کانادایی های چینی تبار بیشترین نرخ بیکاری را دارند. در بین کانادایی های از تبار جنوب آسیا نرخ بیکاری ۱۰.۸ درصد است و بیکاری کانادایی های فیلیپینی تبار ۱۰ درصد است.

افزایش نرخ بیکاری کانادایی های آسیایی تبار مخصوصا چینی ها در گیر و دار همه گیری کرونا و افزایش تنش های نژادی در برابر آسیایی هاست که مشاهده می شود. از زمانی که سر و کله ی کرونا پیدا شد احساسات ضدچینی و ضدآسیایی در کانادا افزایش یافته است. تنها در ونکوور نفرت پراکنی بر علیه آسیایی ها رشد ۷۱۷ درصدی داشته است.

نرخ اشتغال دانشجویان در کانادا

اشتغال دانشجویان در کانادای ۲۰۲۱ نسبت به کانادای ۲۰۲۰ بهتر بوده است اما همچنان نسبت به ۲۰۱۹ عقب است. ماه پیش نرخ بیکاری جوانان بین ۱۵ تا ۲۴ سال ۳.‍۱ درصد بود در حالی که ماه می ۲۰۲۰ این رقم ۴۰ درصد و ماه می ۲۰۱۹ این عدد ۱۳.۷درصد بوده است.

آنگونه که Statistics Canada اعلام کرده است منظور از returning students جوانان بین ۱۵ تا ۲۴ هستند که در ماه مارس به طور تمام وقت تحصیل می کرده اند و قصد ادامه تحصیل در ماه سپتامبر را دارند.     

آینده اقتصاد کانادا در تابستان ۲۰۲۱

انتظار می رود که اقتصاد کانادا در ماه ژوئن یعنی ماه جاری بهبود یابد. با به پایان رسیدن موج سوم کرونا و واکسینه شدن تعداد بیشتری از کانادایی ها محدودیت ها بر داشته می شود. انتاریو فرمان در خانه بمانید را لغو کرده است؛ بریتیش کلمبیا هم بسیاری از فعالیت های داخل فضای بسته و باز را از سر گرفته است و کبک نیز قرنطینه ی شبانه را لغو کرده است.  

کانادا در تابستان ۲۰۲۰ بهبود اقتصادی چشمگیری داشت. تفاوت بین ماه می و ژوئن سال پیش به لحاظ فرصت شغلی عدد ۱۰۰۰ بود. حالا که انتظار می رود تا پایان ژوئن ۲۰۲۱ حدود ۷۵ درصد کانادایی ها واکسینه شوند می توان تابستان نرمالی را برای اقتصاد کانادا در نظر داشت.  

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها