England Flag
Search
Search
Close this search box.

چگونه همسرمان را به کانادا بیاوریم؟

اسپانسرشیپ همسر

همانطور که در خبر قبلی به اطلاع همراهان گرامی ویزا موندیال رسید کانادا قصد دارد تا پایان سال 2020 به 18000درخواست اسپانسرشیپ همسران رسیدگی کند. گفتنی است رسیدگی به درخواست اسپانسرشیپ همسران به خاطر همه گیری کرونا با تاخیر و کندی مواجه شده است اما اداره مهاجرت اعلام کرده است که اقداماتی را برای تسریع رسیدگی به درخواست ها اتخاذ کرده است. شهروندان کانادا و مقیمان دائم کانادا می توانند اسپانسر همسر خود که تبعه خارجی است شوند و از این طریق اقامت دائم کانادا را برای همسر خود اخذ کنند.  اگر مقیم کانادا هستید و یا به شهروندی کانادا در آمده اید و همسرتان خارج از کانادا و فاقد وضعیت مهاجرتیست، حتما این پرسش برایتان پیش آمده که چگونه می توانم اسپانسر همسر غیرکانادایی ام شوم؟ مواردی از این دست در برنامه ای که اداره مهاجرت کانادا برای پیوستن اعضای خانواده ها به هم تدارک دیده قرار می گیرد. یکی دیگر از اهداف این برنامه این است که مانع جدا شدن زوجی که ساکن کانادا هستند شود.

با اینکه کانادا افرادی که فاقد وضعیت مهاجرتی هستند را مجبور به ترک خاک خود می کدد، اما به همسران این افراد امکان اسپانسر شدن می دهد. پس حتی اگر همسرتان وضعیت مهاجرتی مشخصی ندارد هم می توانید اسپانسر او شوید. در عین حال، یک زوج برای تایید درخواست اقامت دائشان باید واجد تمام شرایط باشند. همسران باید به دولت کانادا تعهد دهند که نیازهای اولیه همسر و فرزندان وابسته خود را تامین می کنند. مبلغ مورد نیاز برای تامین این نیازها در استان کبک متفاوت از سایر استان ها و مناطق کاناداست.

شرایط آوردن همسر به کانادا

شما در صورت داشتن شرایط زیر می توانید اسپانسر همسر خود شوید:

  • حداقل 18 سال دارید؛
  • شهروند کانادا هستید، اقامت دائم کانادا دارید و یا به موجب قانون موسوم به Indian Act هویت شما به عنوان یک Indian در کانادا ثبت شده است؛
  • اگر شهروند کانادا هستید و خارج از کانادا زندگی می کنید باید ثابت کنید که واقعا قصد دارید وقتی همسرتان اقامت دائم گرفت در کانادا زندگی کنید؛
  • دارنده اقامت دائم کانادا در صورتی که در کانادا سکونت دارد می تواند اسپانسر همسر خود شود؛
  • می توانید ثابت کنید که به هیچ دلیلی غیر از معلولیت کمک معیشتی دریافت نمی کنید؛
  • از لحاظ مالی می توانید نیازهای اساسی همسر اسپانسرشده ی خود را تامین کنید.
  • همسرتان باید به صورت قانونی با شما ازدواج کرده باشد و بالای 18 سال سن داشته باشد.

نحوه درخواست

برای اینکه اسپانسر همسرتان شوید اداره مهاجرت کانادا از شما می خواهد که دو فرم درخواست را همزمان به اداره تقدیم کنید. این دو درخواست عبارت اند از: درخواست اسپانسرشیپ و درخواست اقامت دائم.

در مرحله نخست باید بسته درخواست ر از اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا دریافت کنید. در مرحله ی دوم هم هزینه های درخواست را پرداخت می کنید. اغلب مواقع  این هزینه ها شامل هزینه های رسیدگی، هزینه حق اقامت دائم، هزینه بیومتریک. همه ی این هزینه ها را باید از طریق وبسایت اداره مهاجرت کانادا و به صورت آنلاین پرداخت کنید. در مرحله ی آخر هم درخواست خود را از طریق پست به اداره مهاجرت کانادا ارسال می کنید.

وقتی درخواست شما با موفقیت ارسال و با آن موافقت شد هم شما و هم همسرتان باید وظایفی را انجام دهید:

  • اسپانسر مسئولیت مالی همسر اسپانسرشده خود را تا سقف سه سال بر عهده بگیرد؛
  • اشخاص اسپانسرشده نمی توانند تا سقف 5 سال اسپانسر افراد دیگری شوند.   

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها