England Flag
Search
Search
Close this search box.

برنامه تجربه کبکی؛ تغییرات جدید

مهاجرت به کبک

دولت کبک اعلام کرده است که از تاریخ 22 جولای 2020 جدیدترین تغییرات حاصله در برنامه تجربه کبکی لازم الاجرا هستند. گفتنی است برنامه تجربه کبکی که در سال 2010 راه اندازی شده است یکی از مسیرهای مهاجرتی محبوب است که فرایند اقامت دائم را برای کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین المللی که در کبک اسکان یافته اند تسریع می کند. پیش از این در 9 جولای وزیر مهاجرت کبک اعلام کرده بود که متقاضیان این برنامه مهاجرتی که در آینده تقاضای خود را ارائه می کنند باید سابقه کار بیشتری داشته باشند. در حال حاضر کارگران خارجی موقت می بایست طی 36 ماه قبل از ارائه درخواستشان 24 ماه سابقه کار تمام وقت داشته باشند.

مقررات جدید برنامه مهاجرت کبکی همچنین دانشجویان بین المللی را هم ملزم به داشتن سابقه کار می کند. دانشجویانی که از موسسات آموزش عالی و دانشگاه های کبک مدرک دریافت می کنند می بایست در مشاغلی که کد مهارتی شان در دسته بندی ملی مشاغل (NOC) 0، A و B است 12 ماه سابقه کار داشته باشند. دانشجویانی که در کبک مدرک تحصیلات حرفه ای (DEP) دریافت می کنند می بایست در مشاغلی که کد مهارتی شان 0، A، B و C است 18 ماه سابقه کار داشته باشند. دانشجویانی که در مشاغل سطح C کار می کنند تنها در صورتی می توانند پس از تغییرات جدید در برنامه تجربه کبکی همچنان واجد شرایط باشند که سابقه کارشان مرتبط با رشته تحصیلی شان در کبک باشد. سابقه کاری که در دوره کارآموزی اجباری به عنوان بخشی از درس انجام شده نیز تا سقف 3 ماه حساب است.

درخواست های کارگران خارجی موقت برای برنامه تجربه کبکی مطابق با مقررات قبلی رسیدگی خواهد شد مشروط بر اینکه متقاضیان ویزای کاری معتبر داشته باشند یا مجاز به کار باشند حداقل از 21 جولای 2020 در کبک حضور داشته باشند.

علاوه بر این، درخواست دانشجویان خارجی که قبل از اول ژانویه 2021 فارغ التحصیل می شوند  نیز مطابق با مقررات قبلی (پیش از انجام تغییرات جدید) رسیدگی خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که این اقدام مقطعی چه تاثیری بر دانشجویانی خواهد گذاشت که تحصیل خود را در ترم پاییز تمام می کنند و طبیعتا مدرک خود را پس از اول ژانویه 2021 اخذ خواهند کرد.

شرط زبان فرانسه

علاوه بر تغییرات ذکر شده در بالا، شرط زبان هم اعلام شده است. سطح دانش زبان فرانسه همسر متقاضی اصلی باید در سطح مبتدی پیشرفته باشد. این سطح از زبان فرانسه را می توان اینطور نشان داد: اثبات گذراندن موفقیت آمیز یک دوره ی سه ساله تحصیلات دبیرستانی یا دانشگاهی و یا شرکت در آزمون زبان فرانسه. البته این شرط فقط از 22 جولای 2020 لازم الاجرا خواهد بود. گواهی به اتمام رساندن موفقیت آمیز دوره ی زبان فرانسه در سطح intermediate در یک موسسه معتبر کبکی دیگر به عنوان مدرکی برای دانش زبان فرانسه پذیرفته نخواهد شد؛ تنها نتایج آزمون معتبر و مورد تایید و ریز نمرات دروسی که به زبان فرانسه تحصیل شده اند قابل قبول خواهد بود.

در عین حال بسیاری از تصمیم کبک مبنی بر ایجاد اصلاحات و انجام تغییرات در برنامه تجربه کبکی انتقاد کرده اند. در هفته های اخیر حدود 50 گروه دانشجویی و کارگری طی اقدامی از کبک درخواست کرده اند تغییرات انجام شده در برنامه تجربه کبکی را لغو کند و سیستم مهاجرتی خود را طوری طراحی کند که همه طیف را در بر بگیرد. این گروه ها خواهان این هستند که شرط افزایش سابقه کار مورد بازبینی قرار گیرد، مشاغلی که کمتر نیازمند مهارت هستند در نظر گرفته شوند، شرط زبانی همسر متقاضی اصلی و زمان رسیدگی شش ماهه حذف شود.     

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها