England Flag
Search
Search
Close this search box.

بازار کار شهرهای کوچک کانادا چطور است؟

مناطق کانادا

ظرف دو دهه اخیر کانادا تلاش کرده است عمدتا از طریق برنامه مهاجرت استانی مهاجران را به شهرهای کوچک جذب کند. برنامه مهاجرت استانی به استان ها و مناطق سراسر کانادا اجازه می دهد معیارهای انتخابی خود را برای جذب مهاجران کاری داشته باشند و آنها را بر اساس نیاز بازار کار خود برای اقامت دائم انتخاب نمایند. گفتنی است برنامه مهاجرت استانی کانادا در کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ کانادا نظیر بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک نقش کلیدی ایفا کرده است.

از سوی دیگر دولت فدرال کانادا و استان ها و مناطق آن می دانند که برای جذب مهاجران به شهرهای کوچک به تلاش بیشتری نیاز است. شاهد این مدعا این است که دولت کانادا برنامه های جدید زیادی نظیر پایلوت مهاجرت آتلانتیک و پایلوت مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی راه اندازی کرده است.

در سال 2018 ، 64 درصد مهاجران به شهرهای بزرگ کانادا یعنی تورنتو، مونترال، ونکوور و کلگری رفته اند. البته این کار مهاجران توجیه پذیر است چرا که آنها به دنبال چهار چیز هستند که این شهرها دارند: فرصت های شغلی، جوامع مهاجرنشین، حمایت برای اسکان و زیرساخت های کافی نظیر حمل و نقل عمومی. بنابراین مشخص است که کانادا هنوز راه درازی را برای جذب مهاجران خارجی به شهرهای کوچک خود در پیش دارد.

فرصت های شغلی در شهرهای کوچک کانادا

می دانیم که اولویت اصلی برای مهاجران یافتن شغل است. چشم انداز اقتصادی شهرهای اصلی و بزرگ کانادا برای تازه واردان جذب است اما آنها باید بدانند که در شهرهای کوچک کانادا هم فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. در واقع مهاجران شاید بتوانند فرصت های شغلی بهتری در این شهرهای کوچک پیدا کنند چرا که این شهرها نیاز بیشتری به نیروی کار دارند. علاوه بر این جمعیت این شهرها هم پیر است و کانادایی های جوان و مهاجران جدید در آنها کمتر وجود دارند.

در نظر داشته باشید که نرخ بیکاری کانادا 5.7 درصد است و در طول تاریخ کانادا بی سابقه بوده است. بیایید نگاهی بیندازیم به نرخ بیکاری چهار شهر بزرگ کانادا:

تورنتو: 5.6 درصد

مونترال: 6 درصد

کلگری 7.1 درصد

ونکوور: 4.8 درصد

می بینیم که تنها ونکوور و تورنتو نرخ بیکاری بهتری نسبت به میانگین نرخ بیکاری کانادا دارند. اما همانطور که خواهیم دید اسکان در این شهرها هزینه قابل توجهی در بر دارد. از سوی دیگر بسیاری از شهرهای کوچک هم نرخ بیکاری پایینی دارد و این چیزی است که مهاجران جدید که می خواهند در شهری زندگی جدید خود را بسازند باید آن را در نظر بگیرند. درصد نرخ بیکاری شهرهای کوچک کانادا به قرار زیر است:

    Moncton, New Brunswick: 5.1

    Quebec City, Quebec: 3.5

    Sherbrooke, Quebec: 4.7

    Trois-Rivieres, Quebec: 5.2

    Ottawa-Gatineau, Ontario/Quebec: 4.4

    Hamilton, Ontario: 4.5

    Catherines-Niagara, Ontario: 4.8

    Kitchener-Cambridge-Waterloo, Ontario: 5.2

    Brantford, Ontario: 3.8

    Guelph, Ontario: 5.6

    London, Ontario: 5.6

    Barrie, Ontario: 5.2

    Greater Sudbury, Ontario: 5.4

    Thunder Bay, Ontario: 5.0

    Winnipeg, Manitoba: 5.3

    Saskatoon, Saskatchewan, 5.7

    Kelowna, British Columbia: 4.2

    Abbotsford-Mission, British Columbia: 4.9

    Victoria, British Columbia: 3.4

قیمت مسکن در شهرهای کوچک کانادا

با اینکه ونکوور و تورنتو برای مهاجران تازه وارد جذاب است هزینه زندگی بالایی روی دست آنها خواهد گذاشت. بزرگترین هزینه در این میان به مسکن اختصاص پیدا می کند و کانادایی ها و مهاجران هر دو به یکسان باید این هزینه را بپردازند. در سال های اخیر ونکوور و تورنتو بیش از پیش گران شده اند. متوسط اجاره ماهانه یک آپارتمان دو خوابه در تورنتو در حال حاضر 1600 دلار کانادا است و این رقم در ونکوور ماهی 1800 دلار کانادا می شود. حتی اگر یک تازه وارد بتواند در یکی از این شهرها شغل پردرآمدی پیدا کند بیشتر درآمد او خرج مسکن خواهد شد.

از سوی دیگر در شهر Moncton میانگین اجاره یک آپارتمان دو خوابه 900 دلار کانادا و در شهری مثل Trois-Rivieres ششصد 600 دلار کانادا ست؛ میانگین اجاره ماهانه در شهرهای Ottawa-Gatineau ، Winnipeg و Saskatoon به ترتیب 1300، 1200 و 1100 دلار کانادا است. حتی اگر شما درآمد کمی در این شهرها داشته باشید بیشتر از زمانی که در شهرهای تورنتو و ونکوور هستید قدرت پرداخت خواهید داشت.

کیفیت زندگی در شهرهای کوچک کانادا

یکی دیگر از مزایای مهم سکونت در شهرهای کوچک کانادا علاوه بر مسائل اقتصادی کیفیت زندگی است؛ ترافیک کمتر و بسیاری نکات دیگر که زندگی در شهری کوچک به همراه خواهد داشت. بسیاری از شهرهای کوچک کانادا فعالیت های فرهنگی و تفریحی مشابه شهرهای بزرگ کانادا دارند اما فعالیت هایی نظیر اسکی و دسترسی به سواحل را هم باید در نظر گرفت که در این شهر ها وجود دارد. علاوه بر این پیدا کردن دوست در این شهرها بسیار ساده تر از زمانی است که در شهرهای بزرگ سکونت دارید چون کوچک بودن شهر به معنای ارتباط نزدیک سکنه ی آن هم هست.  

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها