England Flag
Search
Search
Close this search box.

صلح شکلاتی؛ از پناهندگی تا شهروندی کانادا

چهار سال پیش بود که طارق حداد به عنوان پناهنده ای سوری وارد نوا اسکوشیای کانادا شد. حالا اما در موقعیتی قرار دارد که هفته ی بعد شهروند کانادا خواهد شد و آن را افتخار بزرگی برای خود می داند. مراسم شهروندی او در 15 ژانویه در هلیفکس نوا اسکوشیا برگزار خواهد شد – هلیفکس با جایی که شرکت شکلات سازی موفق خود به نام Peace by Chocolate را تاسیس کرده تنها دو ساعت با اتوموبیل فاصله دارد.    

شرکت او در ابتدا یک کسب و کار خانگی بود؛ حالا اما 64 توزیع کننده در سراسر کانادا محصولات او را در فروشگاه های بزرگی نظیر Foodland به فروش می رسانند. حداد نه تنها مدیرعامل شرکت است بلکه در هیئت مدیره شرکت Invest Nova Scotia هم عضو است. او سخنرانی حرفه ای هم هست که در کشورهای اروپایی، جاماییکا، آمریکا و تمام استان ها و مناطق کانادا به سخنرانی پرداخته است.

به  گفته ی حداد شهروند کانادا شدن یک پیشرفت طبیعی برای او است چرا که از وقتی که پای خود را بر روی خاک کانادا گذاشته همیشه احساس کانادایی بودن داشته است.  او می گوید: “حالا می تونم دور دنیا سفر کنم و عضو خانواده بزرگ کانادا که داره خیلی کارای بزرگ تو دنیا انجام می ده باشم”.  

حداد متولد دمشق سوریه است. او در دمشق یک شرکت شکلات سازی خانوادگی داشت که با آغاز جنگ در سوریه نابود شد. آنها مجبور شدند به لبنان کوچ کنند. به گفته حداد او می خواسته پزشک شود و پدرش دومین کارخانه بزرگ شکلات سازی در خاورمیانه را داشته و با شروع جنگ همه چیزشان را از دست داده اند.

او می گوید: ” وقتی سپتامبر 2015 وارد کانادا شدن هیچی جز رویا نداشتم؛ می خواستم به جامعه کانادا کمک کنم”. آنها در چمدان هایشان فقط لباس داشتند. اول حداد وارد کانادا می شود و سپس، پدر، مادر و سه خواهر و بردارش. بیست سال بود که شرکت شکلات سازی را در سوریه راه انداخته بودند و حالا با دست خالی در کانادا، نمی دانستند که چه باید بکنند. حداد در ادامه می گود: “می دونستیم که دوره سختی برای خونواده مونه. تنها چیزی که بهش احتیاج داشتیم ایمانی راسخ بود و ارتباطات زیاد”.

جامعه Antigonish نوا اسکوشیا شکلات های حداد را در عرض ده دقیقه تمام کردند! از آن جا بود که نقطه عطفی برای این خانواده رقم خورد. حداد شروع کرد به فروختن شکلات ها در فروشگاه های محلی و در نهایت متوجه شد که برای اداره کارآمدتر کسب و کار باید تجهیزات خاص شکلات سازی را هم خریداری کند. آنها به مغازه و کارخانه نیاز داشتند؛ آن هم بدون وام بانکی!  

حداد می گوید آنها به سود بانکی اعتقاد ندارند و بنابراین اعضای جامعه شان کمک کردند و سرمایه ای جمع شد که باید ظرف شش ماه بازپرداخت می شد. آنها اما در عرض یک ماه پول را بازپرداخت کردند. با کمک یک تیم 30 تا 35 نفره از جامعه، مغازه را افتتاح کردند. شرکت Peace by Chocolate در سال 2016 رسما افتتاح شد و در تیتر خبرهای ملی کانادا قرار گرفت. آنها همچنین در سخنان جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم مطرح شدند. همه اینها یک چیز را به ما می گوید: با داشتن هدف و رویا در سر، می توان با هیچ وارد کانادا شد و به موفقیت نهایی دست یافت.   

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها