England Flag
Search
Search
Close this search box.

شرط جدید اخذ اقامت دائم کانادا: ارائه اطلاعات بیومتریک

اطلاعات بیومتریک

هم اکنون در سراسر کانادا مراکزی افتتاح شده اند که به متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا خدمات جمع آوری اطلاعات بیومتریک نظیر اثر انگشت و عکس را ارائه می کنند. این جدیدترین شرط برای اخذ اقامت دائم کانادا توسط متقاضیان مهاجرت ساکن کاناداست که از دیروز اجرایی شده است. قبل از سوم دسامبر تنها متقاضیانی که خارج از کانادا تقاضای اقامت دائم ارائه می کردند باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه می نمودند.

به استثنای افراد معاف، از این به بعد ارائه اطلاعات بیومتریک برای متقاضیانی که از داخل خود کانادا تقاضای موارد زیر را ارائه می کنند الزامی است:

  • ویزای کار (منجمله تمدید آن)
  • ویزای تحصیلی (منجمله تمدید آن)
  • ویزای توریستی (منجمله تمدید آن)
  • اقامت دائم

بنابراین فردی که می خواهد ویزای خود را تمدید کند و هنوز اطلاعات بیومتریک خود را ارائه نداده مشول این شرط است. فهرست 58 مرکز ارائه دهنده خدمات در سراسر کانادا بر روی وبسایت اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا موجود است. وزیر جدید مهاجرت کانادا در بیانیه ای گفته است که این شرط، کارآمدی سیستم مهاجرت کانادا را تقویت می کند. اثر انگشت و عکس یکی از اصلی ترین راه های شناسایی افراد است و 70 کشور سراسر جهان این دو اطلاعات هویتی را به کار می برند.

چه کسی باید عکس و اثر انگشت بدهد؟

کانادا از 31 دسامبر 2018 تا کنون اطلاعات بیومتریک اکثر اتباع خارجی که تقاضای اقامت موقت یا دائمی ارائه کرده اند را جمع آوری کرده است. افرادی که بین 14 تا 79 سال سن دارند باید برای تقاضای خود جهت اقامت دائم در هر سه دسته مهاجرت خانوادگی، کاری و پناهندگی عکس و اثر انگشت ارائه کنند. این شرط حتی در مورد افرادی که قبلا برای ویزای توریستی، تحصیلی و کاری و یا برای تقاضای اقامت دائمی متفاوتی اطلاعات بیومتریک داده اند هم صدق می کند. گفتنی است  شهروندان کانادا، یا افرادی که مقیم دائم هستند از این شرط معاف هستند.

متقاضیان برای ارائه عکس و اثر انگشت باید از قبل وقت بگیرند. سپس نامه ای دریافت خواهند کرد که حاکی راهنمایی هایی در مورد ارائه اطلاعات بیومتریک است. متقاضیان باید این نامه را ظرف 30 روز پس از دریافت به مرکز مربوطه ببرند و تا به عکس و اثر انگشتشان رسیدگی شود. متقاضیان منجمله افرادی که در کانادا هستند و به خارج از کانادا سفر می کنند نیز می توانند عکس و اثر انگشت خود را در یکی از مراکز تعیین شده در هر کشوری که قانونان می توانند به آن رفت و آمد کنند ارائه نمایند.    

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها