England Flag
Search
Search
Close this search box.

گران ترین و قدرتمندترین ارزهای جهان در سال ۲۰۲۰

ارز های گران

فکر می کنید در حال حاضر گران ترین یا به عبارتی قدرتمندترین ارز جهان کدام ارز است؟ دلار؟ پوند؟ یوان؟! شاید با نگاه به قیمت روز ارزهای مختلف تصور کنید گران ترین ارز پوند است. با اینکه پوند ارز گران تری نسبت به یورو و حتی دلار است اما چنین نیست که گران ترین و قدرتمندترین ارز جهان باشد. حد اقل چند ارز دیگر هم هستند که از پوند گران تر هستند. برای آشنایی بیشتر با 10 ارز قدرتمند جهان تا ژانویه 2020 همراه ویزا موندیال بمانید.

دینار کویت

علامت اختصاری: KWD

هر دینار کویت = 3.29 دلار آمریکا

هر دینار کویت = 2.97 یورو

در حال حاضر دینار کویت گران ترین ارز جهان است؛ کویت همان کشور کوچک اما با ثروتی عظیم. ثروت کویت از راه صادرات نفت به بازارهای جهانی حاصل شده است. به خاطر وابستگی ثابت اقتصاد کویت به نفت و گاز کویت یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محصوب می شود. بیش از 80 درصد درآمد کوی از طریق صنعت نفت است؛ استخراج نفت و پالایش آن در این کشور آسان تر و از بقیه کشورها ارزان تر است. کویت علاوه بر اقتصاد بسیار با ثبات کشوری با نرخ بیکاری پایین و بدون مالیات است.

دینار بحرین

علامت اختصاری: BHD

هر دینار بحرین = 2.66 دلار آمریکا

هر دینار بحرین = 2.40 یورو

بعد از دینار کویت نوبت به یکی دیگر از کشورهای عربی یعنی بحرین می رسد. بحرین کشوری در حوزه خلیج فارس با مردمانی عرب است که جمعیت آن تنها اندکی بیش از 1 میلیون نفر برآورد می شود. در این کشور هم عمده ذخیره ثروت طلای سیاه یا همان نفت است.

ریال عمان

علامت اختصاری: OMR

هر ریال عمان = 2.60 دلار آمریکا

هر ریال عمان = 2.34 یورو

عمان کشوری واقع در شبه جزیره عربستان است. به خاطر موقعیت استراتژیکی که دارد اقتصادی توسعه یافته دارد  وکیفیت زندگی آن بالا ست. قدرت خرید در این کشور به قدری بالا است که دولت مجبور شده است اسکناس های یک چهارم یا نیم ریالی چاپ کند.

دینار اردن

علامت اختصاری: JOD

هر دینار اردن = 1.41 دلار آمریکا

هر دینار اردن = 1.27 یورو

بیان علت بالا بودن ارزش دینار اردن کمی دشوار است. اردن کشوری نیست که به لحاظ اقتصادی توسعه یافته باشد و فاقد منابعی اصلی همچون نفت است.

پوند بریتانیا

علامت اختصاری: GBP

هر پوند بریتانیا = 1.32 دلار آمریکا

هر پوند بریتانیا = 1.19 یورو

بسیاری پوند را گران ترین ارز جهان می دانند. البته پوند ارز گرانی است اما در حال حاضر در رتبه پنجم این فهرست قرار می گیرد.

دلار جزایر کیمن

علامت اختصاری: KYD

هر دلار جزایر کیمن: 1.22 دلار آمریکا

هر دلار جزایر کیمن: 1.01 یورو

جزایر کیمن بهشت مالیاتی است. این کشور مجوزهایی را برای صدها بانک، صندوق تامینی و شرکت های بیمه صادر کرده است.

یورو

علامت اختصاری: EUR

هر یورو = 1.11 دلار آمریکا

ارز اتحادیه اروپا طی سال های اخیر قدرت یافته است و به همین خاطر در این فهرست قرار دارد. بخشی از دلیل قدرت یافتن این ارز جهانی بودن آن و مورد استفاده بودنش در کشورهای اروپایی است. بخش دیگر به این خاطر است که یورو پس از دلار آمریکا دومین اسکناس جهان است که 22.2 درصد ذخیره ارزی جهان را تشکیل می دهد.

فرانک سوییس

علامت اختصاری: CHF

هر فرانک سوییس: 1.01 دلار آمریکا

هر فرانک سوییس: 0.91 یورو

سوییس نه تنها یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است بلکه یکی از با ثبات ترین ها هم هست. سیستم بانکداری سوییس هم علاوه بر محصولات تکنولوژیک آن در جهان معروف است. از لحاظ تصویر مندرج روی اسکناس هم خاص است؛ بر خلاف سایر اسکناس ها، تصویر فرد به صورت افقی چاپ شده است!

دلار آمریکا

علامت اختصاری: USD

هر دلار آمریکا = 0.90 یورو

ایالات متحده آمریکا ابرقدرت جهانی و رهبر اقتصاد جهان است و به همین خاطر واحد پولی آن هم واحد پولی جهانی شده است. به بیان دیگر می توانید با دلار تقریبا همه جا معاملات خود را انجام دهید.

دلار کانادا

علامت اختصاری: CAD

هر دلار کانادا = 0.75 دلار آمریکا

هر دلار کانادا = 0.68 یورو

دلار کانادا پنجمین اسکناس در ذخیره ارز جهان است. به خاطر تصویر پرنده ای که روی سکه یک دلاری نقش بسته است به آن لونی می گویند.

رابطه ارزش پول و قدرت اقتصاد

می دانیم که واحد پول کشورهایی که به لحاظ اقتصادی موفق نیستند کاهش پیدا می کند. از سوی دیگر وقتی اقتصاد آن کشور حال و روز خوب داشته باشد به ندرت شاهد افزایش ارزش پول آن خواهیم بود. در واقع هیچ موردی نیست که در آن شاهد افزایش پیوسته ارزش پول یک کشور باشیم. آن هم به دلایل مختلف: یکی اینکه تقویت پیوسته واحد پولی کشور سودآور نیست چرا که مردم پول ها را به جای خرج کردن پس انداز خواهند کرد. بدین ترتیب بالا بودن ارزش پول یک کشور تنها چیزی که به ما می گوید ثبات اقتصادی و کنترل تورم است.   

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها