England Flag
Search
Search
Close this search box.

نحوه دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ایران از داخل کانادا

با توجه به تعطیل بودن سفارت ایران در کانادا، گرفتن گواهی عدم سوء پیشنه ایران برای متقاضیان ایرانی ساکن کانادا جهت انجام امور اخذ اقامت کانادا، در حال حاضر از دو روش قابل انجام است.

۱. دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از طریق ایران

در این روش ابتدا باید انگشت نگاری را در استان محل اقامت خود در کانادا انجام دهید. سپس پدر، مادر یا وکیل شما باید به وزارت امور خارجه در تهران یا پلیس آگاهی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

۲. دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از طریق دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن آمریکا

در این روش اگر قادر به مراجعه حضوری به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن آمریکا نیستید، باید رسید انگشت نگاری در استان محل سکونت خود به همراه کلیه مدارک مورد نیاز که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم را به صورت پستی ارسال کنید. در ادامه روش مراجعه غیر حضوری (از طریق پست) را برای شما به صورت کامل توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: درخواست گواهی عدم سوء پیشینه در سامانه میخک

۱. به سامانه میخک مراجعه کنید و از منوی بالا بر روی دکمه ورود به سامانه کلیک کنید.

۲. آدرس ایمیل و کد ملی را در فیلد مورد نظر وارد کرده و سپس بر روی دکمه ورود با رمز عبور ثابت کلیک نمایید.

گواهی عدم سوء پیشینه سامانه میخک

۳. در پنجره باز شده پس از وارد کردن کد امنیتی روی منوی ورود به سامانه کلیک نمایید. سپس در صفحه باز شده بر روی گزینه امور سجلات کلیک کنید.


سامانه میخک

در صفحه باز شده بر روی گزینه درخواست گواهی عدم سوء پیشینه کلیک کنید.


سپس اطلاعات مندرج در فرم زیر را پر نموده فرم را ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست، کد رهگیری دریافت خواهید کرد و باید آن را پرینت کنید.

مرحله دوم: تکمیل پرسشنامه امور کنسولی

در این مرحله باید پرسشنامه امور کنسولی (فرم 001) تکمیل و  آن را پرینت کنید.

مرحله سوم: جمع آوری مدارک مورد نیاز برای گواهی عدم سوء پیشینه

  • تصویر رنگی از صفحه اول گذرنامه معتبر ایرانی
  • تصویر رنگی از کلیه صفحات شناسنامه عکس دار
  • تصویر رنگی کارت ملی
  •  تعداد ۲ نسخه کارت انگشت نگاری (واضح، صحیح، با رعایت کامل نکات فنی) با مراجعه به مقامات ایالت محل سکونت

برای انجام انگشت نگاری در کشور کانادا می توانید از طریق مراکزی که در شهرهای مختلف این کار را انجام می دهند اقدام نمایید. کافی است تنها در گوگل عبارت fingerprint و در ادامه نام شهر مورد نظرتان را جستجو نمایید تا مراکز نزدیک به شما در کانادا نمایش داده شود.

در خصوص انگشت نگاری به این نکته توجه داشته باشید که نتایج را در پاکت در بسته با مهر موسسه ای که انگشت نگاری را انجام می‌دهید قرار دهید. برای انجام انگشت نگاری بر روی کارت مربوط به نتایج لازم است که عکس شما نیز قرار بگیرد که این کار توسط شرکتی که به آن مراجعه می نمایید انجام خواهد گرفت.

در خصوص عکس های الحاقی بر روی کارت انگشت نگاری، مرکزی که شما به آن مراجعه می نمایید، ممکن است در همان مرکز از شما عکس گرفته و بر روی کارت اثر انگشت اسکن نماید یا اینکه از شما درخواست نماید تا تعداد لازم عکس را با خود به همراه بیاورید. در صورتی که عکس ها را به صورت فیزیکی بر روی فرم ها الحاق می نمایید، توجه داشته باشید که آن مرکز حتما باید بر روی عکس ها مهر بزند. بنابراین قبل از مراجعه به مرکز مورد نظر حتما با آن ها تماس بگیرید و در خصوص عکس سوال بفرمایید تا در صورت نیاز از قبل عکس تهیه نموده و با خود به همراه ببرید.

  • دو قطعه عکس
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه طبق فرم هزینه طبق اطلاعیه ۰۰۶

مطابق با فرم بالا هزینه خدمات برای گواهی عدم سوء پیشینه ۵۳ دلار آمریکا به اضافه مبلغ ۴۰ دلار آمریکا هزینه پست برای بازگرداندن مدارک متقاضی که باید در قالب یک مانی اردر در وجه Embassy Of Pakistan از دفاتر پست یا بانک تهیه شود.

مرحله چهارم: ارسال تمام مدارک به دفتر حافظ منافع

در مرحله آخر باید تمام فرم‌ها و مدارک بالا را به آدرس دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن مندرج در وبسایت daftar.org ارسال نمایید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال