England Flag
Search
Search
Close this search box.

فصل سوم ۲۰۲۰؛ بهترین فصل تاریخ اکسپرس انتری

تابستان امسال کانادا بار دیگر در دعوت از متقاضیان اکسپرس انتری رکوردشکنی کرد. ظاهرا همه گیری کرونا مانع صدور دعوتنامه برای متقاضیان جهت ارائه تقاضا برای اقامت دائم نشده است. مجموعا  28,450 متقاضی اکسپرس انتری در فصل سوم سال 2020 یعنی تابستانی که پشت سر گذاشتیم صادر شده است. این تعداد دعوتنامه، از ابتدای آغاز فعالیت اکسپرس انتری در ژانویه 2015 ، بیشترین تعداد دعوتنامه ای بوده که در یک فصل صادر شده است. بدین ترتیب مجموع دعوتنامه های صادره تا به اینجای سال جاری میلادی به 78,350 رسید. حتی در فصل دوم 2020 طی موج اول کرونا، کانادا 27,300 دعوتنامه صادر کرد که از فصل چهارم 2018 بی سابقه بوده است.

متقاضیان برنامه اسکیلد ورکر فدرال که در فصل دوم سال کاملا حذف شده بودند بالاخره در اکسپرس انتری هشتم جولای انتخاب شدند. از دوم سپتامبر اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا مرتبا پذیرش های مختص تمام برنامه ها را برگزار کرده؛ این پذیرش ها از متقاضیان تمام برنامه های مهاجرتی که واجد شرایط هستند دعوت می کنند. اما ماه آگوست نیز چهار پذیرش اکسپرس اتنری برگزار شد. کانادا پس از پذیرش مختص تمام برنامه ها که در پنجم آگوست برگزار کرد از متقاضیان مهاجرت با سابقه کار در مشاغل فنی دعوت کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. سپس در نوزدهم و بیستم آگوست کانادا بار دیگر به رویه فصل دوم بازگشت و پذیرش های اکسپرس انتری را با تمرکز بر برنامه مهاجرت استانی و تجربه کانادایی برگزار کرد.

با اینکه بزرگترین پذیرش اکسپرس انتری که تا کنون برگزار شده پذیرش نوزدهم فوریه است که در آن  4,500 متقاضی دعوت شدند  اما سه پذیرش اخیر که در ماه سپتامبر برگزار شد مرتبا 4,200 متقاضی اصلی را هدف گرفته است. رسیدگی به درخواست هایی که از طریق سیستم اکسپرس اتنری ارائه می شوند بین شش تا هشت ماه زمان می برد و از این رو تعداد افرادی که  از طریق ایم پذیرش ها نهایتا اقامت دائم کانادا می گیرند تا 2021 مشخص نخواهد شد.  تعداد مقیمان دائمی که در جولای وارد کانادا شدند به خاطر محدودیت های کرونایی و اختلالات ایجاد شده نسبت به جولای سال گذشته 63 درصد کاهش داشته است. داده های مهاجرت در مورد تعداد مقیمان دائمی که در ماه آگوست و سپتامبر وارد کانادا شدند هنوز منتشر نشده است.

برنامه مهاجرت استانی

برنامه های مهاجرت استانی از دیگر مسیرهای اخذ اقامت دائم کانادا هستند. آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری که در سیستم جامع رتبه بندی فاقد امتیاز کافی هستند در صورت انتخاب شدن از طرف یکی از استان ها و مناطق کانادا می توانند تا سقف 600 امتیاز کسب نمایند. یا علاقه مندان به مهاجرت به کانادا که در صف انتظار اکسپرس انتری نیستند در صورت داشتن ارتباطات در یکی از استان ها و مناطق کانادا می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی آن استن یا منطقه به کانادا مهاجرت کنند.

گفتنی است در فصل سوم سال جاری میلادی، استان های بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، منیتوبا، انتاریو، نوا اسکوشا و جزیره پرنس ادوارد پذیرش های مرتبط با برنامه مهاجرت استانی خود را برگزار کردند. برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا هر دو هفته یک بار پذیرش برگزار می کند و از کارگران بخش تکنولوژی از طریق Tech Pilot دعوت می کند. همچنین از سایر متقاضیان که در استان بریتیش کلمبیا پیشنهاد شغل دارند نیزبسته به نیاز بازار کار دعوت می کند.

اما برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان نیز از ماه جولای از طریق مسیرهای مهاجرتی اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز یا Occupation In-Demand  چهار پذیرش برگزار کرده است. برنامه مهاجرت استانی منیتوبا نیز در تابستانی که گذشت شش پذیرش برگزار کرده است و متقاضیان را از Skilled Worker in Manitoba Category Skilled Worker Overseas Category و International Education Stream انتخاب کرده است.

اما محبوب ترین استان کانادا برای مهاجران یعنی انتاریو نیز در فصل سوم سال 2020 مجموعا سه پذیرش برگزار کرد و مجموعا از 2000 متقاضی دعوت کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. این متقتضیان از طریق  Ontario Entrepreneur وابسته به برنامه مهاجرت استانی انتاریو و مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی انتاریو که هماهنگ با اکسپرس انتری است دعوت شدند. برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشا در 24 سپتامبر پذیرش اولویت های بازار کار را برگزار کرد. مجموعا 47 دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری که شغل اصلی شان تعمیر بدنه ی خودرو بوده دعوت کرده است.  ونهایتا، برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد نیز در فصلی که پشت سر گذاشتیم از طریق زیرمجموعه های  Business Impact, Labour Impact و اکسپرس انتری شش پذیرش برگزار کرد.

کبک

استان کبک اما در 24 سپتامبر بزرگترین پذیرش خود از آگوست 2019 را برگزار کرد و برای 365 متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر کرد. متقاضیان منتخب که تمایل خود را از طریق پورتال Arrima اعلام کرده بودند دعوتنامه دریافت کردند. گفتنی است پورتال Arrima درخواست های مهاجرت برای برنامه مهاجرت اسکیلد ورکر را مدیریت می کند. با اینکه متقاضیان Arrima واجد شرایط نبودند اما کبک از آنها دعوت کرد چون آنها را برای شکوفایی استان مفید می داند. این متقاضیان لزوما ملزم به داشتن پیشنهاد کار در کبک نبودند. دسته ای دیگر از متقاضیان می بایست برای دریافت دعوتنامه پیشنهاد کار می داشتند. و نهایتا آخرین دسته شامل افرادی می شد که در کبک به عنوان دیپلمات، ماموران کنسولگری و نمایندگان سازمان ملل یا هر سازمان بین دولتی دیگر که در کبک فعالیت دارد اقامت داشتند. در این پذیرش احتمالا این افراد هم دعوت شده اند.   

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها