England Flag
Search
Search
Close this search box.

لیبرال ها اولویت های مهاجرتی کانادا را اعلام کردند

مارکو مدنیسینو

مدیریت ورود بیش از یک میلیون مقیم دائم جدید به کانادا و ایجاد برنامه مهاجرت شهری از وظایفی است که جاستین ترودو به وزیر جدید مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا  Marco Mendicino محول کرده است.  شرح وظایف مندیسینو در نامه ای که روز جمعه توسط دولت فدرال کانادا منتشر شده است تبیین گردیده است.

محتویات این نامه مایه شگفتی نیست و در راستای سیاست هایی است که توسط حزب لیبرال کانادا طی دوره اول 2015-2019 اتخاذ شده است. همچنین انعکاسی از وعده هایی است که در کمپین تبلیغاتی لیبرال ها مطرح شده بود. در زیر، به چند جنبه اصلی از این وظایف مطرح شده در نامه مزبور اشاره می کنیم:

حصول اطمینان از اجرای کامل برنامه سطوح مهاجرت سالانه کانادا طی سال های 2020-2022 جهت افزایش تعداد مهاجران و جذب بیش از یک میلیون مقیم دائم به کانادا طی این بازه زمانی.

این بدین معنی است که کانادا در سال 2020 از 341000 ، در سال 2021 از 350000 و در سال 2020 از حدود 360000 مهاجر استقبال خواهد کرد.

همکاری با استان ها و مناطق کانادا به منظور تمرکز مجدد بر ارائه خدمات با کیفیت به مهاجران جهت اسکان و خوگیری موفقیت آمیز آنها با بافت جامعه کانادا. این امر مستلزم اتخاذ رویکردی دقیق برای جمع آوری داده ها خواهد بود تا پیامدها به طور صحیح سنجیده شوند.

کانادا بیش از هر کشور دیگری در اسکان و خوگیری مهاجران با جامعه تلاش می کند؛ کانادا بیش از هر کشور دیگر می کوشد تا مهاجران تازه وارد مهارت های زبانی خود را بهبود بخشند، برای ورود به بازار کار آماده شوند، با اعضای جامعه خود ارتباط برقرار کنند و به طور کلی در بافت جامعه کانادا جا بیفتند. این مستلزم صرف هزینه ای بالغ بر 1.5 میلیارد دلار در سال از طرف دولت فدرال به علاوه صدها میلیون هزینه اضافی برای اسکان مهاجران در استان ها و مناطق کانادا خواهد بود.

رونمایی از برنامه مهاجرت شهری که به جوامع محلی، اتاق های بازرگانی و شوراهای کار محلی اجازه می دهد مستقیما اسپانسر مهاجران شوند. حد اقل 5000 فضای جدید برای این برنامه در نظر گرفته خواهد شد.

ایجاد برنامه مهاجرت شهری نیز یکی از وعده های انتخاباتی لیبرال ها بود که هدف از آن بر طرف کردن مشکلی طولانی مدت بود: ترغیب مهاجران به اسکان در خارج از شهرهای بزرگ کانادا؛ چرا که اغلب مهاجران دوست دارند در شهرهای بزرگی نظیر تورنتو و ونکوور زندگی و کار کنند.

همچنین، باید اقداماتی را در راستای دائمی کردن برنامه مهاجرت شهری بردارید. حد اقل 5000 فضای جدید برای این برنامه در نظر گرفته خواهد شد.

برنامه ای را جهت حذف هزینه های شهروندی برای افراد واجد شرایط ایجاد نمایید.

از وزیر امنیت و آمادگی برای فوریت ها در مورد مهاجرت نامنظم حمایت نمایید؛ منجمله یک استراتژی جدید برای تامین امنیت مرزها اتحاذ نمایید و برای مدرنیزه کردن توافقنامه سومین کشور امن با ایالات متحده آمریکا همگاری را ادامه دهید.

بیشتر بخوانید : مهاجرت به کانادا

گفتنی است طبق توفقنامه سومین کشور امن که در سال 2002 بین کانادا و آمریکا امضا شد، در مورد ادعای پناهندگی محدودیت هایی قائل می شود و مانع ورود افرادی می شود که ادعای پناهندگی آنها مورد قبول قرار نمی گیرد. هر دو کشور می توانند در مورد ورود پناهندگان از سوی مرز محدودیت اعمال نمایند. این توافقنامه در دور اول قدرت لیبرال ها برای آنها مایه درد سر شد. از سال 2017، بیش از 50 هزار نفر از این توافقنامه استفاده کرده و وارد کانادا شده اند. این فقره از نامه، به بسته شدن این راه برای ورود پناهندگان و مدرنیزه کردن این توافقنامه اشاره دارد. اما دولت های آمریکا یکی پس از دیگری تمایل چندانی برای گفتگو با کانادا در این مورد از خود نشان نداده اند.  

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها