England Flag
Search
Search
Close this search box.

آخرین اخبار برای دانشجویان کانادا در ایام کرونا

ویزای تحصیلی کانادا کرونا

شرایط جدید برای سفر به کانادا در ایام کرونا برای دانشجویان

تمام محدودیت‌های سفر به کانادا برداشته شد

کانادا اعلام کرد که تمام محدودیت‌های ورود به کانادا در دوران پاندمی کرونا از تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۲ برداشته می‌شود. بدین ترتیب دانشجویان:

  • الزامی به ارائه کارت واکسن ندارند؛ یعنی دانشجویان واکسینه نشده نیز می‌توانند به کانادا سفر کنند.
  • الزامی به ثبت مدارک در اپلیکیشن ArriveCan ندارند.
  • الزامی به انجام تست کرونا قبل از سفر و هنگام ورود به کانادا ندارند.
  • الزامی به قرنطینه ندارند.
  • الزامی به زدن ماسک در هواپیما ندارند.
 
  • پاسپورت و ویزای دانشجویی
  • نامه POE (این نامه پس از تایید استادی پرمیت روی اکانت شما قرار می‌گیرد)
  • نامه پذیرش معتبر دانشگاه
  • رسید ثبت نام دانشگاه و انتخاب واحد
  • مدرکی که ثابت کند دانشگاه شما در لیست DLI Readiness Plan قرار دارد.
  • بلیت (سعی کنید بلیط را دو تا چهار هفته قبل از شروع کلاس بگیرید)
  • پاسپورت و ویزای کار همراه
  • نامه POE (این نامه پس از تایید ورک پرمیت روی اکانت شما قرار می‌گیرد)
  • بلیت
  • سند ازدواج (جهت دریافت اوکی تو بورد)

آرشیو اخبار کرونا

کرونا و محدودیت‌هایش چه تاثیری بر PGWP دارد؟

چنانچه واجد شرایط عمومی برنامه ویزای کار پس از فارغ التحصیلی PGWP باشید، در صورت داشتن شرایط زیر در دوران کرونا همچنان می‌توانید ویزای PGWP دریافت کنید:

  • کلاس‌های حضوریتان در کانادا به شکل کاملا آنلاین برگزار می‌شود و به خاطر کرونا کلاس‌هایتان را آنلاین شروع کرده‌اید یا باید به این صورت ادامه دهید (تحصیل آنلاین بین سپتامبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۳) ؛
  • به دلیل کرونا مجبور شده‌ باشید تحصیلاتتان را متوقف و یا در ترم‌های زمستان، بهار یا تابستان ۲۰۲۰ به صورت پاره وقت تحصیل کرده باشید.

استقبال حضوری دانشگاه ها و مدارس کانادا از دانشجویان خارجی در ایام کرونا

جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که از تاریخ بیستم اکتوبر آندسته از مدارس و دانشگاه های کانادا که دارای برنامه برای قرنطینه دانشجویان/دانش آموزان و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا هستند شروع به پذیرش درخواست تحصیل دارندگان ویزای تحصیلی کرده اند. این دانشگاه ها که به Designated Learning Institutions (DLIs) موسوم هستند هم اکنون آماده پذیرش دانشجویان خارجی فارغ از اینکه ویزای تحصیلی خود را چه تاریخی گرفته اند هستند.

گفتنی است منظور از DLI آندسته از کالج ها، دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشیست که دولت کانادا به آنها اجازه پذیرش دانشجویان خارجی را داده است. پیش از این، تنها دانشجویان خارجی که ویزای تحصیلی خود را تا 18 مارس 2020 ، یعنی روز آغاز محدودیت های سفر به کانادا، گرفته بودند می توانستند وارد کانادا شوند.

اگر دانشجو هستید و قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید واجد شرایط زیر باشید تا بتوانید در دوره کرونا به کانادا رفته و تحصیل خود را حضوری ادامه دهید:

  • باید ویزای تحصیلی معتبر یا معرفی نامه ای داشته باشید که نشان می دهد ویزای تحصیلی شما تایید شده است؛
  • باید در یکی از موسسات آموزشی موسوم به DLI که دارای برنامه آمادگی برای مبارزه با کروناست تحصیل کنید؛ برنامه این دانشگاه یا موسسه آموزشی باید توسط استان یا منطقه مربوطه تایید شده باشد.

سفر شما به کانادا در صورتی که تمام مدارک لازم را داشته باشید و دانشگاه یا موسسه DLI در لیست تاییدشده قرار داشته باشد ضروری تلقی می شود. اما اگر دارای شرایط زیر باشید سفرتان به کانادا به عنوان دانشجو غیرضروری تلقی می شود و طبیعتا حق ورود به کانادا را نخواهید داشت :

  • برنامه تحصیلی تان لغو شده یا به حالت تعلیق درآمده است؛
  • به هر دلیلی غیر از تحصیل قصد ورود به کانادا را دارید.

دانشجویان همچنان باید در بدو ورود به کانادا خود را تا 14 روز قرنطینه کنند. موسسات DLI برای استقبال از دانشجویان خارجی جدید می بایست برنامه ای برای مبارزه با کرونا داشته باشند. در این برنامه که باید به تایید مقامات استانی یا منطقه ای هم رسیده باشد، نحوه مدیریت دوره قرنطینه اجباری دانشجویان منجمله انتقال آنها به مکان قرنطینه بیان شده باشد.

در این برنامه همچنین باید اطلاعاتی در مورد نحوه دسترسی دانشجویان خارجی در حین قرنطینه به خوراک، دارو و بیمه درمانی مشخص شده باشد. دانشجویان خارجی می توانند سوالات خود را در مورد برنامه دانشگاه برای قرنطینه مستقیما با خود دانشگاه مطرح کنند. تنها دانشجویانی که به دانشگاه ها و موسسات موسوم به DLI می روند اجازه سفر به کانادا را خواهند داشت. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا گفته است تعداد بیشتری از دانشگاه ها به فهرست DLI افزوده شده اند. در وبسایت اداره مهاجرت کانادا فهرست کاملی از DLI های تایید شده آمده است و در صورت اضافه شدن تعداد بیشتری از دانشگاه ها این فهرست به روزرسانی خواهد شد.

همچنین آندسته از DLI هایی که از مقررات استانی ای منطقه ای در رابطه با سلامتی تبعیت نمی کنند از این فهرست حذف خواهند شد. به علاوه اعضای خانواده های دانشجویان نیز نمی توانند قبل از آنها با کانادا بیایند.

تمامی موسسات آموزش عالی DLI در استان کبک کانادا اجازه استقبال از دانشجویان خارجی را دارند؛ اما دولت کبک همچنان توصیه می کند که این فهرست مطالعه شود.    

مدارس ابتدایی و دبیرستان ها بر حسب استان

اما مدارس ابتدایی و دبیرستان های کانادا برای بازگشایی از مقررات استانی یا منطقه ای تبعیت می کنند. هم اکنون تمامی مدارس ابتدایی یا دبیرستان های استان‌های کانادا به روی دانش آموزان خارجی باز هستند به جز مناطق: یوکان، نوناوات، قلمروهای شمال غرب و استان نیوفاندلند و لابرادور.

رهنمودهای کانادا برای دانشجویان خارجی در ایام کرونا

دولت فدرال کانادا برای دانشجویان خارجی که با عبور از محدودیت های سفر به کانادا می آیند رهنمودهایی را منتشر کرده است. این رهنمود و دستورالعمل “کووید 19: رهنمودی برای دانشجویان بین المللی که از خارج به کانادا می آیند” نام دارد. در این دستور العمل نقش ها و مسئولیت های موسسات آموزشی و دانشگاه هایی که به DLI موسوم هستند و نیز وظایف استان ها و مناطق و دولت کانادا در حمایت از دانشجویان بین المللی یا خارجی درج شده است.

در زیر به برخی از مهم ترین نکات این رهنمود اشاره می کنیم. در صفحه دولت کانادا می توان نسخه کامل این دستور العمل را مطالعه کرد. ضمن اینکه ما در ویزاموندیال نیز قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا را به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

قبل از ورود به کانادا

هر دانشجوی خارجی یا همراهانش که که علائم کووید 19 دارند اجازه سوار شدن به هواپیما به مقصد کانادا را ندارند. اگر علائم در بدو ورود به کانادا ظاهر شد، مامور بخش سلامت او را معاینه خواهد کرد و اجاره ورود به کانادا به او نخواهد داد و یا او را به بیمارستان یا مرکز درمانی ارجاع خواهد داد.

دانشجویان بین المللی تنها زمانی می توانند به کانادا بیایند که واکسینه کامل شده باشند و قصد تحصیل در یکی از موسسات آموزشی یا دانشگاه هایی را داشته باشند که برنامه مشخصی برای قرنطینه و مهار ویروس کرونا دارد.

دانشجویان بین المللی می بایست ویزای کار یا Study permit داشته باشند و یا study permit آنها تایید شده باشد اما این فی نفسه اجازه سفر به آنها نخواهد داد. اداره مهاجرت کانادا به محض اینکه اجازه سفر به دانشجو داده شد با او تماس خواهد گرفت. البته اگر هرگونه تغییری در شرایط دانشگاه یا استان و منطقه محل تحصیل دانشجو رخ دهد این اجازه لغو خواهد شد.

دانشجویان خارجی برای اینکه بتوانند اجازه ورود به کانادا را پیدا کنند باید در مرز کانادا با ماموران بگویند که سفرشان ضروری است و در یکی از DLIها قصد تحصیل دارند و واجد شرایط دیگر هم هستند. دانشجویان بین المللی در صورتی که فاقد این شرایط باشند اجازه ورود به کانادا نخواهند داشت.

این اعضای درجه یک خانواده می توانند دانشجوی بین المللی را همراهی کنند: همسر، فرزندان وابسته یا پدر/مادر یا قیم قانونی. اعضای خانواده باید به ماموران مرز ثابت کنند که سفرشان ضروری و غیر اختیاری است و می خواهند به دانشجو کمک کنند در کانادا پا بگیرد.

سوالات متداول تحصیل در کانادا در ایام کرونا

اداره مهاجرت کانادا همجنان به رسیدگی به درخواست های ویزای تحصیلی ادامه خواهد داد اما تاخیرهایی هم وجود خواهد داشت.

دانشجویان خارجی کانادا می توانند برای تمدید ویزای خود اقدام کنند تا وضعیت اقامتی implied داشته باشند. بدین ترتیب می توانند تا زمان رسیدگی به درخواستشان در کانادا کار و تحصیل کنند. علاوه بر این، متقاضیانی که به مدارک مورد نیاز دسترسی ندارند یا نمی توانند اطلاعات بیومتریک خود را داشته باشند باید نامه ای ارائه کنند و در آن علت نقص مدارک را توضیح دهند.

اگر در زمان موکول شدن به ماه سپتامبر در کانادا حضور داشته اید باید تحصیل خود را ظرف 150 روز پس از سپتامبر یا ترم بعد ، هر کدام که اولویت داشت، شروع کنید. اگر این امکان وجود ندارد باید وضعیت خود را (برای مثال به وضعیت توریستی) تغییر دهید یا کانادا را ترک کنید.

می توانید کلاس های خود را خارج از کانادا شروع کنید و تا 50 درصد دوره تحصیلی را بیرون از کانادا باشید. در این مورد واجد شرایط ویزای PGWP خواهید بود و تا 31 دسامبر ۲۰۲۱ هیچ زمانی از ویزایPGWP  آتی شما کسر نخواهد شد.

بله. می توانید بدون داشتن ویزای تحصیلی یا study permit خارج از کانادا در کلاس های آنلاین شرکت کنید. اما برای اخذ ویزای PGWP حتما باید ویزای تحصیلی داشته باشید.

بله. شما باید دانشجوی تمام وقت باشید مگر اینکه دانشگاه، کالج یا موسسه آموزشی شما کهDesignated Learning Institution (DLI) هم محسوب می شود امکان ارائه دوره تمام وقت نداشته باشد.

اگر ویزای تحصیلی تان دیگر معتبر نیست بایه معرفی نامه یا Letter of Introduction داشته باشید تا از محدودیت های سفر معاف باشید. Letter of Introduction نامه ای است که از اداره مهاجرت کانادا دریافت می کنید و در آن ذکر شده که شما برای PGWP تایید شده اید.

اگر در کانادا بوده اید و دوره تحصیلی تان به خاطر کرونا  آنلاین شده است همچنان واجد شرایط PGWP خواهید بود حتی اگر بیش از 50 درصد کل دوره تحصیلی تان آنلاین انجام شود.

خیر. زمانی که شما بدون ویزای تحصیلی معتبر خارج از کانادا صرف تحصیل آنلاین کرده اید در شرایط ویزای PGWP محسابه نمی شود.  

خیر. دسترسی به  Canada Emergency Response Benefit (CERB) تاثیری در شرایط شما برای اقامت دائم یا PGWP ندارد.

بله. خوشبختانه بستگان درجه یک ساکنان کانادا که شهروند کانادا نیستند یا اقامت دائم کانادا را ندارند از محدودیت های سفر به کانادا طی همه گیری کرونا معاف هستند. اما قبل از آمدن به کانادا باید ابتدا تاییدیه ای از اداره مهاجرت کانادا برای سوار شدن در هواپیما دریافت کنید. بدین منظور باید به نشانی IRCC.COVID-TravelExemptions-Exemptionsdevoyage-COVID.IRCC@cic.gc.ca ایمیل بزنید. علاوه بر این اگر ویزای موقت یا eTA ندارید ابتدا باید برای دریافتشان اقدام کنید.

ترم معلق شده تعطیلی زمانبندی شده (مثل تعطیلات تابستان یا کریسمس) تلقی نمی شود. بنابراین باید تنها بتوانید برای همان مدت زمانی که در ویزای تحصیلی تان قصد شده کار کنید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
16 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها