England Flag
Search
Search
Close this search box.

برترین مقاصد تحصیلی از نظر دانشجویان و والدینشان؟

طی یک نظرسنجی جهانی مشخص شده است دانشجویان خارجی و والدینشان در مورد رشته و مقصد تحصیلی که قرار است در آن ثبت نام کنند به رایزنی می پردازند و والدین در انتخاب مقصد تحصیلی نقشی تاثیرگذار دارند. اولویت والدین در انتخاب مقصد تحصیلی عبارت اند از امنیت و هزینه زندگی حال انکه دانشجویان بیشتر بر فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی و نیز مقرون به صرفه بودن توجه دارند.

در سال 2019 تحقیق جدیدی در کنفرانس تحصیل بین المللی در پرث استرالیا انجام شد؛ نتایجه این تحقیق حکایت از این دارد که:

  • والدین بر انتخاب مقصد تحصیلی خارجی دانشجویان تاثیر به سزا دارند؛
  • والدین در انتخاب مقصد تحصیلی خارجی اولویت ها و ترجیحات متفاوتی نسبت به دانشجویان دارند.

در این مطالعات به بررسی تصورات بیش از 2300 دانشجو و 720 پدر و مادر در مورد جذابیت های پنج مقصد تحصیلی خارجی – استرالیا، کانادا، نیو زیلند، ایالات متحده و بریتانیا – و نیز انگیزه ها و عواملی که در انتخاب مقصد تحصیلی آنها موثر است پرداخته شد. دانشجویان عمدتا آسیایی بودند (از کشورهای بنگلادش، اندونزی، هنگ کنگ، هند، مالزی، فیلیپین، سنپاپور، تایوان و ویتانم). برخی از دانشجویان خاورمیانه ای نیز در حضور داشتند ولی دانشجویان هندی بیش از سایر ملیت ها در نمونه حضور داشتند.

اکثر دانشجویان یا تازه وارد دانشگاه خارجی شده بودند یا از خارج برای پذیرش از طرف دانشگاه اپلای کرده بودند. والدین بیشتر از کشورهای خاورمیانه ای و آمریکای جنوبی انتخاب شده بودند: برزیل، کلمبیا، مکزیک؛ چین، هند ، اندونزی، نپال و امارات متحده عربی. بیش از نیمی از والدین قصد داشتند طی دو سال آینده فرزند خود را برای تحصیل به خارج بفرستند و نیمی دیگر فرزندان خود را یا فرستاده بودند یا فرزندانشان به تازگی برای پذیرش اپلای کرده بودند.

یافته های کلیدی این تحقیق چه بود؟

  • والدین و دانشجویان هر دو در تصمیمگیری در مورد مقصد تحصیلی و رشته انتخابی شریک هستند؛
  • والدین تاثیر بیشتری بر انتخاب مقصد تحصیلی خارجی فرزندان دارند (80 درصد دانشجویان گفته اند که والدینشان تصمیم گیرنده اصلی هستند) و امنیت کشور مورد نظر برای والدین اولویت اصلی است؛
  • دانشجویان در مورد رشته تحصیلی شان در دانشگاه خارجی نقش بیشتری داشتند (73 درصد دانشجویان گفته اند که تصمیم گیرنده اصلی در مورد رشته خودشان هستند) و فرصت های شغلی بعد از فراغت از تحصیل و مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی برای آنها اهمیت دارد؛
  • والدین و دانشجویان اغلب در مورد تحصیل در خارج به تحقیق در اینترنت می پردازند و با وکلای مهاجرت تحصیلی مشورت می کنند.

کانادا؛ برترین مقصد تحصیلی

جالب این است که دانشجویان از بین آن پنج کشور کانادا را آن هم اول از همه به خاطر کیفیت آموزش انتخاب کرده اند؛ ایالات متحده آمریکا از این  لحاظ بعد از کانادا قرار گرفته است. اما برای والدین امنیت فرزندان از همه چیز مهم تر بوده است به همین خاطر آنها اول کانادا و سپس استرالیا و نیوزیلند را انتخاب کرده اند.

نکته دیگر این است که اگر دانشجویان بورسیه نگیرند به احتمال زیاد این والدین هستند که با شل کردن سر کیسه، فرزندان دلبند خود را برای تحصیل به مقصدی برتر نظیر کانادا می فرستند. حتی اگر دانشجو بورسیه و فاند هم بگیرد، والدین هزینه های اضافی را تقبل می کنند.

شایان ذکر است که شرکت ویزا موندیال با چندین سال سابقه و داشتن پرونده های موفق در اخذ ویزای تحصیلی کانادا، آماده ارائه خدمات مشاوره خدمت شما همراهان گرامی است؛ چنانچه علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به کانادا و آلمان یا هر نقطه از جهان هستید لطفا با پر کردن فرم ارزیابی ما را از شرایط خود اگاه کرده و منتظر تماس همکارانمان بمانید.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها