England Flag
Search
Search
Close this search box.

ماه ژوئن ۲۰۲۰ چه در انتظار مهاجران کاناداست؟

طی ماهی که یک هفته از آن را پشت سر گذاشتیم خبرهای خوبی در انتظار متقاضیان مهاجرت به کانادا خواهد بود و مثلا مشخص خواهد شد که آیا کانادا اول جولای درهای خود را به روی اتباع و مسافران خارجی باز خواهد کرد یا خیر. خطر کرونا هم آرام آرام از سر کانادایی ها رد شده است و یخ اقتصاد هم در حال آب شدن است و این ما را به بر داشته شدن محدودیت های سفر به کانادا امیدوارتر می کند. مرز آمریکا-کانادا در 21 ژوئن بازگشایی خواهد شد و پس از 30 ژوئن مسافران سایر کشورها احتمالا امکان ورود به کانادا را داشته باشند. با اینکه ذهن بسیاری از افراد علاقه مند به کانادا درگیر باز شدن مرز یا بسته ماندن آن است، خبرهای تازه ای از اداره  مهاجرت کانادا، برنامه های مهاجرت استانی و مراکز آزمون زبان به گوش می رسد. بیایید آنها را یکی یکی مرور کنیم.

اکسپرس انتری

طی ماه ژوئن، احتمال برگزاری 4 پذیرش اکسپرس انتری وجود دارد. از زمان بسته شدن مرزهای کانادا در 18 ماه مارس، پذیرش های اکسپرس انتری غیرمترقبه تر از قبل شده است. قبلا تمام پذیرش ها که در آنها متقاضیان برنامه مهاجرتی اسکیلد ورکر فدرال، مشاغل نیاز مند مهارت (FSTP) و دسته تجربه کانادایی دعوت می شدند، هر دو هفته یک بار در روزهای چهارشنبه برگزار می شد. از زمان اعمال محدودیت ها، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تنها از متقاضیان دسته های برنامه مهاجرت استانی و تجربه کانادایی برای ارائه تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت کرده است.

برنامه مهاجرت استانی و کبک

پیش بینی پذیرش های مختص برنامه مهاجرت استانی دشوار است چرا که در واکنش به منافع متقاضیان مهاجرت و نیاز بازار کار استان ها برگزار می شوند. اما این مساله در مورد بریتیش کلمبیا صدق نمی کند. برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا عملا هر هفته پذیرش های مرتبط با Tech Pilot را برگزار کرده است. دو سال پیش بود که Tech Pilot بریتیش کلمبیا تا ژوئن 2020 تمدید شد. استان بریتیش کلمبیا قرار است جزییاتی را در مورد آینده این پایلوت طی ماه جاری منتشر کند. بریتیش کلمبیا در روز دوم ژوئن یعنی همین چند روز پیش دو پذیرش را از این طریق برگزار کرد.

از سوی دیگر، برنامه مهاجرت استانی آلبرتا ظاهرا هر ماه پذیرشی را برگزار می کند اما استان ها معمولا تا چند روز پس از پذیرش ها جزییات را منتشر نمی کنند. جدیدترین پذیرش مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا 13 می برگزار شده است. اما قبل از اعمال محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان طی سال جارذی میلادی تقریبا ماهی دو بار پذیرش برگزار می کرده است که جدیدترین آنها در روز 28 ماه می برگزار شد بود.   

استان انتاریو اما که بزرگترین استان کاناداست بیشترین دعوتنامه ها را صادر می کند. تا اینجای سال، برنامه مهاجرت استانی انتاریو 10 پذیرش برگزار کرده است که بزرگترین آن در سوم ماه ژوئن بود.

در بین استان های کانادا، استان کبک تنها استانی است که برنامه مهاجرت استانی ندارد و سیستم مهاجرتی مختص خود را اداره می کند. آنگونه که وزیر مهاجرت کبک اعلام کرده است ان استان قرار است طی هفته های پیش رو شرایط جدیدی را به برنامه تجربه کبکی خود اضافه کند. کبک همچنین قرار است از دو پایلوت مهاجرتی جدید برای پرستاران و نیروی کار شاغل در بخش فناوری رونمایی کند.

بازگشایی تعداد بیشتری از مراکز آزمون زبان

بسته شدن مراکز آزمون IELTS و CELPIP مانع بزرگی بر سر راه علاقه مندان مهاجرت کاری و تحصیلی به کانادا ایجاد کرده است. اما طی ماه جاری قرار است تعداد بیشتری از مراکز آزمون زبان دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند و این باعث می شود که تعداد بیشتری از متقاضیان اکسپرس انتری پروفایل و درخواست خود را ارائه کنند.

آزمون CELPIP در استان های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، منیتوبا و هنگ کنگ برگزار می شود. برخی از مکان های دیگر نیز طی ماه جاری فعالیت خود را از سر گرفته و آماده برگزاری آزمون های زبان خواهند بود.

وبسایت IELTS فهرستی از نقاط سراسر جهان را ارائه کرده که در حال حاضر آزمون IELTS برگزار می کنند. در وبسایت همچنین گزارشی از کشورهایی که طی ماه جاری مراکز آزمون آیلتس را بازگشایی خواهند کرد ارائه شده است. طی روزهای پیش رو هر دو آزمون CELPIP و IELTS فعالیت خود را در بازارهای مهمی همچون هند از سر خواهند گرفت.

تمدید پایلوت ویزای کار باز برای همسران

کانادا قرار است اعلام کند که آیا پایلوت ویزای کار باز را برای پنجمین بار تمدید خواهد کرد یا خیر. ویزای کار باز به همسران خارجی شهروندان کانادا اجازه می دهد تا حین رسیدگی به درخواست اقامت دائمشان در کانادا کار کنند. آخرین مهلت تمدید برنامه های پایلوت 31 جولای است.  

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال