England Flag
Search
Search
Close this search box.

کدام شهرهای کانادا مهاجرپذیرتر هستند؟

مهاجرت به آلبرتا

شهرهای سراسر کانادا در رقابتی تناتنگ بر سر جذب مهاجر قرار دارند. این شهرها به خاطر روند رو به پیری جمعیت و کاهش نرخ زاد و ولد به مهاجران بیشتری جهت تقویت اقتصاد خود نیاز دارند. کانادا در سال 2019 از بیش از 341 هزار مهاجر استقبال کرد؛ این رفم معادل چیزی حدود 0.9 درصد جمعیت کل کاناداست. کانادا از طریق اکسپرس انتری ، برنامه مهاجرت استانی و نیز برنامه هایی نظیر پایلوت مهاجرت آتلانتیک در حال جذب مهاجران بیشتریست.

استقبال تورنتو از 118 هزار مهاجر

تورنتو همچنان به استقبال از مهاجران ادامه می دهد و می توان گفت بیشترین مهاجران وارد این شهر می شوند. تورنتو سالی که گذشت از بیش از 118 هزار مهاجر استقبال کرد. ونکوور، مونترال، کلگری و ادمنتن نیز همراه با تورنتو پنج شهر برتر مهاجرپذیر کانادا را تشکیل داده اند.

شهر  Charlottetown برترین شهر به لحاظ سرانه جذب مهاجر

در سالی که پشت سر گذاشتیم یعنی 2019، شهر چارلوت تاون (Charlottetown) برترین شهر به لحاظ جذب مهاجر بوده است و به عبارتی برابر با 2.4 درصد جمعیت خود از مهاجران استقبال کرده است. شهر رگینا، تورنتو و ساسکاتون نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم بعدی جای می گیرند.

افزایش مهاجران در مناطق آتلانتیک

طی سال های اخیر چندین شهر کانادا در منطقه ی آتلانتیک این کشور، برای ارتقای توسعه اقتصادی خود از مهاجران زیادی استقبال کرده اند. شهرهای فردریکتن، هَلیفکس و مُنکتن حد اقل برابر با 1.2 درصد جمعیت خود از مهاجران استقبال کرده اند. این در حالیست که شهر گتینو واقع در منطقه از استان کبک به نام اتاوه هم بی نصیب نمانده و برابر با یک درصد جمعیت خود از مهاجران استقبال کرده است. عوامل گوناگونی باعث افزایش مهاجران در گتینوی اتاوه بوده است؛ این شهر هم از پناهندگان بیشتری استقبال کرده و هم از مهاجران کاری/اقتصادی.

وجود دانشجوان خارجی در گتینو نیز یکی از دلایل افزایش مهاجران پایتخت کاناداست. دانشجویان خارجی بعد از اتمام درس خود از طریق اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی انتاریو اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. گذشته از این با توجه به تصمیم اخیر کبک مبنی بر کاهش 20 درصدی جذب مهاجر این امکان وجود دارد که مهاجران به جای کبک منطقه Ottawa-Gatineau که در مجاورت کبک قرار دارد را برای سکونت انتخاب کرده باشند.

افزایش یک درصدی مهاجران در هر منطقه و حوزه قضایی کانادا از همیت بسیار زیادی برای این کشور برخوردار است. این سطح از مهاجرت به کانادا، ابزاری مهم برای رشد اقتصاد کانادا و نیز حفظ ثبات سیستم هایی نظیر بیمه سلامت، بیمه بیکاری یا صندوق های بازنشستگی است.

طی دو دهه اخیر جمعیت کانادا یک درصد و اندی رشد داشته است و اقتصاد آن هم برابر با این هم رقم رشد کرده است. انتظار می رود که سهم رشد جمعیت ناشی از مهاجرت طی ده سال آینده افزایش 100 درصدی داشته باشد. این بدین معنی است که مهاجرات همچنان نقشی مهم در رشد اقتصادی کانادا ایفا خواهد کرد. اگر شما همراهان گرامی ویزا موندیال هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید، با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما نگرانی را از خود دور کنید. ضمنا فراموش نکنید که کانادا بیش از 80 مسیر مهاجرتی دارد!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها