England Flag
Search
Search
Close this search box.

کبک کانادا و فوریه ای با پایین ترین نرخ بیکاری

بازار کار کانادا

خبرهای خوبی از استان کبک به دست می رسد و آن اینکه بازار کار این استان یکی از بهترین روزهای خود را می گذراند؛ جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که طی سه ماه گذشته و نیز در ماه فوریه 66000 نفر در استان کبک سر کار رفتند. بدین ترتیب ماهی که گذشت نرخ بیکاری استان کبک با 4.5 درصد از سال 1976 رکوردی بی سابقه بوده است. گفتنی است بیشتر این مشاغل در اختیار جوانان بین 15 تا 24 قرار گرفته است. نرخ بیکاری این گروه سنی به 6.8 کاهش یافته است و این رقم هم از سال 1976 بی سابقه بوده است. نرخ بیکاری کانادا آنگونه که Statistics Canada اعلام کرده است عبارت است از درصد افراد شاغل بالای 15 سال به عنوان درصدی از جمعیت. نرخ بیکاری هم عبارت است از تعداد افراد بیکار به عنوان درصدی از نیروی کار که هم افراد شاغل می شود هم بیکار.

اهمیت نرخ بیکاری پایین برای مهاجران

نرخ پایین بیکاری برای افراد جویای شغل خوشحال کننده است چرا که بدین معنی است که شغل های زیادی برای انتخاب وجود دارد. کارفرمایان برای جذب و نگه داشتن نیروی کار تحت فشار قرار دارند. به همین خاطر وقتی نرخ بیکاری پایین است بازار کار را “بازار افراد جویای شغل” می توان در نظر گرفت.

ظرف 10 سال آینده حدود 9 میلیون کانادایی بازنشسته می شوند و کانادا بیش از پیش با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم خواهد کرد. حالا که جمعیت کانادا جمعیتی جوان نیست این کشور برای پر کردن خلاء نیروی کار خود رو به جذب مهاجر آورده است.    

آقای Marco Mendicino در اولین نطق مهم خود به عنوان وزیر مهاجرت کانادا گفته است که بنا بر برآورد او 80 درصد جمعیت کانادا را مهاجران تشکیل خواهند داد و این رقم ممکن است تا دهه 2030 به 100 درصد برسد. اکثر این مهاجران را مهاجران کاری که عبارت اند از خارجی هایی که برای پیدا کردن شغل به کانادا آمده اند تشکیل خواهند داد.

حال و روز بازار کار سایر استان های کانادا

در استان های آلبرتا، نوا اسکوشیا و منیتوبا نیز شاهد افزایش اشتغال بوده ایم. در بقیه استان ها و مناطق کانادا تغییر اندکی مشاهده می شود. ماهی که گذشت در آلبرتا برای 11000 شغل نیروی کار پیدا شد که اکثر آنها را جوانان تشکیل می دادند. نرخ بیکاری آلبرتا با اندکی تغییری 7.2 درصد ماند. در نوا اسکوشیا نیز 3700 نفر در ماه فوریه به سر کار رفتند. نرخ بیکاری نوا اسکوشیا با افزایش 0.4 درصدی به 7.8 درصد رسید.

با اینکه نرخ بیکاری منیتوبا با 5 درصد تقریبا تغییر نکرده است حدود 3200 فرد بیشتری در ماه فوریه صاحب شغل شدند. از ماه دسامبر سالی که پشت سر گذاشتیم تا کنون منیتوبا شاهد افزایش اشتغال بوده است. از زمستان 2019 تا کنون نرخ اشتغال در این استان کانادا 1.5 درصد افزایش داشته است.  

نرخ بیکاری نیو برانزویک در ماه فوریه بی تغییر ماند و نرخ بیکاری هم به 6.9 درصد رسید.  اما در بریتیش کلمبیا و انتاریو نرخ بیکاری افزایش یافت چرا که افراد بیشتری به دنبال کار می گشتند. در ماه فوریه، نرخ بیکاری بریتیش کلمبیا 5 درصد و نرخ بیکاری انتاریو 5.5 درصد بوده است.  اما نرخ اشتغال جزیره پرنس ادوارد اندکی افزایش یافته است در عین حال نرخ بیکاری آن هم به موازات نرخ اشتغال افزایش داشته و به 8 درصد رسیده است.

نرخ بیکاری و اشتغال استان نیو فاندلند و لابرادور در ماه های ژانویه و فوریه بی تغییر ماند. از سوی دیگر هم نرخ اشتغال و هم نرخ بیکاری در این استان اندکی بالا رفت. نرخ بیکاری این استان در حال حاضر 12 درصد است. در استان ساسکاچوان اما نرخ بیکاری 6.2 درصد است حال آنکه نرخ اشتغال بی تغییر مانده است.

تاثیر حال و روز اقتصاد جهان بر بازار کار کانادا

در هفته های اخیر شاهد گسترش و شیوع سریع ویروی کرونا در جهان بوده ایم؛ ویروسی که عدم قطعیت را در بازارهای جهان تزریق کرده است. هفته ای که گذشت بانک کانادا نرخ بهره را یک شبه کاهش داد تا به اقتصاد کانادا کمک کرده باشد. در نتیجه تحولاتی که در کشورهایی نظیر عربستان سعودی گزارش شده نیز قیمت نفت جهانی با سر به زمین خورده است و این به نوبه خود بر اقتصاد کانادا به ویژه در استان های نفت خیزی نظیر آلبرتا تاثیر منفی خواهد گذاشت. در نتیجه، در ماه های آتی می توان انتظار تضعیف بازار کار و نرخ اشتغال در کانادا را داشت.     

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها