England Flag
Search
Search
Close this search box.

چرا این هفته پذیرش اکسپرس انتری برگزار نشد؟

اکسپرس انتری

به خاطر تغییراتی که دولت فدرال در امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری در سیستم جامع رتبه بندی اعمال کرده بود این هفته پذیرش اکسپرس انتری برگزار نشد. اداره فدرال مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در وبسایت خود توضیح داده که عدم برگزاری پذیرش اکسپرس انتری در نتیجه ی خبری است که اخیرا در مورد اعطای امتیاز بیشتر به متقضیان فرانسه زبان اعلام کرده و متعاقبا در وبسایت و شبکه های اجتماعی ویزا موندیال به اطلاع همراهان گرامی رسید.  

اداره مهاجرت کانادا گفته است که ” امتیاز CRS تمام پروفایل ها قبل از برگزاری پذیرش بعدی به صورت خودکار به روزرسانی می شود. این فرایند دو هفته به طول می انجامد.” در سیستم مدیریت درخواست اکسپرس انتری، اداره مهاجرت کانادا به پروفایل متقاضیان بر اساس سن، تحصیلات، مهارت های زبانی، سابقه کار و سایر معیارها امتیاز می دهد. اداره مهاجرت کانادا هر دو هفته یک بار و معمولا روزهای چهارشنبه پذیرش اکسپرس انتری را برگزار می کند و از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می کند تا تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را ارائه کنند.

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری روز چهارشنبه مورخ 14 اکتوبر برگزار شد که بزرگترین پذیرش اکسپرس انتری هم بود. متقاضیان مهاجرت بی صبرانه منتظر برگزاری پذیرش این هفته بودند که قرار بود چهارشنبه ی گذشته مورخ 28 اکتوبر برگزار شود اما عدم برگزاری آن این شائبه را در اذهان ایجاد کرده که شاید عدم برگزاری پذیرش به همه گیری کرونا مرتبط باشد. با این وجود اداره مهاجرت اعلام کرده که عدم برگزاری این پذیرش ربطی به کرونا ندارد.

در عوض، همانگونه که قبلا اعلام شد، متقاضیان فرانسه زبان اکسپرس انتری تا 30 امتیاز بیشتر در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بنابراین اداره مهاجرت کانادا باید امتیاز متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی را به روزرسانی کند. وقتی این به روزرسانی انجام شد متقاضیان مهاجرت می توانند امید داشته باشند که پذیرش اکسپرس انتری طبق روال سابق خود هر دو هفته یک بار برگزار شود.   

هدف از این تغییر این است که تعداد بیشتری از اسکیلدورکرهای فرانسه زبان در سراسر کانادا جذب شوند. همانگونه که حتما می دانید کانادا دو زبان رسمی دارد: انگلیسی و فرانسه. به همین جهت در پی آن است تا شخصیت و هویت فرانسوی خود را نیز عمدتا از طریق جذب مهاجران فرانسه زبان حفظ کند. دقیقا به همین خاطر است که استان کبک کانادا سیستم مهاجرتی خاص خود را دارد. در سال 2019 نسبت مهاجران فرانسه زبانی که دعوت به تقاضا برای اقامت دائم شده اند از 4.5 درصد در سال 2018 به 5.6 درصد رسیده است.

درباره سیستم اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستمی سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های جدید را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می کند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها