England Flag
Search
Search
Close this search box.

چه می کند این اکسپرس انتری!

اکسپرس انتری

جدیدترین خبرها حاکی از این هستند که امروز شانزدهم سپتامبر 2020 دولت کانادا با برگزاری صد و شصت و سومین پذیرش اکسپرس انتری برای 4200 متقاضی دعوتنامه صادر کرده است. حداقل امتیاز متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی 472 و نسبت به تمام پذیرش های جامع ماه جولای حاکی از کاهش سه امتیازی بوده است. صدور این تعداد دعوتنامه ( برای 4200 نفر) از پذیرش 19 فوریه 2020 تا کنون یعنی طی دوران همه گیری کرونا تنها دو بار اتفاق افتاده است. دعوت از این تعداد متقاضی به شدت حاکی از این است که کانادا کماکان متعهد به دعوت از تعداد بیشتری متقاضی در سال 2021 و بعد از آن است. بدین ترتیب تعداد دعوتنامه های صادره تا به اینجای سال 2020 به 74,150 رسید.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تقریبا در تمام طول سال 2020 تا به اینجای سال از طریق اکسپرس انتری هر دو هفته یک بار 3900 دعوتنامه یا ITA صادر کرده است. با اینکه اداره مهاجرت کانادا دو بار در تاریخ 18 مارس و 8 جولای تنها متقاضیان دو برنامه مهاجرتی خاص یعنی دسته تجربه کانادایی و برنامه مهاجرت استانی را هدف گرفته بود این روند را از ماه پیش تغییر داد. اداره مهاجرت در 8 جولای پذیرش جامع و مختص تمام برنامه های مهاجرتی را برگزار کرد و بعد در 22 و 23 جولای پذیرش مختص برنامه های مهاجرتی خاص را برگزار نمود و این حکایت از این داشت تا عادی شدن اوضاع همین روند را ادامه خواهد داد و هر چند وقت یک بار پذیرش هایی مختص تمام برنامه ها و هر از گاهی هم پذیرش هایی مختص برخی برنامه های مهاجرتی خاص را برگزار خواهد نمود.

گفتنی است تغییرات موقت در سیاست ها تاثیری بر تعداد دعوتنامه های صادره در سال 2020 نداشته است. سال جاری میلادی در حالی آغاز شد که در ژانویه دو پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد و طی هر دو پذیرش 3400 دعوتنامه صادر شد. سپس در ماه فوریه طی یک پذیرش 3500 و طی پذیرشی دیگر 4500 دعوتنامه صادر شد. از ماه مارس نیز اداره مهاجرت 21 پذیرش برگزار کرده و طی آنها مجموعا حدود 40 هزار دعوتنامه صادر کرده است.

در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده شده است: 9 مارس 2020 راس ساعت 13:03:40 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه بندی 472 و بالاتر بوده است و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل اکسپرس انتری خود را وارد صف انتظار کرده اند در این دور از صدور دعوتنامه ها موفق به دریافت دعوتنامه شده اند. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. با اینکه جاب آفر یا پیشنهاد کار از جمله شرایط ورود به صف انتظار اکسپرس انتری نیست امتیاز متقاضیانی که جاب آفر دارند در سیستم جامع رتبه بندی افزایش می یابد. دولت کانادا ظرف مدت شش ماه به درخواست های اقامت دائم که از طریق سیستم اکسپرس انتری فایل شده اند رسیدگی می کند.  

با اینکه داشتن پیشنهاد کار یا جاب آفر در سیستم اکسپرس انتری فدرال الزامی نیست اما در صورت داشتن پیشنهاد کار در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز اضافی نصیب متقاضی می شود. معمولا هر دو هفته یک بار مجموعه ای از متقاضیانی که بالاترین از امتیاز را دارند طی پذیرش اکسپرس انتری انتخاب می شوند. دولت کانادا به درخواست های اقامت دائم که از طریق سیستم اکسپرس انتری ارائه شده باشند طی شش ماه رسیدگی خواهد کرد. به نمونه ی فرضی زیر از یکی از منتخبین در پذیرش امروز توجه نمایید:

غزال و جمال زوج متاهل و به ترتیب 31 و 34 ساله هستند. سطح زبان انگلیسی هر دو بالاست. جمال لیسانس و غزال فوق لیسانس دارد. هر دو چهار سال به عنوان حسابدار مشغول به کار بوده اند. عزال به عنوان متقاضی اصلی باعث شد هر دو وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوند. آنها با داشتن 472 در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS در پذیرش امروز 16 سپتامبر واجد دریافت دعوتنامه یا ITA بوده اند.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها