England Flag
Search
Search
Close this search box.

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از ۴۲۰۰ متقاضی برگزار شد

اکسپرس انتری

کانادا امروز 30 سپتامبر جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را برگزار کرد. در این پذیرش که سومین پذیرش متوالی بود، متقاضیان Federal Skilled Worker Program هدف گرفته شدند. حداقل امتیاز این متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی 471 بود که نسبت به پذیرش 16 سپتامبر حاکی از کاهش یک امتیازی است. صدور این تعداد دعوتنامه نشانگر این است که کانادا خود را متعهد به استقبال از تعداد بیشتری مهاجر در سال 2021 و بعد از آن می داند.

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های جدید را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می کند. 

در سیستم اکسپرس انتری متقاضیان واجد شرایط برنامه های مهاجرتی  FSWC, FSTC, CEC و برخی از متقاضیان برنامه مهاجرت استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یا CRS امتیازدهی می شوند. در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. کانادا تا به اینجای سال 2020 مجموعا 78,350 دعوتنامه صادر کرده است که نسبت به  69,420 در 9 ماه نخست سال 2017 که یکی دیگر از سال های رکوردشکن در اکسپرس انتری بود بسیار بیشتر است.

در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده شده است: 2 مارس 2020 راس ساعت 12:37:25 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه بندی 471 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار کرده اند در این دور از صدور دعوتنامه ها موفق به دریافت دعوتنامه شده اند. لازم به ذکر است که پذیرش 30 سپتامبر 2020 صد و شصت و چهارمین پذیرشی بود که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی برگزار کرده است. این پذیرش همچنین سی و یکمین پذیرش سال جاری میلادی و پنجمین پذیرش مختص تمام برنامه های مهاجرتی از زمانی که کانادا در 18 مارس محدودیت های کرونایی را اعمال کرد بود.

با اینکه اکثریت قریب به اتفاق پذیرش های اکسپرس انتری معمولا متقاضیان سه دسته مهاجرتی را هدف می گیرند اداره مهاجرت کانادا از آغاز همه گیری کرونا و محدودیت های سفر استثناهایی قایل شده است. اداره مهاجرت کانادا پذیرش ها را یکی در میان به متقاضیان برنامه مهاجرت استانی و متقاضیان دسته تجربه کانادا اختصاص داده است اما تعداد دعوتنامه های هر دو پذیرش روی هم رفته مجموعا معادل 3,900 می شد.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه های فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

کاملیا 26 ساله و مجرد است. او لیسانس خود را در مهندسی هیدرولوژی گرفته است و در زادگاه خود یک سال سابقه کار دارد. او با شرکت در آزمون آیلتس در مهارت های خواندن و نوشتن نمره 6.5، مهارت مکالمه نمره 7 و مهارت شنیداری نمره 8 گرفته است. او همچنین زبان فرانسه را در سطح متوسط می داند. او اخیرا سابقه کار یک ساله ای را به عنوان تکنیسین مهندسی در یک شرکت کانادایی کسب کرده است. کاملیا با داشتن 472 امتیاز توانسته در پذیرش 30 سپتامبر دعوتنامه دریافت کند.

گلناز 20 ساله و مجرد است. زبان انگلیسی را در سطح متوسط رو به پایین می داند (معادل نمره CLB 5 در تمام مهارت های زبانی). او در زادگاه خود گواهی دوره یک ساله مهارت های امور دفتری را کسب کرده است. گلناز در کلگری یک سال در شغلی نیازمند مهارت کار کرده است و به عنوان دستیار امور دفتری/اداری در یک شرکت طراحی و دیزاین پیشنهاد کار دریافت کرده است. او در دسته تجربه کانادایی در سیستم اکسپرس انتری واجد شرایط شناخته شد و از طرف مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا انتخاب شد. امتیازCRS گلناز ابتدا 314 بود اما با انتخاب شدن از طرف آلبرتا 600 امتیاز دیگر گرفت و امتیازش مجموعا به 914 رسید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها