England Flag
Search
Search
Close this search box.

کانادا به زودی مراسم شهروندی آنلاین برگزار می کند

جدیدترین خبرهایی که ویزا موندیال از کانادا برای شما همراهان گرامی دارد این است که تازه واردان به کانادا که قرار است رسما به جرگه ی شهروندان کانادا بپیوندند و مراسم شهروندی شان به خاطر اختلالات ناشی از جلوگیری از شیوع کرونا به تعویق افتاده است می توانند در مراسم تحلیف به صورت مجازی شرکت کنند.

دولت فدرال گفته است که "هر چه سریع تر مراسم مجازی شهروندی را برگزار خواهد کرد. اولین مراسم آنلاین با شرکت افرادی برگزار خواهد شد که "نیاز مبرمی به شهروندی کانادا دارند" و نیز افرادی که قبلا وقت شرکت در مراسم تحلیف را داشته اند و مراسمشان به خاطر تدابیر ویژه دولت فدرال در راستای مبارزه با کرونا به تعویق افتاده است.

گفتنی است یبش از دو ماه پیش، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به عنوان بخشی از چندین اقدام ویژه برای تامین سلامت کانادایی ها تمام آزمون ها و مراسم های شهروندی را موقتا لغو کرد. در آن زمان دولت فدرال گفته بود که در آینده نزدیک زمان اعلام مراسم شهروندی را اعلام خواهد کرد و در عین حال تاریخ مشخصی اعلام نکرد. همچنین بیان کرد که افرادی که مراسم شهروندی شان لغو شده است در تاریخ و زمان جدیدی در مراسم شرکت خواهند کرد.

این خبر یکی دیگر از بیانیه های مثبت برای مهاجران و نیز ساکنان کاناداست که از اواسط ماه مارس زندگی شان مختل شده است. اداره مهاجرت کانادا در بیانیه ای گفته است که مراسم مجازی شهروندی طوری طراحی شده است که " حافظ انسجام فرایند قانونی باشد و انعکاسی از اهمیت رویداد". اداره مهاجرت در ادامه گفته که زمابندی این مراسم به زودی مشخص خواهد شد بی اینکه تاریخ دقیقی اعلام کند.     

مزایای شهروندی کانادا

یک فرد متقاضی شهروندی کانادا معمولا مقابل قاضی یا مقام رسمی کانادا و اغلب به همراه سایر مهاجران که آنها هم به کسوت شهروندی کانادا درآمده اند سوگند یاد می کند. سوگند یاد کردن و مراسم تحلیف آخرین مرحله از الزامات قانونی برای افراد بالای 14 سال متقاضی شهروندی کاناداست. کسب شهروندی کانادا رویدادی متحول کننده در زندگی مهاجران است و می توان آن را تولدی دیگر نامید. آنها از این پس دیگر تازه وارد نیستند و زندگی خود را به عنوان یک کانادایی با همان حق و حقوق متولدین کانادا آغاز خواهند کرد. این حقوق عبارت اند از حق رای دادن، حق کاندید شدن برای پست های اجرایی، اولویت داشتن هنگام درخواست برای مشاغل دولتی، حق سفر با پاسپورت کانادایی و سایر مزایا.

برای شهروند شدن، که به "طبیعی شدن" هم موسوم است، تازه واردان باید ابتدا اقامت دائم دریافت کنند. یک نفر مقیم دائم کانادا می تواند پس از اینکه در پنج سال اول اقامت خود حد اقل سه سال را در کانادا به طور مداوم حضور داشت و نیز شش اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کرد درخواست خود را برای شهروندی کانادا ارائه کند. افرادی که می خواهند کانادایی شوند باید در آزمونی که دانش آنها را نسبت به حقوق و تکالیفشان در جامعه کانادا به معرض محک قرار می دهد شرکت کنند و ثابت کنند که می توانند به یکی از دو زبان رسمی کانادا یعنی انگلیسی و فرانسه تکلم کرده و بنویسند.  

هزینه شهروندی کانادا

به عنوان بخشی از فرایند درخواست شهروندی کانادا، باید مبلغ 530 دلار به عنوان هزینه درخواست و 100 دلار هم به عنوان هزینه حق شهروندی پرداخت شود. اما، حزب لیبرال کانادا که در حال حاضر عنان قدرت را در اختیار دارد وعده داده است که حتما درخواست شهروندی کانادا را برای دارندگان اقامت دائم کانادا رایگان خواهد کرد.

وعده دولت لیبرال مبنی بر اسقاط هزینه شهروندی یکی از چندین تغییر اخیر در سیاست گذاری است که می تواند شهروندی را طی سال های پیش رو از این هم بیشتر بهبود بخشد. همچنین بد نیست بدانید نرخ کسب شهروندی کانادا بالاست – حدود 85 درصد مهاجران، شهروندی دریافت می کنند.  

چه کسی گفته کسب شهروندی کانادا سخت است؟!

تغییرات قوانین شهروندی کانادا

چگونه بفهمیم شرایط شهروندی کانادا را داریم یا نه؟

صلح شکلاتی؛ از پناهندگی تا شهروندی کانادا

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال