England Flag
Search
Search
Close this search box.

کرونا در کانادا؛ تازه چه خبر؟

آقای مارکو مندسینو وزیر مهاجرت کانادا به تازگی جدیدترین خبرهای مرتبط با کرونا در کانادا را با مردم به اشتراک گذاشته است و تاثیر کرونا بر آینده سیستم مهاجرت کانادا را بیان کرده است. در این جلسه ی یک ساعته وزیر مهاجرت کانادا در رابطه با مسائلی نظیر سطح مهاجرت، کارگران خارجی موقت و دانشجویان خارجی صحبت کرده است.

سطح مهاجرت: کانادا پس از کرونا همچنان مهاجرپذیر خواهد بود

آقای مندیسینو گفته است که “مهاجرت همچنان عامل اصلی موفقیت و ترمیم اقتصاد ما خواهد بود. ما همچنان به مهاجران نیاز خواهیم داشت؛ مهاجرت نیروی محرکه اقتصاد ماست و مسیر سیاست گذاری ما را تعیین خواهد کرد.” وی همچنین بیان کرده است که کرونا در بلند مدت تغییر چندانی در جمعیت کانادا ایجاد نخواهد کرد؛ تعداد بازنشسته ها نسبت به نیروی کار در حال افزایش است و این بدین معنی است که ما به مهاجران همچنان نیاز خواهیم داشت.”

او همچنین بیان کرد که این اولین بار نیست که کانادا با یک بیماری همه گیر و چالش های اقتصادی مواجه شده است؛ نیمی از موفقیت کانادا در رد شدن از چنین چالش هایی به خاطر استقبال از مهاجران است. وزیر مهاجرت کانادا همچنین گفته است که دولت فدرال قبل از اعلانیه برنامه سالانه سطوح مهاجرت که در پاییز برگزار خواهد شد، با ذینفعان در مورد آینده سطح جذب مهاجر مشورت خواهد کرد.

عملیات اداره مهاجرت کانادا

کارکنان اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا دورکاری می کنند و این مساله بر رسیدگی به درخواست های مهاجرت تاثیر گذاشته است. با این وجود اداره مهاجرت طی عملیات از راه دور، به کارکنان خود کمک کرده تا به ابزار مورد نیاز برای تسهیل رسیدگی به درخواست های مهاجرت دسترسی داشته باشند. این دوره ی زمانی به اداره مهاجرت کمک کرده تا از برخی جهات فرایند رسیدگی را بهبود بخشیده و نوآوری هایی در آن انجام دهد. برای نمونه اداره مهاجرت توانسته است رسیدگی به درخواست مهاجرت کاری کارگران فصلی بخش کشاورزی از طریق مسیر مهاجرت کارگر خارجی موقت (TFWP) را تسریع کند.

کارگران خارجی موقت

وزیر مهاجرت کانادا بیان کرده که اداره مهاجرت با کارفرمایان بخش های کشاورزی و غذاهای دریایی به منظور پشتیبانی از تلاش های دولت فدرال در تقویت تامین غذای کانادا در تماس است. او می گوید “آیا کار بیشتری باید انجام داد؟ قطعا. و ما همیشه به دنبال راهی برای انعطاف پذیر کردن ویزاهای کاری هستیم و تلاش می کنیم هرگونه موانعی که در خارج وجود دارد را از میان بر داریم.”  

مندیسینو همچنین خاطرنشان کرده است که یکی از بزرگ ترین چالش هایی که بر سر راه کارگران خارجی که به کانادا می آیند قرار دار مجموعه شرایطی است که در کشور خودشان وجود دارد و این خارج از کنترل اداره مهاجرت است. مساله دیگری که از کنترل اداره مهاجرت کانادا بیرون است تقاتضا در بازار کار است و انتظار می رود که در برخی از بخش ها تقاضا برای برخی محصولات کاهش یابد.

دانشجویان خارجی کانادا: انعطاف پذیری بیشتر  

وزیر مهاجرت کانادا گفته است که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا از ذینفعان مختلف به خاطر ارائه نظراتشان نسبت به نحوه سیاست گذاری دولت فدرال در رابطه با دانشجویان خارجی در مواجهه با کرونا کمال امتنان را دارد. او از جمله به اصلاحاتی که اخیرا در رابطه با ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یا PGWP انجام شده اشاره کرد. او در پایان گفته است که اداره مهاجرت کانادا با ذینفعان بخش تحصیلات تکمیلی در رابطه با نحوه کمک رسانی به دانشجویان خارجی که در ماه سپتامبر در مراکز آموزشی معین ثبت نام خواهند کرد به مشورت خواهد پرداخت و نوید خبرهای بیشتر در این رابطه را داده است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها