England Flag
Search
Search
Close this search box.

غوغایی که این گزارشگر ورزشی کانادا به پا نکرد!

نماد شقایق کانادا

اخیرا مجری با سابقه تلویزیون کانادا آقای Don Cherry به خاطر اظهار نظر جنجالی اش نسبت به مهاجران در برنامه ورزشی Hockey Night که سال ها در آن سابقه گزارش مسابقات هاکی را داشته از این برنامه اخراج شده است. آقای Cherry که 85 سال سن دارد در برنامه شنبه شب خود تحت عنوان Coach’s Corner مهاجران گوشه و کنار تورنتو را که نماد شقایق به پاس روز یادآوری یا Remembrance Day را بر تن ندارند خطاب کرده و از آنها به خاطر نداشتن این نماد با کنایه انتقاد کرده است.

گفتنی است این نماد برای کمک مالی به کهنه سربازان ارتش کانادا و خانواده هایشان فروخته می شود. او با خطاب به مهاجرانی که از این نماد استفاده نمی کنند گفته است: ” شماها که مییاین اینجا، عاشق سبک زندگی ما هستین، عاشق نعمت های کشور ما هستین، حد اقل می تونین چند دلار ناقابل برای این نمادها یا چیزی شبیه اون خرج کنین که. این کهنه سربازای ما واسه حفظ سبک زندگی کانادایی که دوسش دارین جونشونو کف دستشون گذاشتن.”

پس از این بود که بینندگان، لیگ ملی هاکی کانادا و حتی همکار او در این برنامه به نام آقای Ron MacLean از او انتقاد کردند. او در توییتی چنین گفته است:

می خواهم از صمیم قلب از بینندگان برنامه و کانادایی ها عذرخواهی کنم. طی پخش برنامه دیشب Don حرف هایی زد که متعصبانه و ناراحت کننده بود و دوست داشتم اوضاع را جور دیگری جمع می کردم. لحظه تفرقه اندازی بود و به خاطر اینکه به او اجازه زدن این حرف ها را دادن واقعا ناراحتم.

لیگ ملی هاکی کانادا هم در توییتی چنین گفته است:

هاکی زمانی در اوج قرار دارد که مردم را کنار هم جمع کند. حرف هایی که دیشب زده شد توهین آمیز و مخالف ارزش هایی که به آن باور داریم بود.

خیلی های دیگر هم از آقای Cherry انتقاد کرده اند. اما او در پاسخ با خونسردی از اخراج خود استقبال کرده است. او که در کانادا تجسم ورزش هاکی، یعنی یکی از محبوب ترین ورزش ها در کانادا، شناخته می شود و حدود 40 سال سابقه گزارش مسابقات هاکی را در کارنامه خود دارد به ستون نویس روزنامه Toronto Sun گفته است: “عیب نداره. می دونم چی گفتم و منظورمم همین بود که گفتم. هر کی تو کاناداس باید از این نماد گل شقایق به تن کنه و به سربازای کشته شده ما احترام بزاره”.       

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها